Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2005, 19:11
Cootje
Cootje is offline
ff een lang verhaaltje ...

Zomer 2004 zat ik in Friesland met maten. Elke dag bier zuipen tot je er bij neer viel en de volgende dag weer verder. Van een kater (hoe raar het ook klinkt) hadden we eigenlijk geen last.
Er gingen kratten per dag door heen per persoon.

De maanden erna, net als normaal gewoon weer 8 blikjes bier in drinken en wat bier in de stad. Niet om helemaal van de plaat te zijn, maar flink aangeschoten.

Ik deed het niet vaak, meestal 2x per maand.

Maar de laatste 2 keer dat ik ben gaan zuipen, op dezelfde wijze, en zelfs minder dan dat ik normaal gewend was... lag ik de dag er na alles onder te kotsen, super veel hoofd en buikpijn en dat van een sixpackje rustig vooraf, en een halve liter in de stad.

Dacht oke, 't is verkeerd gevallen kan gebeuren toch?

Maar gisteren weer precies het zelfde, van te voren een six pack en ene halve liter in de stad.
Vandaag... m'n dag naar de kl*te omdat ik weer alles heb onder gekotst en heel de dag super warm was.

Ik drink heel veel water de dag door, heb een aspirine genomen tegen de hoofdpijn wat hielp zodat ik gelukkig in slaap kon vallen.

Nou zal je wel denken ligt het aan het bier? Het is hetzelfde bier (Bavaria) als dat ik altijd drink... jaren lang. Geen verschillende bieren door elkaar, en ook geen sterke dranken er achteraan oid.

Kan het zijn dat ik op de een of andere manier totaal niet tegen drank kan? En zo ja, hoe kan dat zo in een keer op duiken als ik het eerst wel gewoon kon?

Ik eet super gezond en let overal op wegens mijn sport bodybuilden... ik doe niet aan supplementen.

Wat kan het zijn?
Oud 07-01-2005, 19:52
Midget
Midget is offline
had ik ook es
na 7 biertjes in 4 uur tijd ofzo

de volgende dag hele dag kotsen
knallende koppijn

ik denk dat het aan het bier lag, dat de koelinstallatie daarro in het cafe niet goed was, of het laatste restje uit het vat oid.

heel raar want 7 biertjes is heus niet zo veel
of het zou kunnen dat het aan het merk bier lag ofzo..maarja
ik ga zowiezo niemeer naar dat cafe toe dus
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 21:31
Verwijderd
No offence

Maar ik hoop dat jullie nu minder drinken, want jullie zijn van die jongeren waar ik mij kapot aan erger.

Drink fris en blijf gezellig(ook voor anderen).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 23:47
Cootje
Cootje is offline
uhmmm ... waar je je kapot aan erger?
ten slotte slaat dat niet op dit onderwerp, maar waarschijnlijk op het geen dat veel jongeren er aggresief van worden en veel ruzie zoeken. dat zijn wij juist niet ...

maar goed, om weer back to the point te komen ... waar het aan kan liggen. ik heb me nu iig al voor genomen om voor lopig niks meer te drinken, mag het ook niet meer van mijn ouders (tenminste ze raden het af).

maar dan alsnog, zoals midget al zei ... 7 biertjes en de volgende dag al zo erg?
Oud 08-01-2005, 12:45
Midget
Midget is offline
dat zijn wij niet nee
van die lompe agressieve gasten die dingen slopen
en voor de gein fietsen mollen,
en in brievenbussen pissen..
dat zijn gewoon domme figuren...

dom dom dom...

en ik vind het zowiezo niet stoer om veel te zuipen dat je ziek wordt of wat dan ook.....drinken doe je omdat het gezellig is, en het moet ook gezellig blijven,
als je op een bankje moet zitten omdat je alles ziet draaien
dan is het wat mij betreft niet meer gezellig.

inschattingsfoutje sybje
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 14:36
Verwijderd
Mwah sybje heeft wel een beetje gelijk hoor.
Gezelligheid is een goed iets , maar waarom heb je daar ZOVEEL drank bij nodig.

Echt natuurlijk ik snap dat het vakantie is en dat je met vrienden weg bent, maar dan alsnog zoveel drinken, dat kan gewoon niet gezond zijn hoor! Hoe gezond je dan ook eet, het blijft ongezond.

Verder denk ik dat het wel slim is om wat minder te drinken, en tsjaa hoeveel dat is verschilt natuurlijk per persoon. Ik bedoel ik ben een meisje die niet goed tegen alcohol kan, maar met 7 bier op, dan ben ik toch wel al echt redelijk aangeschoten, de laatste keer had ik 10 wijn op, en toen had ik er echt HEEL erg veel last van de dag daarna. Dat was sowieso niet meer leuk of gezellig...

Probeer gewoon te drinken zodat je er de volgende dag geen last van hebt, uhm tsjaa dat zou bij mij denk ik zijn als ik een biertje of 4 op heb, maar ja dat ben ik dan ook maar hoor...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 14:56
Midget
Midget is offline
Ik drink altijd zodat ik er de volgende dag geen last van heb
het lag ook niet aan het drinken!
ik haat het, ziek zijn de volgende dag, dus dat laat ik ook niet gebeuren....
het was ook een uitzondering dat ik eerst zo ziek was, dat lag ook niet aan dat ik teveel gezopen had ofzo...

nee, ik hou het moment van dat ik niet meer moet drinken altijd goed in de gaten...
en dan stop ik 2 biertjes voor dat moment vaak al
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 15:40
Cootje
Cootje is offline
het punt was ook dat het ineens kwam, dat ziek worden ... terwijl ik normaal gesproken veel meer gewend ben.

ik snap ook wel dat het niet rlxt is als je zoveel op heb dat je niet meer kan praten etc. logisch ook...

maar ik ga zoiezo zoals ik al zei veeeel minder drinken ... kan het nog ergens anders aan liggen?
Oud 08-01-2005, 18:33
MightyDuck
MightyDuck is offline
Bro.. bodybuilding? Je gebruikt geen supplementen (dus ook geen AAS neem ik aan dus daar ligt het niet aan) en dus ook niet eens Whey, multivit. etc? Heb je uberhaupt een voedingsschema?

Maar je zuipt wel liters achter mekaar! Hoeveel ben je aangekomen het laatste jaar. 2kg?!

Damn sorry dat moest er nou echt ff uit

Ik krijg de gedachte... laat je leverwaarden eens controleren. Niet om te doemdenken maar het lijkt me niet onmogelijk dat daar iets mis mee is na al dat gezuip.
Oud 08-01-2005, 19:32
aim
aim is offline
Ik eet super gezond en let overal op wegens mijn sport bodybuilden... ik doe niet aan supplementen.

hahahahahahahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:28
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Als ik jou was zou ik een fb vragen dit naar D en A te verplaatsen, daar krijg je minder van die trieste drink-es-niet-zo-veel reacties.

Ontopic: het ligt natuurlijk aan het bier, bavaria, echt troep

Ik zou als ik jou was de volgende keer tussendoor wat water drinken, de dag erna is het al te laat. Verder ben je op vakantie veel meer uitgerust (hoop ik dan) en kan je lichaam er wat beter tegen.
Oud 08-01-2005, 20:30
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 08-01-2005 @ 15:36 :
Amen.
Probeer anders zijn vraag te beantwoorden ipv een zwakzinnige poging te doen zijn moeder te vervangen.
Oud 08-01-2005, 20:53
Verwijderd
Zorgen dat je vooraf genoeg water/cola whatever hebt gedronken.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 10:42
catootje
catootje is offline
Of je drinkt gewoon minder... zonder alcohol is het ook heel gezellig
Ik dronk eerder ook best veel. Nadat ik een keer goed dronken was geweest, dacht ik, waarom doe ik dit eigenlijk, het is helemaal niet leuk. En nu drink ik als ik uitga maar 1 of 2 flesjes Corona en de rest Jus D'Orange ofzo
Oud 09-01-2005, 12:55
Bada Bing
Bada Bing is offline
Citaat:
catoolyntje schreef op 09-01-2005 @ 11:42 :
Of je drinkt gewoon minder... zonder alcohol is het ook heel gezellig
Ik dronk eerder ook best veel. Nadat ik een keer goed dronken was geweest, dacht ik, waarom doe ik dit eigenlijk, het is helemaal niet leuk. En nu drink ik als ik uitga maar 1 of 2 flesjes Corona en de rest Jus D'Orange ofzo
pff wat een gezeik
het is best leuk om af en toe te veel te zuipen.
lekker boeiend wat hij zuipt dat is niet de vraag of wel?
en wat jij allemaal wel niet drinkt al helemaal niet.

en wel raar dat het nu elke keer is als je bier drinkt want idd van 8 biertjes ofzo moet je niet zo naar de tering zijn.. misschien iets met je lever?
Oud 09-01-2005, 12:57
Bada Bing
Bada Bing is offline
Citaat:

Nadat ik een keer goed dronken was geweest, dacht ik, waarom doe ik dit eigenlijk, het is helemaal niet leuk.

haha en je bent 1 keer dronken geweest wow score meisje
misschien wordt het ook pas leuk als je het meerdere keren probeert
Oud 09-01-2005, 14:05
Envy
Envy is offline
Pff, laat hem lekker drinken als hij dat wil.
Hij heeft dit topic niet geopend zodat jullie hem allemaal kunnen vertellen wat een slechte jongen hij wel niet is.

Verder weet ik ook niet echt waar het aan kan liggen.
Oud 09-01-2005, 14:13
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
...
Zucht.

Het lijkt me best mogelijk dat er iets mis is met je lever, even naar de dokter lijkt me niet onverstandig.
Oud 12-01-2005, 20:57
Verwijderd
Ik drink ook soms best veel en had eerst bijna nooit een kater. Maar tegenwoordig heb ik soms al een kater na een paar biertjes ...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 21:39
Verwijderd
Wellicht is je weerstand gewoon minder. Je moet in ieder geval luisteren naar je lichaam. Twee keer aan dezelfde steen, okay, maar drie keer? Dat is bijzonder ondoordacht.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 21:46
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 08-01-2005 @ 21:30 :
Probeer anders zijn vraag te beantwoorden ipv een zwakzinnige poging te doen zijn moeder te vervangen.
Ja ik moet alvast oefenen voor later snap dat dan...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 22:02
zeep007
zeep007 is offline
Ik ken het probleem. Ik was een goede drinker. Kon veel drinken, had nergens last van en ikw as dan ook nooit echt strontbezopen.

tegenwoordig hoef ik maar 4 biertjes te hebben en dan heb ik al het gevoel te moeten kotsen etc. En anders heb ik er alsnog de volgende dag nog wel last van. Erg lastig, want op deze manier kan ik mijn grens niet meer goed bepalen. Vooral als je bij andere mensen blijft pitten is het extra lullig.

Ik zorg dat ik goed eet etc. Ik drink heel veel water enzo. Ik snap het niet, 4 biertjes vind ik echt weinig hoor. Mjah, zolang mijn lichaam zegt dat het niet kan, drink ik minder.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 22:36
Verwijderd
Heb ik ook wel gehad.. toen ik 16 was kon ik ieder weekend uitgaan en vanalles drinken, en ik voelde me de volgende dag prima, nooit misselijk ofzo. Als ik nu veel minder drink dan toen heb ik de volgende dag last van m'n buik. Dat heb ik dan ook sinds m'n 17e zeg maar. Het ligt er wel aan hoeveel ik drink en wat en wat voor combinaties natuurlijk, maar ik krijg er echt sneller last van. Waarom weet ik ook niet..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 12-01-2005 @ 23:36 :
Heb ik ook wel gehad.. toen ik 16 was kon ik ieder weekend uitgaan en vanalles drinken, en ik voelde me de volgende dag prima, nooit misselijk ofzo. Als ik nu veel minder drink dan toen heb ik de volgende dag last van m'n buik. Dat heb ik dan ook sinds m'n 17e zeg maar. Het ligt er wel aan hoeveel ik drink en wat en wat voor combinaties natuurlijk, maar ik krijg er echt sneller last van. Waarom weet ik ook niet..
Heb ik ook, maar zodra ik even naar de wc ben geweest is het over .
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:10
bench140
bench140 is offline
tja, het houd een keer op heh.
en het klinkt zeikerig, maar regelmatig zo dronken als de tering is niet goed voor je lichaam(kwa organen niet en ook kwa sportprestaties niet)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten