Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 14:45
Paris in flames
Paris in flames is offline
Ik heb een probleem dat ik na even zoeken op dit forum nog niet ben tegen gekomen. Ik heb een mpeg die te donker is. Is er misschien een player waarmee ik de mpeg lichter kan afstellen?
bedankt voor het lezen!
Advertentie
Oud 08-01-2005, 15:14
GVR
GVR is offline
Kan je niet je monitor wat lichter zetten ?
Oud 08-01-2005, 16:06
Verwijderd
Dit vind ik ook een behoorlijk nadeel van die zogenaamd 'superiere' codecs aan mpg2 (DVD). mpg2 neigt ook wel naar donker, maar divx/xvid een behoorlijk irriterend stukje meer. Ik wil ook wel een oplossing.
Oud 08-01-2005, 18:24
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
GVR schreef op 08-01-2005 @ 16:14 :
Kan je niet je monitor wat lichter zetten ?
Oud 08-01-2005, 18:38
GVR
GVR is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 08-01-2005 @ 17:06 :
Dit vind ik ook een behoorlijk nadeel van die zogenaamd 'superiere' codecs aan mpg2 (DVD). mpg2 neigt ook wel naar donker, maar divx/xvid een behoorlijk irriterend stukje meer. Ik wil ook wel een oplossing.
Dat heeft niet te maken met de codecs. mpeg2 is niet superieur mpeg4 wel. Welke codecs zou je anders willen gebruiken?
Als je windows mplayer gebruik kan je toch met eigenschappen bij de configuratie van de codecs komen? Zit daar geen gamma oid tussen dan?
Met linux mplayer kan je gewoon -gamma geven
Oud 08-01-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
GVR schreef op 08-01-2005 @ 19:38 :
Dat heeft niet te maken met de codecs. mpeg2 is niet superieur mpeg4 wel. Welke codecs zou je anders willen gebruiken?
Als je windows mplayer gebruik kan je toch met eigenschappen bij de configuratie van de codecs komen? Zit daar geen gamma oid tussen dan?
Met linux mplayer kan je gewoon -gamma geven
een minder comprimerende codec (mpeg2) vind ik superieurder aan de codecs die gericht zijn op het bits en bytes gebeuren(mpeg4)

compressie-fouten zijn ook vaak de dood-doener. Je kent de blurs en grote blokken met felle/rare kleurtjes toch wel?

Als gamma de oplossing mocht zijn, dan hoor je wel minder spreken over codecs als DivX/Xvid
Oud 09-01-2005, 00:28
Verwijderd
Als je een beetje fatsoenlijke player/codec-combinatie hebt (bijv. bsplayer + een fatsoenlijk pack) dan kun je dat vaak in de DiVX/XViD-properties al instellen. Mocht dat ook niet werken, dan kun je - als het goed is - ook bij de eigenschappen van je videokaart zelf wel gamma, brightness en contrast veranderen.
Oud 09-01-2005, 02:14
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-01-2005 @ 01:28 :
Als je een beetje fatsoenlijke player/codec-combinatie hebt (bijv. bsplayer + een fatsoenlijk pack) dan kun je dat vaak in de DiVX/XViD-properties al instellen. Mocht dat ook niet werken, dan kun je - als het goed is - ook bij de eigenschappen van je videokaart zelf wel gamma, brightness en contrast veranderen.
hihi, codec packs

Ik ga even op zoek.
Oud 09-01-2005, 09:22
phoxetis
phoxetis is offline
ehhh powerDVD heeft een configuratiescherm, waar je een velerlei aan beeldinstellingen kunt verschuiven. Plus, het moge natuurlijk duidelijk zijn dat een PC-monitor en een video-monitor voor andere doeleinden gemaakt zijn en alleen daarom al niet overeen komen.
Oud 09-01-2005, 12:21
Manuzhai
Manuzhai is offline
Deze vraag hoort thuis in dit topic.

Regels voor berichten