Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ze laten je dan door een keiharde training ploeteren (CanJet doet dat bijvoorbeeld) Hiervoor moet je alleen wel behoorlijke cijfers hebben en bv twee-talig of drie-talig voordat ze dus de moeite doen om je te trainen (Frans, Engels, Spaans) |
![]() |
||
Citaat:
Je zou denken dat talen een eerste vereiste zijn. Maar meestal willen ze alleen dat je vloeiend engels spreekt. Ik ken 1 opleiding die onafhankelijk staat van alle maatschappijen. Maar daarvoor moet je 21 zijn. En dat is dus 3 jaar wachten.
|
Verwijderd
|
Ik vond het al zo vreemd, ik zou toch zweren dat je daar inderdaad opleidingen voor hebt. Maar als er ook anderen solliciteren met überhaupt een afgeronde middelbare schoolopleiding, dan maak je natuurlijk geen schijn van kans. Je moet wel wat te bieden hebben. Men neemt nooit iemand aan op alleen z'n blauwe ogen.
|
![]() |
|
inderdaad. zonder opleiding in die richting kan je het volgens mij echt wel vergeten.
daarbij willen ze mensen met levenservaring en ik denk niet dat je dat al erg hebt op je 17de. ik wens je iig veel succes maar ik zal als je het echt wilt toch maar een opleiding gaan volgen in die richting! |
![]() |
||
Citaat:
zie www.nlc.nl me zus heeft daar niet gezeten die heeft een verkorte opleiding gedaan. 4 jaar in een half jaar particulier.. |
![]() |
|
![]() |
Er is idd een opleiding tot stewardess, maar deze is zeker niet vereist om te solliciteren bij een luchtvaartmaatschappij. Ook een toerisme/luchtvaart gerelateerde opleiding is niet noodzakelijk, daar 2 nichten (beiden stewardess bij KLM) dat ook niet hadden. Hier moet ik wel bij toevoegen dat het je kansen aanzienlijk vergroot.
Je bent erg jong en hebt weinig levenservaring. Hierdoor zijn je kansen om aangenomen te worden aanzienlijk kleiner. Echter, je kunt het natuurlijk proberen en mocht het niet lukken eerst wat anders proberen. Over een paar jaar kun je het natuurlijk altijd weer proberen. Of je te jong bent (17) weet ik niet. Anders kun je nog altijd piloot worden (minimale leeftijd 17 jaar) ![]() |
![]() |
|
![]() |
bovendien werven de meeste maatschappijen nu al en veelal ook via uitzendbureau's.
voor transavia moet je bij unique zijn, voor martinair bij vedior. klm heeft volgens mij nog steeds een wervingsstop. alleen hollandexel en dutchbird werven volgens mij nog direct, maar je solliciteert daar volgens mij door een formulier op de site in te vullen en dan nog, over een paar maanden ben je al weer te laat. de eerste cursussen starten meestal in februari of maart en de laatste van een zomerseizoen meestal in juni of juli. een opleiding voor stewardess is absoluut niet noodzakelijk, toerisme is een pre, maar ook geen vereiste. ze willen voornamelijk mensen die stressbestendig zijn, mensen die tegen ontzettende onregelmatigheid kunnen en die leuk met mensen om kunnen gaan. je moet wel minimaal havo of mbo hebben en je talen spreken, minimaal nederlands (abn) en engels. alle overige talen zijn een pre. ~SKIP~ |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb heel erg veel sites gechecked en bij de meesten staat er wel een vacature balkje of adresgegevens. Maar is een uitzendbureau niet veel duurder dan gewoon iemand een CV laten opsturen? Bemiddeling lijkt mij duurder. Misschien moet je aan een uitzendbureau betalen wat iemands salaris had kunnen zijn... ![]() Ik zou althans gewoon een advertentie geplaatst hebben.
||
![]() |
Citaat:
![]() ik weet niet hoe het zit met de kosten of bemiddeling via een uitzendbureau wel of niet duurder is. ik weet ook niet of je een contract bij de maatschappij zelf krijgt of via het uitzendbureau. daar kan ik op zich wel achter komen voor je. veel uitzendbureau's doen wel de werving al jaren voor verschillende maatschappijen. maar ik denk dus, dat als je zelf brieven gaat sturen, je toch doorverwezen wordt naar de uitzendbureau's die de werving en selectie doen, dat is gewoon aan hen uitbesteedt. let wel op, de uitzenbureau's doen veelal alleen maar de voorselecties en je hebt meerdere selectieronden voordat je zelfs maar naar de cursus mag. |
![]() |
|
![]() |
Sorry voor de up.
Ik heb gevlogen als steward. Op dit moment studeer ik, maar ik wil het vliegen weer oppakken en daarnaast in deeltijd verder studeren. Ik heb nu een sollicitatie lopen bij KLM. Ik kan je zeggen dat je helaas veel en veel te jong bent voor stewardess. Het LIJKT misschien alsof stewardessen alleen hoeven te glimlachen en drankjes uit te delen, maar het werk houdt veel meer in. Alleen al de dagen en uren die je draait. Soms heb je een duty van 20 uur of langer. Op je 17e kun je dat niet aan. Daar komt nog eens bij dat je wettelijk gezien niet eens MAG vliegen onder je 18e. De meeste maatschappijen hanteren 21 als absoluut minimum voor vliegen. Je bent namelijk wel verantwoordelijk voor (afhankelijk van de toestellen die je vliegt) enkele honderden mensen. Op je 17e ben jij echt nog niet geschikt om in geval van een levensbedreigende situatie het hoofd koel te houden en jezelf en anderen in veiligheid te brengen. Je wordt ook echt niet 'zomaar' aangenomen. Als je geen vliegervaring hebt dan moet je toch minimaal werk hebben gedaan waaruit je talenkennis, servicegerichtheid en zelfstandigheid blijkt (bijvoorbeeld een baan in het buitenland). Een voltooide MBO-opleiding of HAVO of VWO moet je zeker hebben. Je engels dient vloeiend te zijn (de flight safety cursus is helemaal in het engels) en tijdens je werk dien je passagiers in foutloos engels te woord te kunnen staan. Middelbare school-Engels is niet voldoende. Het is zwaar werk, fysiek gezien en ook mentaal. Je krijgt te maken met jetlags, lange dagen en zeurende passagiers. Dit moet je zeker niet onderschatten. Je tijd in Nederland, thuis, wordt heel kostbaar. En als je thuis bent ben je constant aan het wassen en strijken voor je volgende vlucht. OK, het lijkt nu alsof het werk niks aan is, maar het is natuurlijk fantastisch hoeveel je van de wereld ziet. En je krijgt er nog geld voor ook. Wacht gewoon totdat je een vervolgopleiding hebt gedaan, en probeer het dan. Maar ik moet je wel waarschuwen, vliegen is zo verslavend dat het gevaar bestaat dat je niets anders meer wilt ![]() Mocht je vragen hebben dan kun je altijd PM-en. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En daarbij; niets zo veranderlijk als de luchtvaart. Het ene moment zoeken alle maatschappijen stewardessen, terwijl een 11 september zorgde voor een dramatisch instorting van de markt. En daar sta je dan met je luchtvaartdienstverlening. Je kunt niets anders dan luchtvaartdienstverlening, en het kan soms wel jaren duren voordat maatschappijen weer gaan werven. Kijk maar naar Amerika. Een vriendin van me is daar in 2001 aangenomen, vlak voor de aanslagen, en ze staat nog steeds op een wachtlijst. Ik denk dat ze helemaal nooit meer kan beginnen daar, want het gaat erg slecht met United. Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 16:22. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|