Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 10:07
someone17
someone17 is offline
hey.. nou ik heb dus iets langer als een maand een hele lieve vriend. en ben heel blij met hem, maar ik zie hem dus meestal alleen doordeweeks. nou dan is dus alles super, maar zodra de zaterdag aanbreekt is het een heel andere jongen. ik spreek hem dan alleen via de telefoon. eerst krijg ik steeds smsjes waar helemaal nergens op slaan. bijv. zomaar: waarom?. terwijl er dan niks aan de hand is. als ik terug stuur negeert ie een beetje mijn vragen en geeft weer zo'n vaag antwoord. Als de zaterdag dan om is, is meestal alles weer goed. Maar echt goed vind ik het op deze manier niet gaan.

Deze zaterdag was het weer zo ver. Hij heeft al eens tegen me verteld dat hij zijn vorige relatie verpest had door het alcohol en dat hij dat erg stom vond van zichzelf. Maar de hele zaterdag hadden we dus al een beetje "ruzie" met elkaar, omdat hij dingen zei die nergens op sloegen. Aan het eind van ons gesprek gister zei hij: maar hoe moet het nou verder? als jij morgen belt is er niks aan de hand. de hele nacht door kreeg ik domme smsjes en toch besloot ik sochtends te bellen. om half 11 belde ik.. toen zei ie dat ie nog op een nazitje zat!! Als je van savonds 6 uur tot sochtends half 11 aan de drank zit. dan is het toch bijna zeker dat je daar ook drugs bij gebruikt? wil je dat vol houden? of heb ik het mis?
Oud 09-01-2005, 10:22
Myuki
Myuki is offline
"Als je van savonds 6 uur tot sochtends half 11 aan de drank zit. dan is het toch bijna zeker dat je daar ook drugs bij gebruikt?' uhh nee.

verder. tsja... praat er eens door de weeks met hem over... en zeg niet te snel dat het wel goed is.

Ik zou zo iemand snel zat zijn, maar ik ben jou niet

>>dit topic is meer iets voor L&R
Oud 09-01-2005, 10:46
Risce
Risce is offline
L&R inderdaad.

Maar vanuit het D&A standpunt: alcohol betekent ZEKER NIET dat je ook blowt of iets. 80% van de mensen drinkt wel eens. 10% blowt wel eens? In ieder geval in significant lager nummer.

Waarom vind jij het een 'hele lieve vriend', als je hem alleen maar ziet als hij vage opmerkingen maakt?

Trouwens, als het echt een alcohol probleem is, dan is professionele hulp helemaal niet zo gek hoor. Schrik je daar van? In ieder geval, een alcoholprobleem (of welke verslaving dan ook) heb je niet zomaar. Over het algemeen heeft de persoon het gevoel dat hij/zij iets mist. En dat door aan zijn/haar verslaving in te geven er dingen tijdelijk beter worden, of omdat zij/hij niet geloof in een vooruitgang op korte termijn: "Waarom niet?"

En nu: over naar L&R!
Oud 09-01-2005, 11:14
zeehond23
zeehond23 is offline
joah, als je drugs gebruikt hoef je ook niet gelijk te drinken (living proof). Maar probeer er een gesprek over te voeren als hij nuchter is (doordeweeks dus) en maak daar ook zeker in duidelijk dat het zo niet langer gaat en probeer er achter te komen in hoeverre hij een gebruiker is (alleen alcohol of meer?), en of hij professionele hulp nodig heeft. Hoeveel je ook van hem houd etc, sommige dingen kan je niet alleen oplossen
Oud 09-01-2005, 11:37
Verwijderd
Ik vind dit ook net iets meer L&R. En verder ben ik nu te vaag om na te denken.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 12:29
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
roekoek schreef op 09-01-2005 @ 11:07 :
Als je van savonds 6 uur tot sochtends half 11 aan de drank zit. dan is het toch bijna zeker dat je daar ook drugs bij gebruikt? wil je dat vol houden? of heb ik het mis?
Jij hebt het mis. Ik vind het echt een vreemde conclusie.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 12:31
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Risce schreef op 09-01-2005 @ 11:46 :
Waarom vind jij het een 'hele lieve vriend', als je hem alleen maar ziet als hij vage opmerkingen maakt?
Juist andersom. Wel goed lezen he.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 12:50
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Als je van savonds 6 uur tot sochtends half 11 aan de drank zit. dan is het toch bijna zeker dat je daar ook drugs bij gebruikt? wil je dat vol houden? of heb ik het mis?
nee, dat hoeft niet, maar hij moet toch echt iets aan zijn drankprobleem doen, zo gaat heel jullie relatie eraan!
Oud 09-01-2005, 13:01
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 09-01-2005 @ 13:29 :
Ik vind het helemaal geen vreemde conclusie. Heel wat mensen die ik ken/kende en in het weekend op coke uitgingen, deden enorm vergelijkbare dingen.

De meeste mensen die ik ken, en die zo lang aan een stuk uitgaan (ja, 16u aan een stuk uitgaan is al heel lang), staan vaak stijf van de drugs.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 13:06
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 09-01-2005 @ 14:01 :
Ik vind het helemaal geen vreemde conclusie. Heel wat mensen die ik ken/kende en in het weekend op coke uitgingen, deden enorm vergelijkbare dingen.

De meeste mensen die ik ken, en die zo lang aan een stuk uitgaan (ja, 16u aan een stuk uitgaan is al heel lang), staan vaak stijf van de drugs.
Jij gaat gewoon met verkeerd volk om.
Oud 09-01-2005, 13:19
Verwijderd
Of die jongen verder nog drugs gebruikt, is niet echt relevant. Een duidelijke constatering is dat hij - al dan niet onder invloed van andere drugs dan alcohol - buitensporig veel gebruikt, zichzelf niet onder controle heeft en het ook niet op kan brengen ermee te stoppen. Uitzichtloos, voorlopig.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:47
Verwijderd
drank maakt meer kapot dan een schaap
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 21:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Als je van savonds 6 uur tot sochtends half 11 aan de drank zit. dan is het toch bijna zeker dat je daar ook drugs bij gebruikt? wil je dat vol houden?
Oud 09-01-2005, 22:01
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
1 ding is zeker:

als je goed van de wereld bent waaaazige smsjes versturen die nergens op slaan is een geweldig iets.
Daar heb ik me nochtens vaak uuuuren mee vermaakt en om doodgelachen.
Oud 09-01-2005, 23:32
juno
juno is offline
Zolang het bij eens in de week zichzelf de stuipen zuipen blijft, ach, daar groeit hij wel overheen. Gaat hij ook op andere dagen hijsen, dan is er weer een alcoholist opgestaan. En die zijn niet te redden, want ze willen niet gered worden.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 09-01-2005 @ 12:37 :
Ik vind dit ook net iets meer L&R. En verder ben ik nu te vaag om na te denken.
dat vind ik een opmerking die erg cru is in dit topic
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 00:36
Methuselah
Methuselah is offline
Hoe oud is je knulletje?
Oud 10-01-2005, 08:21
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
lijkt me niet echt leuk als je vriend vaag loopt te doen en erg vaak dronken is.

Ik zou zoiets hebben van: of je doet normaal in het weekend of het kan je kennelijk allemaal barweinig schelen en ik maak het uit...
Oud 10-01-2005, 10:14
Blenderhead
Blenderhead is offline
die jongen wil gewoon dat je mee gaat zuipen. Als ie s'nachts zat is mist hij je en denkt hij dat ie iets verkeerds heeft gedaan.
Oud 10-01-2005, 10:55
ilse
ilse is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 10-01-2005 @ 09:21 :
lijkt me niet echt leuk als je vriend vaag loopt te doen en erg vaak dronken is.

Ik zou zoiets hebben van: of je doet normaal in het weekend of het kan je kennelijk allemaal barweinig schelen en ik maak het uit...
inderdaad. t gaat toch om het geheel en niet om alleen door de week,. ik zou het niet pikken als hij zo raar zou doen.
Oud 10-01-2005, 13:55
someone17
someone17 is offline
Hij is 24 jaar. Ben best wel bang dat hij coke gebruikt, omdat ik hier met mijn vorige vriend ook erg veel problemen had. De ruzie heb ik weer bijgelegt, maar het moet niet nog een keer gebeuren. bedankt voor de reacties
Oud 10-01-2005, 14:28
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
roekoek schreef op 10-01-2005 @ 14:55 :
Hij is 24 jaar. Ben best wel bang dat hij coke gebruikt, omdat ik hier met mijn vorige vriend ook erg veel problemen had. De ruzie heb ik weer bijgelegt, maar het moet niet nog een keer gebeuren. bedankt voor de reacties
Damn, zoek iemand anders dan zo'n 24-jarige loser die belachelijk doet.
Oud 10-01-2005, 14:29
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 09-01-2005 @ 13:29 :
Ik vind die conclussie helemaal niet vreemd.
Als iemand om 6 uur s'avonds begint met drinken tot half 11 s'ochtend de volgende dag zonder drugs vind ik dat echt knap.
Misschien als je tot 6 uur s'ochtends uit gaat en daarna nog ff nababbelen, maar zo lang achter elkaar bij iemand thuis zitten en dan wakker blijven?
Ach ja.. je hebt natuurlijk uitzonderingen maar gemiddelt mens houd dat niet vol, al helemaal niet ELKE week.

Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 15:42
Multilot
Multilot is offline
Zo die is lekker bezig. Uitmaken
Reageren

Regels voor berichten