Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 20:09
niempje
niempje is offline
ik word de laatste tijd zo zot van mezelf.
ik heb al een lange tijd erg veel last van mijn maag en darmen.
veel buikpijn , elke dag misselijk , en een erg onregelmatige stoelgang.
natuurlijk ben ik hiervoor al naar verschillende dokters gegaan , heb medicijnen toegeschreven gekregen maar geen van hen hielp... dit duurt nu zo al drie jaar , en natuurlijk is dit dus ook een beetje psychologisch geworden.

ik eet bepaalde dingen niet meer, uit schrik om er misselijk van te worden, en de laatste tijd word ik echt zot als ik de datums niet kan checken. ik begin dus echt smetvrees te hebben. (of heb het eerder al..)
ik weet dat dit niet goed is , maar het minste dat ik denk van "eigenlijk zou die mayonaise nog goed zijn?" krijg ik het niet meer uit mijn hoofd en moet ik het gaan nakijken. ik weet dat dit echt niet goed is , ik zou er graag vanaf willen komen en wil zeker niet dat het erger wordt. weet er iemand soms wat ik kan doen?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:19
Timmert
Timmert is offline
Ik weet niet of je dit ook smetvrees kunt noemen. Ik ken het eigenlijk alleen in de vorm die zich betrekt op materiële dingen zoals badkamers en keukens, etc.

Opzich kan ik me best voorstellen dat je soms over de houdbaarheidsdatum inzit, maar als het er goed uitziet en het nog goed ruikt is het toch prima? Met dingen als beleg van de slager (zonder datum) ben ik ook altijd voorzichtig, dat gaat na 3 dagen standaard weg, en sommige dingen zelfs nog eerder.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 17:48
ekki
ekki is offline
Ik denk ook niet dat dit smetvrees is. Smetvrees is dat je niets aan durft te raken, omdat je er denkt ziek van te worden. Het is misschien wel een soort van 'dwangstoornis'. Zie ook http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/ocd.htm

Ik denk dat je hiermee het beste naar een psycholoog kunt gaan, gezien je zelf ook al aangeeft dat het psychisch is/kan zijn.

Regels voor berichten