Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 13:45
Severus
Severus is offline
Hallo iedereen,

Ik heb Windows XP en ik maak gebruik van een wachtwoord (met mijn eigen gebruikersaccount). Voordat ik Windows in kan, komt er dan altijd een blauw welkomstschermpje waarbij je je wachtwoord moet intypen (zie hier).

Nu heb ik gezien bij de computer van iemand op de autorijschool dat er een ander welkomstschermpje was, het was zwart en zag er helemaal anders uit (en die persoon had ook XP).

Ik zou graag mijn welkomstscherm ook willen veranderen, ik wil niet altijd maar dat saaie blauw. Kan dat, en hoe doe ik dat (zonder mijn computer(geheugen) te verpesten met bepaalde zooi)?

Alvast bedankt voor wie me helpen kan!

Groetjes,

Severus
Oud 08-01-2005, 13:56
Verwijderd
Zoeken op xp themes, en je bent al een aardig eindje in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 14:02
freyk
freyk is offline
dit kan je bijvoorbeeld doen met Logon Loader

Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 16:52
Severus
Severus is offline
Citaat:
freyk schreef op 08-01-2005 @ 15:02 :
dit kan je bijvoorbeeld doen met Logon Loader
Bedankt, dat programmaatje is erg handig.

Nu nog uitzoeken hoe ik mijn eigen logonui.exe of logon screen kan maken, maar daar zijn amper tutorials over beschikbaar (en als ze er al zijn, zijn ze erg ingewikkeld of incompleet). Ik kan goed photoshoppen, maar hoe ik een .jpeg'tje in een .exe-bestand krijg is mij een raadsel.
Oud 08-01-2005, 17:00
freyk
freyk is offline
Citaat:
Severus schreef op 08-01-2005 @ 17:52 :
zijn amper tutorials over beschikbaar (en als ze er al zijn, zijn ze erg ingewikkeld of incompleet). Ik kan goed photoshoppen, maar hoe ik een .jpeg'tje in een .exe-bestand krijg is mij een raadsel.
Amper? Dan moet je eens andere zoekwoorden gebruiken.
Ik vond hier 6.060 resultaten.

Maar als het voor jou al te ingewikkeld is om je bootscreen te veranderen, raad ik je het ook af!

Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 17:55
Severus
Severus is offline
Citaat:
freyk schreef op 08-01-2005 @ 18:00 :
Amper? Dan moet je eens andere zoekwoorden gebruiken.
Ik vond hier 6.060 resultaten.

Maar als het voor jou al te ingewikkeld is om je bootscreen te veranderen, raad ik je het ook af!
Het is me om het wachtwoordscherm te doen, niet het bootscreen (dat is dat met het Windows logo). Met 'logon screen' krijg ik niet zoveel zoekresultaten.

In ieder geval - onderschat me niet! Dat ik in het begin niet weet hoe ik iets moet doen, wil nog niet zeggen dat het me niet kan lukken.

[EDIT]

Hmm, ik zie dat ik c++ moet gebruiken om mijn eigen logonui.exe te maken, dat is toch ietsje anders dan bijvoorbeeld HTML.

Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 08-01-2005 @ 18:55 :

[EDIT]

Hmm, ik zie dat ik c++ moet gebruiken om mijn eigen logonui.exe te maken, dat is toch ietsje anders dan bijvoorbeeld HTML.
Citaat:
In ieder geval - onderschat me niet! Dat ik in het begin niet weet hoe ik iets moet doen, wil nog niet zeggen dat het me niet kan lukken.

Ga c++ leren dan
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 10:00
ILUsion
ILUsion is offline
Ik zou je niet aanraden om zelf eentje te schrijven, op internet zijn er genoeg te vinden en eventueel kan je zelf er nog wat aan aanpassen met bepaalde tooltjes ( bijvoorbeeld die van http://www.tgtsoft.com of http://www.users.on.net/johnson/resourcehacker/ ) daarmee kan je de structuur van een exe gebruiken, en andere afbeeldingen erover gooien
Oud 09-01-2005, 11:12
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 08-01-2005 @ 20:06 :
[B]Ga c++ leren dan
Te moeilijk, ik heb Logon Studio gedownload, en dat gebruikt in combinatie met Resource Hacker. Met Logon Studio is het echt supergemakkelijk - alleen jammer dat hij niet opslaat in logonui.exe, maar dat probleem los ik nu steeds op met Resource Hacker.

Mijn logon screen ziet er nu mooi zo uit:

http://mars.walagata.com/w/metabeth/Hellsing1.PNG

Probleem van dit topic is dus opgelost, en topic mag dus dicht.
Oud 09-01-2005, 18:22
ILUsion
ILUsion is offline
Zorg wel dat je het origineel bijhoudt voor als er problemen zouden ontstaan, bij de programma's van TGTSoft raden ze dat in ieder geval aan, en maken een tweede configuratie in je boot.ini, zodat je bij problemen kan kiezen om je origineel te laden in plaats van dat aangepaste bestand ...
Reageren

Regels voor berichten