mij vriend wist vantevoren dak ik depressief was... zijn pa had hem ook al voor me gewaarschuwd, hij is een psycholoog en verwachtte dat me vriend dit niet aan kon... maar we zijn nu alweer bijna 3 jaar samen... wat voor invloed het heeft op mijn relatie?: depressiviteit houd me echt tegen, en daarmee ook het geluk dat ik samen met mijn vriend wil delen. ben heel achterdochtig tegenover hem, wantrouwend lijkt wel, terwijl ik weet dat hij niet vreemd zal gaan...

dus toch een beetje raar, twee tegenovergestelde gevoelens.... hetzelfde als bij jou dat ik naar hem verlang als ie weg is... hem de hemel in rpijs, hem totaal kan aanbidden.. en als ie dan bij me is, work onzeker, heeft ie iets met andere meisjes gedaan? benk nog genoeg? en omdat hij ook nog eens de enige is waarbij ik mezelf kan uiten krijgt hij dan de volle lading... al mijn problemen met mezelf, onzekerheid, achterdochtigheid, niet kunnen vergeven spui ik dan tegen hem... daardoor kan het er nog wel eens heftig aan toe gaan

mijn vriend is nog steeds heel sterk, helpt me met manieren van uiten.... soms ziet hij het ook even niet meer zitten, maar zelf staat hij heel positief in het levem wat hem er altijd wel weer bovenop helpt. heel bang was ik toen hij zichzelf iets aangedaan had... had ie ook van mij, deed ie daarvoor nooit en nu door mijn schuld... maar dat is gelukkig niet zo heel vaak gebeurd...

verder is mijn relatie heel goed voor mijn depressiviteit, ben al een stuk verder gekomen, omdat ik zon sterk vriendje heb met veel doorzettingsvermogen. hij is degene dankzij wie ik nu nog leef.