Advertentie | |
|
![]() |
|||
Niks ís slimmer, je moet doen waar jij je het beste bij voelt.
Citaat:
Citaat:
Ik zag overigens dat iemand het had over dat de MBO-HBO-route meer jaren kost. Ondanks dat dat in feite niet relevant is, wil ik zeggen dat ik weet dat op het ROC van Amsterdam een opleiding Onderwijsassistent niveau 4 bestaat die 2 jaar duurt. Dit is wel een BBL-opleiding, wat betekent dat je voornamelijk (betaalde) stage loopt en daarnaast iets van 1 dag per week naar school gaat. Deze opleiding zou jij met een overgangsbewijs van 3 naar 4 HAVO kunnen doen. En omdat je met een diploma Onderwijsassistent de PABO in 3 jaar kunt afronden, ben je in totaal 1 jaar korter bezig dan met een HAVO-HBO-route. |
![]() |
|
Ik zie trouwens net dat je in de buurt van Leeuwarden woont, dan lijkt Amsterdam me minder waarschijnlijk om een opleiding te volgen.
Maar kijk eens op http://www.friesepoort.nl/opleidinge...19&Hoofdmenu=2. Dit is één jaar langer dan de opleiding in Amsterdam, maar gezien je woonplaats meer geschikt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien heb je met een MBO-opleiding juist weer meer kennis van de praktijk. Het hangt er maar net vanaf wat er voor die HBO het nuttigst is. En anders moet je dan maar wat harder leren, maar dat kun je toch niet voorzien. Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 22:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat het per school verschilt zal best, maar je moet dezelfde compententies en kwalificaties behalen. De vorm waarin verschilt dus misschien, maar dat zal in de lesstof weinig verschil maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het ging over een bredere algemene kennis, dan heb je aan een smallere praktijk kennis niet zoveel. ![]() En mbt de pabo, het heeft beiden z'n voordelen...hoewel ik denk dat het voor een mbo'er soms best lastig kan zijn omdat sommige vakken toch aansluiten bij minstens havo-kennis... Maar ja, praktijkervaring is opzich ook wel wer handig (al kun je die ook opdoen naast bv. je havo, door bv. bij een sportclub of een scouting te helpen ofzo). @PiMpJuiCe: Ben ik het niet helemaal mee eens...en ik heb beiden (mavo (dus ongeveer vmbo tl) en havo) gedaan. ![]() Laatst gewijzigd op 22-12-2004 om 07:52. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Hulp nodig met keuze opleiding! mentalmess | 3 | 26-03-2016 23:01 | |
Algemene schoolzaken |