Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2005, 11:40
shakira2004
shakira2004 is offline
Hi, ik ben van plan deze zomer met 1 van deze organisatie op vakantie te gaan. samen met 3 anderen. Welke organisatie zouden jullie aanraden?
Ik ga graag ergens heen in het buitenland :
- met een mooi strand, zee
- grote schone camping
- stad in omgeving om te bezoeken
- geen salou
- plek om te mountainbiken
- wel minimaal 1 discotheek in de buurt

Nu heb ik de reisgidsen al best vaak doorgekeken en leek mij:
italie - follonica
italie - lido di jesolo
frankrijk - argeles sur mer
kroatie - medulin

wel interessant.. wat zouden jullie mij aanraden?
Het meegaan met de organisatie is eigenlijk alleen om het vervoer erheen.. Niemand van ons heeft rijbewijs, helaas!
Advertentie
Oud 14-01-2005, 11:56
Verwijderd
Ik ga dit jaar mss ook naar Argelés sur mer met een groep vrienden.
Om ongeveer dezelfde rederen als jou
Maar mss dat we net iets verder afzakken naar Blanes ofzo, wel iets fouter maar is ook goedkoper dacht ik.

Ik had al wat dingen opgezocht over Argelés sur mer.
Je hebt daar wel een stuk of 2/3 grote discotheken maar volgens mij moest je daar 10 euro entree betalen ofzo en bier is iets van 5 euro.
Je kan het wel allemaal goedkoper doen met een pasje van je reisorganisatie maar dan is bier nog steeds 2,50
Verder ben ik bang dat je veel zelf moet koken daar want ik gok dat uit eten gaan daar ook duur is.
Tis overal het algemeen stukje duurder als Spanje gok ik.

Vorig jaar ben ik in het voorseizoen (Meteen na me examens) naar Kroatië geweest (Porec).
Dat was echt super goedkoop allemaal, echt een relaxt groot apartament met een terras van mss wel 50m2.
Elke dag uit eten voor 5 euro inclusief 2 halve liters etc.
Alleen het uitgaan was minder je had daar wel de grootste discotheek van Kroatië maar die was bijna leeg.
Ik ben daar volgens mij 10 dagen ofzo geweest voor 300 euro ofzo met vliegticket en al erbij.

Italië ben ik nog nooit geweest...
Oud 14-01-2005, 12:04
GetchaGood
GetchaGood is offline
Ik ben vorig jaar in Argeles sur mer geweest, op camping La Marende (spelling?). Met X-travel. Volgens mij vallen do it en X-travel onderelkaar trouwens.

Camping was oke! Klein zwembad, maar het was er nooit druk, dat was fijn! Strand aan de overkant van de weg, wat zeer relaxed is! Restaurantje op de camping waar ze heerlijk en goedkoop eten hebben!
Centrum was een minuut of 10/15 lopen, wat op zich wel te doen was! En er stopt een treintje voor de deur! Helemaal ideaal!

Ik ben er niet uitgegaan, dus daar kan ik je weinig over vertellen! Wel vertelde de reisleidster dat er een jaar geleden ofzo, een meisje van haar fiets is getrokken en aangerand, dus het werd niet aangeraden om s nachts te voet naar huis te komen, en zeker niet met alleen maar meisjes.

X-travel vond ik zelf behoorlijk k*t, maar dat komt vooral omdat ze heel erg gericht op de excursies zijn, zoals uitgaan! En daarvoor kwam ik niet, ik kwam voor het weer, de zee, de stad enzo. Dat was jammer, want voor mijn gevoel lieten ze je dan wel echt links liggen..
Oud 19-01-2005, 10:26
Nicky1984
Nicky1984 is offline
Hoi,
Ik ben vorig jaar met mijn ouders naar Argeles sur Mer geweest. Dit jaar ga ik met een stel vrienden naar La Marende met Beachmasters. Dat is een stuk goedkoper dan x-travel!!!
Argeles is een heel leuk stadje, met een aantal discotheken en kroegen. Ik vind het helemaal niet zo duur. Tja, die entree vorig jaar wel, maar als het goed is kom ik nu overal goedkoper/gratis in met een pasje. Het eten daar is idd een beetje aan de dure kant dus ik raad je aan om dan zelf te gaan koken. De supermarkten zijn helemaal niet duurder dan in Nederland.
Het strand is mooi en het stadje ook...
Je kunt er mooi mountainbiken en ook nog eens karten en canyoning doen.
Enneuh.... Spanje is duurder.....
Ik hoor wel wat je keuze is geworden
Kuzzies Nicole
Oud 21-01-2005, 08:16
Verwijderd
Ik ben vorig jaar ook naar Argeles geweest, op camping La Marende met GoGo tours.
Camping was heel goed vond ik, ook het sanitair was schoon.
Zwembad was erg leuk, niet zo groot, maar dat hoeft ook niet als het strand er vlakbij is. Zelf zijn mijn vriend en ik maar 1 keer daar op het strand geweest. Wij gingen liever elke dag naar de boulevard (bij de stad) en daar naar het strand. Veel gezelliger en leuker. De stad is best een eindje lopen, maar onderweg zie je veel gezellige dingen.

Wij zijn geen discotheken ingeweest (oja, alleen Indigo, met schuimparty) verder zijn we alleen naar cafe's geweest, ik vond de prijzen best meevallen. Ook van het eten. Je moet gewoon even rondkijken. Wij zijn elke dag uit eten geweest.

Wat GetchaGood schreef klopt wel, over het meisje dat was aangerand, dat zeiden ze bij ons ook. Zelfs was er een jongen tegenover ons op de camping in elkaar geslagen en beroofd van zijn geld. (dat zei hij dan, ik weet niet of ik hem moest geloven)

GoGo tours zelf vond ik helemaal niks. Wij gingen niet, zoals bijna iedereen, elke nacht stappen. Wij hebben die vakantie geen oog dicht gedaan. Vooral de laatste week was erg (wij bleven 2 weken). Wij zijn toen 's nachts zelfs een keer op zoek geweest naar de reisleiding, geen van beiden waren er en we konden ze ook niet mobiel bereiken. Bleek dat ze beiden aan het stappen waren. Wat als er nou 's nachts iets ergs gebeurde en er iemand naar het ziekenhuis moest? Ach, ik heb me best vermaakt in Argeles! Behalve 's nachts dan, maar ja.. dat heb je als je op een jongerencamping zit. Gelukkig hebben ze wel borg ingehouden van een tent, door het vele overlast.
Oud 08-02-2005, 21:19
Lijnie
Lijnie is offline
Kan wel zijn dat X-travel of te wel Do..it duurder is... maar ze zijn wel supergoed, er zijn meer voorzieningen en niets dan lof voor deze organisatie Vorig jaar alles perfect, dit jaar weer !!
Oud 14-02-2005, 20:39
W1A
W1A is offline
Citaat:
shakira2004 schreef op 14-01-2005 @ 12:40 :
[B]

Nu heb ik de reisgidsen al best vaak doorgekeken en leek mij:
italie - follonica
italie - lido di jesolo
frankrijk - argeles sur mer
kroatie - medulin
Ik ben in Argeles sur Mer en in Follonica geweest.

In Argeles zat ik bij de reisorganisatie Breakloose op de camping La Merende. De camping was wel netjes. Ik vond het zwembad erg groot (in vergelijking met andere campings waar ik heen ben geweest) De camping lag een 5 minuten van het strand en klein half uurje lopen van het uitgaansgedeelte van het dorpje. Er reed wel een treintje die je van en naar de camping kon brengen.
Op die camping stonden zover ik weet ook Beachmasters, Do-it en Go Go Tours. De laatste twee hadden iets minder plaats bij hun tentjes, maar qua organisatie kwamen ze allemaal wel overeen.
Wat me opviel was dat het bij Breakloose en Beachmasters was gemoedelijker was. Er was één kooktent en de mensen hadden niet ieder hun eigen stoeltje en tafel, waardoor je ergens een beetje gedwongen werd om met zijn allen op één plaats te eten en koken. Waardoor je leuk en snel contacten legt. Ach de één vindt dit een voordeel en de ander een nadeel.

Follonica....... ja uhm....... een leuke vakantie, maar als je echt een feestvakantie wil, is het niet echt een aanrader. Revei de Butteri (de camping) ligt maar een paar meter van het strand maar het dorpje is wat verder lopen (net als een grote supermarkt trouwens, haha). Er is wel een excursie naar één grote discotheek, die ik helaas niet heb gemaakt, omdat zowel ik als mijn beste vriendin de dag daarna naar Rome wilde en een beetje door ons geld heen zaten.
In het dorp was wel een discotheek, maar die was volgens mij niet elke dag geopend, ik ben er zelf niet geweest dus ik zou het niet verder niet weten.
We waren trouwens daar met Do-it, maar deelde de campingplaatsen met X-travel en Holiday Express. De organisatie was in principe hetzelfde.
Een voordeel van Follonica waren de geweldige excursies! Echt! Rome, Florence en Elba (een klein paradijs!!!) waren super. Ik ben helaas niet naar Sienna geweest, maar dat scheen ook echt de moeite waard te zijn.
Ook het sanitair was erg netje en het strand best mooi (met uitzicht op het eiland Elba).

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 20:48.
Advertentie

Regels voor berichten