Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2005, 17:31
tictactoe
tictactoe is offline
Ik heb sinds ongeveer 4 maanden voor het eerst een baan van 32 uur in de week. Dit zorgt wel voor enige stress want ik heb soms mot met collega's etc. Verder werk ik de hele dag door, ik ben niet iemand die de helft van de tijd zit te leuten. Toch houdt het werk op zich niet zoveel in, het is niet heel zwaar ofzo.

Ik merk dat als ik thuiskom, ik totaal geen energie meer heb. Ik kruip dan meteen in bed zodat mijn avond ook naar de klote is. Ook merk ik dat ik veel minder zin heb om dingen te doen dan vroeger. Ook leuke dingen. Als ik ergens rondrij, kost het me moeite om uit de auto te stappen om te wandelen, terwijl wandelen een hobby van me is.

Ook heb ik constant heel erg hoofdpijn, een soort migraine, ik heb hier wel medicijnen tegen, maar ik wil die niet dagelijks slikken.

Bloedonderzoek wees niets uit, ik ben dan ook van mening dat het vooral geestelijk is.

Nu wil ik jullie vragen: weten jullie een goede 'therapie' voor meer energie, meer positiviteit, meer zin in het leven etc ?

Ik denk dan aan bijv. haptonomie of accupunctuur. Ik hoor heel graag ervaringen hierover en tips.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:17
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hey, ik heb die hoofdpijn 'soort' ook gehad en heb toen accupuntuur laten doen. Ik heb het3x gehad en het is weg gebleven.
Ik heb vanaf toen tot nu gewoon 3 jaar geen hoofdpijn gehad, althans BIJNA niet.
Echt heel erg fijn..
Die moeheid heb ik zelf ook, ik moet er woensdag voor naar het ziekenhuis. Ik heb nergens energie voor. Loop nu stage in groep 1/2 nog 3 weken en dan zit dat er weer op, maar denk niet dat het daar mee te maken heeft.
Bloedprikken wees niet heel veel uit.
Het was MISSCHIEN mijn schildklier. Heb 4 weken extra schildklierhormoon geslikt, met weinig tot geen resultaat.
Dus maar doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Als je wilt post ik hier wel wat de arts woensdag erover zegt
Oud 06-01-2005, 18:21
Verwijderd
't lijkt me iig handig om te proberen of je er achter kunt komen waar de moeheid ed vandaan komt. Laat je lichamelijk nakijken, zodat je iig zeker weet dat het niet bv. Pfeiffer is (al heb je bloedonderzoek dus al laten doen). Als je er achter komt dat het idd echt bv. door de stress van je werk komt, dan is het misschien sowieso handig om te proberen of je die stress kunt verminderen. Ik denk dat je beter de oorzaak aan kunt pakken dan het gevolg.

Dingen als wandelen moet je juist blijven doen, dat soort dingen kunnen juist erg helpen tegen moeheid ed en buitenlucht is volgens mij ook goed voor migraine. 't is geen 'therapie', maar zorgen voor afleiding, ontspanning, buitenlucht, beweging, enz. kunnen nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:57
Mara
Mara is offline
Kijk 's naar je voedsel. Verkeerd eten kan er voor zorgen dat je energieloos wordt, vooral wanneer je actiever bent dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 22:22
Verwijderd
Niet om je aan het twijfelen te brengen, maar is het werk wel iets dat je echt leuk vindt? Iets waar je verder mee wilt?

Uit ervaring weet ik dat als je iets met tegenzin doet, het ongemerkt toch echt heel veel energie kan vreten!

Verder: zoek misschien eens wat informatie over psycho-energetische therapeuten. Zij doen ook aan "alternatieve geneeswijze".

Hun methoden zijn wel enigszins apart te noemen, maar ik heb er goede ervaringen mee.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 14:51
Verwijderd
Ik heb het ook wel een beetje gehad toen ik vakantiewerk deed, voor een maand. Toen ik thuiskwam was ik veel meer moe dan gewoon bij school, geen idee waardoor dat kwam want echt zwaar was het werk niet. Ik denk dat je best , zoals Leonoor zei, actieve dingen kan blijven doen, liefst buiten. Ik ging nl. achter de computer zitten toen en dat heeft niet echt geholpen...
Succes.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 11:50
tictactoe
tictactoe is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 07-01-2005 @ 23:22 :
Niet om je aan het twijfelen te brengen, maar is het werk wel iets dat je echt leuk vindt? Iets waar je verder mee wilt?

Uit ervaring weet ik dat als je iets met tegenzin doet, het ongemerkt toch echt heel veel energie kan vreten!

Verder: zoek misschien eens wat informatie over psycho-energetische therapeuten. Zij doen ook aan "alternatieve geneeswijze".

Hun methoden zijn wel enigszins apart te noemen, maar ik heb er goede ervaringen mee.
het werk is niet helemaal wat ik wil...vooral omdat er momenteel geen uitdaging inzit etc. Maar ik ga een gesprek vragen met mijn leidinggevende dus daar wordt wat aangedaan hopelijk.

Update: heb vandaag bloedonderzoek laten verrichten. Verder heb ik een verwijzing voor de neuroloog gehad ivm migraine en tics, en ik heb een acupunctuur op het oog. Bedankt voor de reacties tot zover.

Ervaringen over acupunctuur zijn nog altijd welkom (neuroloog ook trouwens)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 11:59
Lorelei
Lorelei is offline
Moeheid is een ontzettend vage klacht. Het kan 101 oorzaken hebben. Wij kunnen daar niets over zeggen. Huisarts
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten