Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 11:30
Philemon
Philemon is offline
Binnekort zijn er weer de Open Dagen op onze school. Achtste groepers komen dan kennis maken met de school en natuurlijk met de vakken op onze school.
Hoewel er in de eerste 3 jaren bij ons (logischerwijs) nog geen ANW wordt gegeven willen wij toch een kleine demonstratie van dit vak geven. Als onderwerp hebben wij hierbij 'bedenk enkele (simpele) proefjes over het zonnestelsel' van onze leraar gekregen.
Voorwaarde is dat de proefjes niet te lang mogen duren omdat de kinderen snel moet wisselen van lokaal. Ook moeten de proefjes natuurlijk een beetje spectaculair zijn om te zien.. (we moeten de kinderen tenslotte wel ervan overtuigen hoe zo'n leuk vak ANW is..)

Iemand suggesties?

Alvast bedankt,
Philemon
Oud 30-12-2004, 14:06
m&m's
LAten zien dat ANW leuk is lijkt me erg moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:35
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
m&m's schreef op 30-12-2004 @ 15:06 :
LAten zien dat ANW leuk is lijkt me erg moeilijk...
Tja.. Mogen we er nog van uit gaan dat 8ste groepers wél gemotiveerd zijn in tegenstelling tot sommigen hier?
Oud 31-12-2004, 15:25
cartman666
cartman666 is offline
Een luie anw leraar, zo zien we het graag . Anw heeft geen diepgang en geeft eigenlijk alleen oppervlakkige informatie over 'beta'-onderwerpen dus leuke proeven zijn lastig te bedenken. maargoed: simpele proeven over het zonnestelsel?
-Als je een PC hebt kan je er een simulatie op draaien van het zonnestelsel. Datum invoeren en je ziet de locatie van de planeten. *ik stam uit de tijd dat de computer de trekpijster bij uitstek was*
-Of zo'n programma waarbij je een object kan afvuren dat dan aangetrokken wordt door een planeet/zon. Door de vuurkracht te veranderen kan je het type baan veranderen.
-Of je maakt een vuurpijltje aan een touw dat je vasthoudt en het vuurpijltje zal rond gaan als een planeet in een baan.
-Je laat ze de volgorde van de planeten in ons zonnestelsel uit hun hoofd leren en laat geen leerling je lokaal verlaten voor ze het uit hun hoofd weten dmv een wachter bij de uitgang. (vol lokaal gegarandeerd)

Beuh, als je dit nu voor scheikunde had gevraagd.. daar heb ik zo ongelofelijk veel proeven voor gedaan, maar anw is gewoon een ideoot vak.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 15:35
pino123
pino123 is offline
waterraket
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 17:37
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 31-12-2004 @ 16:25 :

Beuh, als je dit nu voor scheikunde had gevraagd.. daar heb ik zo ongelofelijk veel proeven voor gedaan, maar anw is gewoon een ideoot vak.
jij ook aangezien je "idioot" verkeerd schrijft
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 19:03
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 31-12-2004 @ 16:25 :

-Je laat ze de volgorde van de planeten in ons zonnestelsel uit hun hoofd leren en laat geen leerling je lokaal verlaten voor ze het uit hun hoofd weten dmv een wachter bij de uitgang. (vol lokaal gegarandeerd)
Ghehe..maken ze gelijk kennis met de echte wereld..

Maar goed, ik weet het nu dus ook niet meer..
Oud 31-12-2004, 19:09
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Philemon schreef op 31-12-2004 @ 20:03 :
Ghehe..maken ze gelijk kennis met de echte wereld..

Maar goed, ik weet het nu dus ook niet meer..
Volgens mij kan die leraar zelf niet eens iets boeiends bedenken (logisch, het blijft ANW), dus hij moet ook maar niet verwachten van jullie dat jullie iets beters verzinnen. ANW is (bij ons op school iig) een heel theoretisch en idd oppervlakkig vak. Alle proefjes die nog een beetje boeiend zouden kunnen zijn, passen waarschijnlijk op de open dag veel beter bij Natuurkunde, Scheikunde, Biologie en Aardrijkskunde. Ik denk dus dat je je docent maar moet proberen te overtuigen dat ANW beter niet op de open dag aanwezig kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 13:21
blablalou
blablalou is offline
hallo P..n,

Geen paniek!
Google voor dit opendagcircus...

http://dc2.uni-bielefeld.de/dc2/lehrmat.htm
http://www.seilnacht.tuttlingen.com/versuche/index.html
http://www.digischool.nl/bioplek/inhoudpracticum.html

... eens wat rond op internet.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 15:21
SCS
SCS is offline
Is Bkm weer te lui om zelf iets te verzinnen . Normaal zit ie vol met ideeën.
Vraag hem of hij zijn sterrenkijker mee wil nemen, doe iets met sterrenbeelden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:11
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
SCS schreef op 01-01-2005 @ 16:21 :
Is Bkm weer te lui om zelf iets te verzinnen . Normaal zit ie vol met ideeën.
Vraag hem of hij zijn sterrenkijker mee wil nemen, doe iets met sterrenbeelden.
Ja hadden wij ook al bedacht.. Maar er is gewoon een 'probleem' dat die bezoekjes altijd maar 5- 10 minuten duren en je dus geen ellenlang verhaal kan gaan ophangen..
Owjaw.. en meneer BKM is TEGEN alles wat te maken heeft met astrologie (leek mij juist wel leuk om al die kleine mensjes ff een lulhoroscoop voor te lezen )
Oud 03-01-2005, 20:40
einie
einie is offline
gebruik onze geweldige sterrenhemeldoos, alleen zet er dan wel een sterker lampje in

owja, ga niet overal rondvertellen dat ik rare verhalen vertel onder biologie, want ik doe dat niet alleen daar
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 20:43
SCS
SCS is offline
Citaat:
einie schreef op 03-01-2005 @ 21:40 :
gebruik onze geweldige sterrenhemeldoos, alleen zet er dan wel een sterker lampje in

owja, ga niet overal rondvertellen dat ik rare verhalen vertel onder biologie, want ik doe dat niet alleen daar
offtopic: Hoef je mij niet te vertellen .

ontopic: Zo geweldig is onze sterrendoos niet maar ok.
Oud 04-01-2005, 11:47
Philemon
Philemon is offline
Ik heb een beter idee..Als jullie nou ook eens komen helpen?? Benoem ik jullie tot assistenten..hahha..

Maargoed, ik heb nu dus al één idee: We gaan een kraterinslag nadoen.. Knikkers in een bak met zand gooien (ach, beter iets dan niets..)
Oud 04-01-2005, 15:22
einie
einie is offline
Citaat:
Philemon schreef op 04-01-2005 @ 12:47 :
Ik heb een beter idee..Als jullie nou ook eens komen helpen?? Benoem ik jullie tot assistenten..hahha..

Maargoed, ik heb nu dus al één idee: We gaan een kraterinslag nadoen.. Knikkers in een bak met zand gooien (ach, beter iets dan niets..)
gebruik dan tenminste nog bowlingballen, dan heb je nog een beetje een effect
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:31
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
einie schreef op 04-01-2005 @ 16:22 :
gebruik dan tenminste nog bowlingballen, dan heb je nog een beetje een effect
We kunnen ook jouw hoofd gebruiken..
Oud 04-01-2005, 15:46
SCS
SCS is offline
Citaat:
Philemon schreef op 04-01-2005 @ 16:31 :
We kunnen ook jouw hoofd gebruiken..
Doen!! Krijg je tenminste grote kraters . Dan help ik wel

Met een grote knikker lukt het vast ook wel.

Als ik niets te doen heb of niet bij een ander vak help kom ik nog wel ff langs.
Oud 07-01-2005, 17:46
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
SCS schreef op 04-01-2005 @ 16:46 :

Als ik niets te doen heb of niet bij een ander vak help kom ik nog wel ff langs.
Aah..gezellig..
En ik zal je niet meer lastigvallen in de Appie.. hahha..Moet je ook maar niet zo vaak voor de kassa rondlopen..

Maargoed, Open Dagen naderen al.. Iemand een (beter) idee?
Reageren

Regels voor berichten