Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2005, 14:53
Tsasil
Tsasil is offline
Een collega wist net mee te delen dat ze naar Froger, Joling en Gordon in de Arena wilde. Opzich had ik dat wel van haar verwacht, maar toen ik klaar was met lachen wist ze ook nog uit te brengen dat het 75€ kost.

What the fuck 75fucking€? Toen ik klaar was met lachen kwam ik erachter dat dat helemaal niet zo grappig is... 75 fucking euro voor drie homo's die een uurtje een beetje lopen te geiten op een podium met kutboxen, een paar staanplaatsen en 100k kut zitplaatsen. Hoezo cashen? Slechte T-Shirts met lelijke homo's erop en weer meer winst. Hoppa!

Maargoed, de kern; Ligt het nu aan mij, of worden de concerten steeds duurder? Volgens mij ligt dat nou niet bepaald aan de inflatie, want grote bands spelen ook wel voor 35 euro. En mij maak je echt niet wijs dat Renee Froger net zoveel kost om te boeken als een Prodigy... ofzo.

Jullie mening; ben jij laatst ook zo verbaasd over de concertprijzen? Ben je daarna nog wel gegaan? Is dit goed of slecht voor de bizz?
Oud 04-01-2005, 14:57
Roxy
Roxy is offline
naja kan alleen zeggen dat het meeste waar ik heen ga tussen de 5 en 15 euro is. Maar dat zijn minder bekende bandjes in minder grote en dure zalen.

Ze hebben vast de prijzen van een gordon, een froger en een jolink concert bij elkaar opgeteld. Dat is niet 3 voor de prijs van 1 iig. Ik zou nooit zoveel betalen voor een paar uurtjes concert.
Oud 04-01-2005, 14:58
TommytheCat
TommytheCat is offline
Wel, het is maar net wat de gek ervoor betaalt. Onlangs was Tom Waits nog in ons landje, zo'n kaartje kostte zo'n 100 euro. Binnen no time uitverkocht.

Wat dat betreft ben ik blijer met mijn Mastodon kaartje voor 14 euro die ik zojuist heb aangeschaft
Oud 04-01-2005, 15:02
Tsasil
Tsasil is offline
Tom Waits begrijp ik in ieder geval nog een beetje (ik zag er ook vanaf toen bleek dat ik er niet een nul bij had gedroomd), hij is een internationale ster met uitverkochte concerten overal over de wereld. Door zijn concert zo duur te maken, hou je het een beetje exclusief voor de echte fans, zodat die niet voor het postkantoor hoeven te bivakeren.

Maar Froger en Jolink? Dat riekt mij echt teveel naar geldklopperij. En over het algemeen ben ik ook niet bij concerten die meer dan 20 euro kosten, maar het valt me gewoon op dat grote namen steeds duurder lijken te worden
Oud 04-01-2005, 15:11
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 04-01-2005 @ 16:02 :
Tom Waits begrijp ik in ieder geval nog een beetje (ik zag er ook vanaf toen bleek dat ik er niet een nul bij had gedroomd), hij is een internationale ster met uitverkochte concerten overal over de wereld. Door zijn concert zo duur te maken, hou je het een beetje exclusief voor de echte fans, zodat die niet voor het postkantoor hoeven te bivakeren.

Maar Froger en Jolink? Dat riekt mij echt teveel naar geldklopperij. En over het algemeen ben ik ook niet bij concerten die meer dan 20 euro kosten, maar het valt me gewoon op dat grote namen steeds duurder lijken te worden
+ dat je weet dat Tom Waits een integere man is die alles zal geven in een show.

Maar nederlandse artiesten. Wat hebben ze er inderdaad van gebakken? Op welke basis baseren ze hun entreeprijs? Wat krijg je ervoor? Een avondje uit is niet meer gezellig, het is uitkijken met je geld, en dat is niet de bedoeling van vermaak.

Hoe kom je op zo'n dure prijs? 75 euro.. dat was vroeger een heel lowlands kaartje, om maar even te vergelijken.

Ik snap het niet, ik vind het ook heel slecht dat 'muzikanten'zoiets durven te vragen.
Oud 04-01-2005, 15:12
Verwijderd
Je vragen het, omdat mensen het betalen. 't is jammer maar helaas.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:13
Verwijderd
Mja, mijn duurste concert is een festival Verder kost het me ongeveer 2-5 euro. 7 euro als iets internationaals groters komt. Maar dat zijn vooral jazz-dingetjes en onbekende punkbandjes.

Ik ben niet zo concertig ingesteld, ik woon overal te ver vanaf. Behalve dan die jazzdingetjes en die punkbandjes.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 04-01-2005 @ 15:53 :
Een collega wist net mee te delen dat ze naar Froger, Joling en Gordon in de Arena wilde. Opzich had ik dat wel van haar verwacht, maar toen ik klaar was met lachen wist ze ook nog uit te brengen dat het 75€ kost.

What the fuck 75fucking€? Toen ik klaar was met lachen kwam ik erachter dat dat helemaal niet zo grappig is... 75 fucking euro voor drie homo's die een uurtje een beetje lopen te geiten op een podium met kutboxen, een paar staanplaatsen en 100k kut zitplaatsen. Hoezo cashen? Slechte T-Shirts met lelijke homo's erop en weer meer winst. Hoppa!

Maargoed, de kern; Ligt het nu aan mij, of worden de concerten steeds duurder? Volgens mij ligt dat nou niet bepaald aan de inflatie, want grote bands spelen ook wel voor 35 euro. En mij maak je echt niet wijs dat Renee Froger net zoveel kost om te boeken als een Prodigy... ofzo.

Jullie mening; ben jij laatst ook zo verbaasd over de concertprijzen? Ben je daarna nog wel gegaan? Is dit goed of slecht voor de bizz?

ik ben het gedeeltelijk met je eens maar je trekt een kormme vergelijking , tuurlijk is the prodigy duurder dan die 3 relnichten maar vergeet niet dat door de kosten van de kaartjes ook de arena zelf moet worden betaald , deze wordt natuurlijk afgehuurd ook moet het hele podium worden gebouwd / gemaakt en zijn er veel meer technici nodig bij dat optreden dan bij the prodigy.

Maar het is idd belachelijk veel geld , zelf zal ik nooit zoveel betalen voor een concert , alhoewel dat heb ik 1 keer gedaan maar dat was voor the stones dus dat mag wel vind ik
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef op 04-01-2005 @ 16:11 :
+ dat je weet dat Tom Waits een integere man is die alles zal geven in een show.
.
je kent tom waits persoonlijk neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:14
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 04-01-2005 @ 16:13 :
ik ben het gedeeltelijk met je eens maar je trekt een kormme vergelijking , tuurlijk is the prodigy duurder dan die 3 relnichten maar vergeet niet dat door de kosten van de kaartjes ook de arena zelf moet worden betaald , deze wordt natuurlijk afgehuurd ook moet het hele podium worden gebouwd / gemaakt en zijn er veel meer technici nodig bij dat optreden dan bij the prodigy.

Maar het is idd belachelijk veel geld , zelf zal ik nooit zoveel betalen voor een concert , alhoewel dat heb ik 1 keer gedaan maar dat was voor the stones dus dat mag wel vind ik
die moet je ook zien, straks zijn ze dood
Oud 04-01-2005, 15:15
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef op 04-01-2005 @ 16:14 :
die moet je ook zien, straks zijn ze dood
dat was dus ook precies mijn motivatie
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:18
Verwijderd
Vraag en aanbod. Simpel, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:25
Multilot
Multilot is offline
Vrij jammer dat het zo duur is, ik had er graag heen gewilt.
Oud 04-01-2005, 15:25
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 04-01-2005 @ 16:13 :

Ja, de Stones. Wederom mijn Tom Waits beredenering. Het is gewoon zaak dat enigzins exclusief te houden, en dat doe je door de prijs op te voeren. Jammer maar waar.

Maar ik geloof niet dat het net zoveel kost om de Arena klaar te maken voor die drie, als om heel Lowlands op te bouwen.... Dit is gewoon een markt creeeren, door het een exclusief tintje mee te geven. Mijn collega trapt er ook in (maar die heeft het iq van een spercieboon).
Oud 04-01-2005, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 04-01-2005 @ 16:25 :
Vrij jammer dat het zo duur is, ik had er graag heen gewilt.
GewilD

Tsasil, maar op Lowlands komen weer meer mensen die stukken meer zuipen enzo wat natuurlijk stukken van mensen meer opbrengt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 04-01-2005 @ 16:25 :
Ja, de Stones. Wederom mijn Tom Waits beredenering. Het is gewoon zaak dat enigzins exclusief te houden, en dat doe je door de prijs op te voeren. Jammer maar waar.

Maar ik geloof niet dat het net zoveel kost om de Arena klaar te maken voor die drie, als om heel Lowlands op te bouwen.... Dit is gewoon een markt creeeren, door het een exclusief tintje mee te geven. Mijn collega trapt er ook in (maar die heeft het iq van een spercieboon).

Lowlands haalt ook duizenmaal zoveel geld uit drank en allerlei andere zaken die betaald worden door ideren op dat festival , tuurlijk wordt er nog ziekelijk veel winst aan gemaakt maar de kosten ziin ook gigantisch.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:32
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Riven schreef op 04-01-2005 @ 16:27 :
GewilD

Tsasil, maar op Lowlands komen weer meer mensen die stukken meer zuipen enzo wat natuurlijk stukken van mensen meer opbrengt.
Dat zou ik niet al te hard zeggen. Ik heb geen idee wat de capaciteit van de arena is, maar dat zal iig niet mis zijn. En de meeste dingen als eetgelegenheden, barretjes, enzovoort zijn er al. Die hoeven dus niet eens. Daarbij komt dat de meeste mensen moeten zitten...

En dat er allemaal boeren komen, die van plan zijn flink uit te pakken. Dus ja.
Oud 04-01-2005, 15:32
funest
funest is offline
duur maken zodat het voor de echte fans is?
wat een bullshit

dan is het voor de rijke lui die het kunnen betalen, maar de gemiddelde student moet een maand niks eten om naar tom waits te kunnen...fan of niet.

ronduit arrogantie.
en ze komen er mooi mee weg want er zijn een hoop mensen die het er voor willen betalen.
helaas
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:33
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
funest schreef op 04-01-2005 @ 16:32 :
duur maken zodat het voor de echte fans is?
wat een bullshit

dan is het voor de rijke lui die het kunnen betalen, maar de gemiddelde student moet een maand niks eten om naar tom waits te kunnen...fan of niet.

ronduit arrogantie.
en ze komen er mooi mee weg want er zijn een hoop mensen die het er voor willen betalen.
helaas
Als je Tom Waits voor 10 eurie laat spelen dan krijg je lynchpartijen voor een kaartje + massa's en massa's aan illegale handel waar je uiteindelijk 600 euro voor een kaartje betaald ipv 100. Fan of niet...
Oud 04-01-2005, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 04-01-2005 @ 16:33 :
Als je Tom Waits voor 10 eurie laat spelen dan krijg je lynchpartijen voor een kaartje + massa's en massa's aan illegale handel waar je uiteindelijk 600 euro voor een kaartje betaald ipv 100. Fan of niet...
je voorkomt zwarte handel in kaartjes niet door de kaartjes sowieso al duurder te maken , de mensen die kaartjes in het zwarte circuit verkopen zijn meestal niet echt de mensen die ook echt van plan zijn uberhaupt naarhet concert te gaan ,als een concert een hoog risico van uitverkopen heeft zullen ze sowieso een flink aantal kaartjes kopen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:37
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik snap even de vergelijking tussen Rene Froger en The Prodigy niet? En ook de opmerking "Tuurlijk is The Prodigy duurder" zou ik in twijfel durven trekken. Van geen van beiden ken ik de prijs om ze te boeken, van geen van beiden kan ik inschatten hoe groot de bijkomende kosten zouden zijn. Rene Froger is wel gemakkelijker te marketen, en spreekt zeker in Nederland een grote publiek aan. Ik zou dus gokken dat Rene Froger een heel stuk duurder is dan The Prodigy, ondanks het internationale karakter van die laatste.

Een schuldige lijkt me echter gemakkelijk aan te wijzen. Clearchannel. Indies kan je nog gaan bekijken voor pakweg 10 euro. Band die via Clearchannel komen, zijn vaak al een heel pak duurder. Tickets voor Rock Werchter zijn de hoogte in geschoten sinds Clearchannel daar de organisatie heeft overnomen (Herman Schuermans heeft ondertussen een prachtig buitenverblijf in Zuid-Afrika). North Sea Jazz (vooral Clearchannel...) is veel en veel duurder in vergelijking met bijvoorbeeld Blue Note in Gent. Voor Neil Young heb ik trouwens ook al 114 euro moeten neertellen. Ik weet nog steeds niet of ik Neil Young hiervoor persoonlijk hoor te verachten, maar het optreden was er weeral eentje met Clearchannel als promotor...

Wat mij betreft: Fuck Clearchannel.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:40
Verwijderd
geloof me maar prodigy is een stuk duurder als froger
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:42
funest
funest is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 04-01-2005 @ 16:33 :
tja
echte fans liggen toch met slaapzak een dag van te voren voor het postkantoor?
of smsen ''tom waits aan'' naar 4949?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:43
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 04-01-2005 @ 16:40 :
en die playbacken ook nog.
over tom waits nog: nee, ken hem niet persoonlijk maar ik verwacht van hem dat hij een goede show weggeeft., met meer intensiteit dan een froger, maar dat is dan weer een kwestie van smaak.
Oud 04-01-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef op 04-01-2005 @ 16:43 :
over tom waits nog: nee, ken hem niet persoonlijk maar ik verwacht van hem dat hij een goede show weggeeft., met meer intensiteit dan een froger, maar dat is dan weer een kwestie van smaak.
ja dat klopt wel ja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2005, 15:47
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 04-01-2005 @ 16:37 :
je voorkomt zwarte handel in kaartjes niet door de kaartjes sowieso al duurder te maken , de mensen die kaartjes in het zwarte circuit verkopen zijn meestal niet echt de mensen die ook echt van plan zijn uberhaupt naarhet concert te gaan ,als een concert een hoog risico van uitverkopen heeft zullen ze sowieso een flink aantal kaartjes kopen.
Maar door ze zo belachelijk duur te maken voorkom je dus dat het concert een hoog risico van uitverkopen heeft. Er zal dus geen hype op die kaartjes komen.
Als de kaartjes goedkoop zouden zijn, worden ze gehyped en door die hype kunnen ze veel duurder worden dan die initiele 100 eurie
Oud 04-01-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 04-01-2005 @ 16:32 :
Dat zou ik niet al te hard zeggen. Ik heb geen idee wat de capaciteit van de arena is, maar dat zal iig niet mis zijn. En de meeste dingen als eetgelegenheden, barretjes, enzovoort zijn er al. Die hoeven dus niet eens. Daarbij komt dat de meeste mensen moeten zitten...

En dat er allemaal boeren komen, die van plan zijn flink uit te pakken. Dus ja.
Het kan allemaal. Ik besteed er in ieder geval gewoon mijn geld niet aan. Alleen aan Werchter en leuke kleine concertjes in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:55
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 04-01-2005 @ 16:40 :
Prijs voor LL van Prodigy was meen ik 500k? Ik denk dat je gerard daar 's nachts nog wel wakker voor kan maken.
Oud 04-01-2005, 15:56
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 04-01-2005 @ 16:37 :
Ik snap even de vergelijking tussen Rene Froger en The Prodigy niet? En ook de opmerking "Tuurlijk is The Prodigy duurder" zou ik in twijfel durven trekken. Van geen van beiden ken ik de prijs om ze te boeken, van geen van beiden kan ik inschatten hoe groot de bijkomende kosten zouden zijn. Rene Froger is wel gemakkelijker te marketen, en spreekt zeker in Nederland een grote publiek aan. Ik zou dus gokken dat Rene Froger een heel stuk duurder is dan The Prodigy, ondanks het internationale karakter van die laatste.

Een schuldige lijkt me echter gemakkelijk aan te wijzen. Clearchannel. Indies kan je nog gaan bekijken voor pakweg 10 euro. Band die via Clearchannel komen, zijn vaak al een heel pak duurder. Tickets voor Rock Werchter zijn de hoogte in geschoten sinds Clearchannel daar de organisatie heeft overnomen (Herman Schuermans heeft ondertussen een prachtig buitenverblijf in Zuid-Afrika). North Sea Jazz (vooral Clearchannel...) is veel en veel duurder in vergelijking met bijvoorbeeld Blue Note in Gent. Voor Neil Young heb ik trouwens ook al 114 euro moeten neertellen. Ik weet nog steeds niet of ik Neil Young hiervoor persoonlijk hoor te verachten, maar het optreden was er weeral eentje met Clearchannel als promotor...

Wat mij betreft: Fuck Clearchannel.
Hmmmm. Clearchannel is een boekingsbureau ofzo? In ieder geval interessant
Oud 04-01-2005, 15:56
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Riven schreef op 04-01-2005 @ 16:48 :
Het kan allemaal. Ik besteed er in ieder geval gewoon mijn geld niet aan. Alleen aan Werchter en leuke kleine concertjes in de buurt.

Idem, maar het is mijn nieuwsgierigheid die spreekt.
Oud 04-01-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef op 04-01-2005 @ 16:43 :

Echt niet.

Niet dat dat boeit overigens, Prodigy hoeft het toch niet van het vocale talent te hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:00
Haligh
Haligh is offline
Ik zou alleen maar meer dan 75 euro neerleggen voor Radiohead in de Paradiso.
Oud 04-01-2005, 16:00
DeadNation
DeadNation is offline
Ik kon het al bijna niet aan toen ik ongeveer 40 euro moest lappen voor de Beastie Boys. Concert was wel koning daar niet van...
Oud 04-01-2005, 16:02
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Waarschijnlijk is het een 3 uur durende show van Froger enzo en is het dan dus helemaal niet duur.
Oud 04-01-2005, 16:11
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 04-01-2005 @ 17:02 :
Waarschijnlijk is het een 3 uur durende show van Froger enzo en is het dan dus helemaal niet duur.
Niet duur??? Het is belachelijk duur
Oud 04-01-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Sigúr schreef op 04-01-2005 @ 16:37 :
Een concert is natuurlijk veel sneller uitverkocht als de kaartjes goedkoper zijn, waardoor de zwarte handel toe zal nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:54
Idioteque-je
Idioteque-je is offline
Citaat:
Haligh schreef op 04-01-2005 @ 17:00 :
Ik zou alleen maar meer dan 75 euro neerleggen voor Radiohead in de Paradiso.
ik ook
Oud 04-01-2005, 16:58
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Idioteque-je schreef op 04-01-2005 @ 17:54 :
ik ook
Met Sigur Ros als support
Oud 04-01-2005, 17:01
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
rene froger is toch geen homo?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:25
Carn
Carn is offline
clearchannel = the axis of evil.
Oud 04-01-2005, 17:33
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 04-01-2005 @ 15:53 :
Idd, erg veel 75 euro voor 3 homo's... als ze nou hetero waren geweest was het nog alleszins redelijk
Oud 04-01-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 04-01-2005 @ 18:33 :
Idd, erg veel 75 euro voor 3 homo's... als ze nou hetero waren geweest was het nog alleszins redelijk
Precies.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:36
antigone
antigone is offline
ik ben het eens met teun.

duurste waar ik ooit heen ging was radiohead in gelredome, 40 euro ofzo was dat.
Oud 04-01-2005, 17:44
Tom Violence
Tom Violence is offline
duurste waar ik heen ben geweest was tori amos, daarna radiohead.
maar ik heb redelijk wat coole bandjes gezien voor een paar euro
Oud 04-01-2005, 18:57
Verwijderd
geef ze eens ongelijk, al die schapen betalen toch wel
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:57
little nemo
little nemo is offline
aan de ene kant is het belachelijk duur

aan de andere kant ben ik van mening dat domheid best misbruikt mag worden

maar 45 euri voor een kaartje voor snoop, 30 voor een kaartje voor greenday...t is wel veel alleen ze proberen ergens hun 'verliezen' van mindere cdverkoop goed te maken...

nouja, de leukste concertjes zijn toch nog gewoon 10 euri dus heel erg zit ik er niet mee
Oud 04-01-2005, 21:14
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
wat een bullshit allemaal.
Oud 04-01-2005, 21:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
elke band boven de dertig euro vind ik te duur, want daar komt ook nog het treinkaartje bij, de drank, etc.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:22
enema abortion
enema abortion is offline
Ik heb 35 pond per kaartje betaald voor Motley Crue. Maar dat is ook een van de weinige bands waar ik dat wel voor over heb.

Daar komt overigens ook nog een vliegticket naar londen bij.
Oud 04-01-2005, 22:22
Verwijderd
voor bepaalde bands zou ik het wel over hebben ja.
ik wou eerst naar neurosis in london, dat zou al met al ook nog vrij duur zijn. helaas, school
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten