Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind dit toch meer op Psychologie horen, aangezien topics die over zelfmoord gaan of daarmee te maken hebben daarheen moeten. Dat het dan gaat over gelovigen staat al in de topic-titel en is dus wel duidelijk IMHO.
Filosofie & Levensbeschouwing -> Psychologie
|
Jeetje wat een vraag! Natuurlijk zijn die er! Waarom niet?
Omdat we in een god geloven? Dan kan je toch nog wel in de put zitten. Dan kan je toch nog wel ZO erg in de put zitten dat ze geen zin meer in het leven hebben en snijden/zelfmoord plegen? Okay, ECHTE Christenen zul je bedoelen. Dat je denkt dat deze dat niet doen omdat zij geloven in god en blijven geloven dat altijd alles goed zal komen. Maar mensen die wel gelovig zijn maar niet supergelovig (zoals ik, ik kom niet vaak in de kerk en geloof niet alles wat de bijbel zegt) zullen eerder denken dat het, ondanks god, toch niet meer goed komt. Maar ik denk heus dat de ECHTE Christenen ook wel snijden/zelfmoord plegen.
|
![]() |
kijk op zich mag het niet
(lichaam tempel van de heoilige geest die moet je in ere houden (Roken drank enz ![]() maar het zal cker gebeuren ik weet wel dat christenen het niet makkelijker hebben omdat zij ook nog een God hebben om dingen mee te moeten rijmen als je in toeval gelooft is lijden makkelijk uit te leggen maar niet met een liefdevolle God
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is dan ook zo dat degenen die zelfmoord plegen geen christelijke begravenis kunnen hebben - in elk geval niet met een afscheid in de kerk en een dominee die leuke stukjes voorleest uit de bijbel. Daarom zul je dus maar heel weinig christenen krijgen die zelfmoord plegen of in zich snijden. De meeste suicidale christenen zullen eerder hun sjaal/muts(/jas/broek, het moet wel effectief zijn natuurlijk) 'vergeten' als ze s'winters boodschappen gaan doen en hopen dat ze op die manier eerder een enge doch goddelijke ziekte zullen krijgen. Disclaimer: Ik zou kunnen zeggen dat sommige delen van dit stukje niet spottend en sarcastisch zijn bedoeld, en dat de christenen onder ons niet boos moeten worden. Maar dat zijn ze wel, dus van mij mag je ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb het levende voorbeeld hier achter me op de bank zitten. Mn moeder is christelijk maar doet wel aan automutilatie. Ze kan niet zonder.
||
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- Infaustus schreef: als je zelfmoord pleegt ga je naar de hel. -------------------------------------------------------------------------------- Er wordt gevraagt aan Christenen, Citaat:
||
Citaat:
"De mens die het kwade blijft aanhangen tot aan zijn dood is al veroordeeld. Voor hem is de hel die een toestand van verscheurdheid is, waarin men met heel zijn wezen naar het goede dat God is, getrokken wordt, maar blijft volharden in de slechte van God afgekeerde wil waarin men stierf." Ik ben zelf overigens van mening dat de hel als zodanig niet bestaat, maar dat het alleen als pressiemiddel dient om mensen in het gareel te houden, net zoals een totalitaire staat alleen maar bij de gratie van angst en onderdrukking kan bestaan.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
heej ik ben zelf wel katholiek maar ik geloof er niet heilg in ofzo, ik ga nooit naar de kerk (geloof in god eeen beetje verloren)
maar geloof me er zijn genoeg echte christenen die wel snijden ofzo, er zijn ook christenen die doen het niet om hun geloof maar meestal bedenken ze wel iets anders hoor! |
![]() |
||
Citaat:
Tja ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik snij wel. Of ik ooit zelfmoord ga plegen weet ik niet, maar ik denk er wel aan. Kuzzz ps. dat ik snij heeft verder nix met het christen zijn te maken. ook niet om me ouders dwars te bomen. k heb eigenlijk nooit zo aan die verbinding gedacht |
Advertentie |
|
![]() |
|
|