Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 23:04
Sparkle.
Sparkle. is offline
Vertrouwen..

Sorry, ik weet niet zo goed hoe ik dit moet brengen/vertellen/mee wil bereiken, maar ik begin maar even bij het begin:

Mijn huisgenoot en ik zijn inmiddels zo'n 3 maanden aan het "relatie-en".
In het begin wisten we beiden niet zo zeer wat we wilden, iig GEEN relatie, en in die 1e maand hebben we beiden met een ander gezoend.
Goed, we kwamen er achter dat we dit toch niet "zo leuk" vonden, en elkaar toch wel leuken vonden dan dat we toe wilden geven. Maar een relatie, nee hoo maar...
Wel spraken we af dat we voortaan eerlijk tegen elkaar zouden zijn, over "anderen".

Goed, ik heb sindsdien niet meer met een ander gezoend, maar hij wel..
Toen ik hem vroeg wat hij op een avond ging doen, was het "Niet echt iets bijzonders. Beetje sporten, leren, verder niets".
Nou, die nacht is hij niet thuis gekomen, terwijl hij me die leugen met uitgestreken gezicht vertelde. (en de nacht tevoren met mij in bed lag)
Ik ben hierna een poosje kwaad op hem geweest, en hij heeft veel moeite moeten doen om het weer goed te maken.
(Nja, dit is inmiddels 1mnd geleden...)

Inmiddels is alles weer goed gekomen, en ben ik behoorlijk verliefd op hem, en worden die gevoelens ook van zijn kant beantwoord.
Maar toch blijft het aan me knagen, zoals nu...
Hij is dan welliswaar uit met vrienden, maar dat betreffende meisje is er ook bij.
Sorry, maar dan knaagt er toch iets aan me...
Ik wil zo graag dat deze relatie slaagt, maar hoe kan dat?!
Ik wil hem vertrouwen, maar na alles wat er is gebeurd?

Tips?

Sorry voor dit lange verhaal en gezeur
Oud 05-01-2005, 23:11
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hmm, ik vat jou verhaal niet erg. jullie hebben 'niet' officieel een relatie, maar jij vindt het vreselijk dat hij het met een ander doet.

ik denk ten eerste dat hij gewoon vrijgezel wilt blijven en van alle meiden wilt genieten en niet toe is aan een vaste relatie.

hij hoeft jou niet trouw te zijn; jullie hebben imers geen relatie! ik denk dat je beter naar iemand op zoek kunt gaan die wel in staat is voor een relatie. of je moet een goed gesprek met hem aangaan
Oud 05-01-2005, 23:18
Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 06-01-2005 @ 00:11 :
hmm, ik vat jou verhaal niet erg. jullie hebben 'niet' officieel een relatie, maar jij vindt het vreselijk dat hij het met een ander doet.

ik denk ten eerste dat hij gewoon vrijgezel wilt blijven en van alle meiden wilt genieten en niet toe is aan een vaste relatie.

hij hoeft jou niet trouw te zijn; jullie hebben imers geen relatie! ik denk dat je beter naar iemand op zoek kunt gaan die wel in staat is voor een relatie. of je moet een goed gesprek met hem aangaan

Ja, je hebt volkomen gelijk, maar in mijn "verhaal" ontbraken nog een paar dingen.

- We zijn sinds een tijdje nu wel een officieel stelletje
- We waren beiden niet toe aan teen relatie, omdat onze vorige relaties pas sinds kort voorbij waren
- Zijn vorige relatie (die 2,5jr duurde) is uitgegaan, omdat hij haar 2x bedonderd had.
Na de 1e keer had zij het uitgemaakt, maar na de 2e keer hij.
- Ik weet dat ik zeur, maar soms heb ik toch wel zoiets van "als je toen vreemd bent geweest, zou je dat dan nu weer doen?"
Ik weet dat ik hem moet vertrouwen, maar lukt nu even niet.

(Haha ja emotionele bui )
Oud 05-01-2005, 23:58
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Sparkle. schreef op 06-01-2005 @ 00:18 :

Zijn vorige relatie (die 2,5jr duurde) is uitgegaan, omdat hij haar 2x bedonderd had.
Tja, je hebt zelf al meegemaakt dat hij niet altijd even betrouwbaar is, dat gekoppeld aan zijn verleden denk ik dat je een goed gesprek met hem moet hebben over dit vertrouwen tussen jullie 2. Laat duidelijk blijken dat je op dit moment nog twijfelt over zijn oprechtheid, laat hem zwoegen voor je.

In andere woorden, vraag hem in hoeverre hij denkt te zijn verandert. Overigens hoeft het ook niet waar te zijn, dat hij zijn ex maar 2 keer heeft bedondert... maar goed, dat even ter zijde.

Ow, wel bij het stellen van die vraag, aangeven dat je het niet uit wilt maken ofzo, maar dat je gewoon duidelijkheid over de zaak wilt hebben
Oud 06-01-2005, 08:19
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Hmm, tjah kijk persoonlijk val ik absoluut niet op dat soort types dus heb ik dat probleem niet maar je zal er mee moeten leven. Persoonlijk acht ik de kans klein dat hij te vertrouwen is.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:25
Verwijderd
je laat je gebruiken
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:40
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-01-2005 @ 09:25 :
je laat je gebruiken
das onzin... bij zulke jongens is het knap lastig want je hebt het niet geheel in de hand. Zorg er gew00n voor dattie smoorverliefd op je wordt, dan zal die niet vreemd gaan. Is ie dat niet, tsja.... dan zie ik het ook niet echt rooskleurig voor je in, zodra je dat begint te merken moet je er gelijk mee stoppen (heb ik net achter de rug, 1 dag )
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:40
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Zulke jongens zijn hufters
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 09:08
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Blaatkop schreef op 06-01-2005 @ 09:40 :
das onzin... bij zulke jongens is het knap lastig want je hebt het niet geheel in de hand. Zorg er gew00n voor dattie smoorverliefd op je wordt, dan zal die niet vreemd gaan. Is ie dat niet, tsja.... dan zie ik het ook niet echt rooskleurig voor je in, zodra je dat begint te merken moet je er gelijk mee stoppen (heb ik net achter de rug, 1 dag )
Smoorverliefd ben je meestal alleen aan het begin van een relatie... in andere woorden is een relatie met zo'n jongen dan verdoemd te mislukken?
Oud 06-01-2005, 09:24
Multilot
Multilot is offline
ik zou hem niet makkelijk kunnen vertrouwen als ik dat zo hoor
Oud 06-01-2005, 11:53
Verwijderd
'k heb 't nog eens gelezen, denk dat ik het nu beter begrijp.
ik dacht daarstraks dat jij in de waan verkeerde dat jullie een 'relatie' hadden (en dat jij dus van hem verwachtte dat hij ook trouw zou zijn enzo), terwijl hij het zag als een seks-iets (en dus vond dat hij ook op een ander mocht gaan). met al die examenstress wil een mens al eens iets verkeerd begrijpen, dus no pun intended met mijn vorige reactie hé.

dus toen jullie alleen maar wat aanklooiden met elkaar issie een keer bij een meisje blijven slapen (?).
en daarna pas kregen jullie een echte relatie?
sindsdien is hij niet meer bij dat meisje blijven slapen, maar gaat hij nog wel gewoon met haar om?

is het zo?

waarom kan je hem niet vertrouwen? bang dat hij meer (niet 'meer dan voor jou', maar gewoon 'méér') voor haar 'voelt'? (aantrekkingskracht?)

als hij zegt dat er tussen hen niets is en dat je geen schrik moet hebben dat ie je zal belazeren zou ik hem gewoon vertrouwen.

ik zou het er ook wel moeilijk mee hebben hoor. héél moeilijk zelfs, ik ben een vreselijk onzeker en jaloers kreng... het liefst van al zou ik nog willen dat hij nooit nog contact zou hebben met meisjes waar ie ooit wat mee heeft gehad/voor gevoeld maar dat zou wel heel erg bezitterig zijn hé?
ik moet maar eens iets aan die onzekerheid doen, maar hoe oh hoe??
* zucht *

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 13:07
kusj
kusj is offline
je hebt een relatie, of GEEN relatie, dus als je geen duidenlijk hebt dan is het niks!
klaar.. pff

Sorry voor het zo bot reageren, maar ik lees teveel van deze topics.. en ik ben nu namenlijk een beetje boos op mn eigen liefdesleven.. ook al heb ik volgens andere nx te klagen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:43
filia dei
filia dei is offline
Als je wil dat de relatie slaagt kan je beter een vrije relatie hebben denk. Misschien heeft hij gewoon de behoefte om met andere meisje te gaan. Nou jah... en om dan geen ruzie daarom te krijgen moet jij 't gewoon goed vinden denk.

Maja, ik zou het ook niet kunnen, dus dan maar geen relatie. Of een heel goed gesprek en zoveel zelfvertrouwen dat je weet dat hij nergens een meisje leuker dan jij zal tegen komen.
Oud 07-01-2005, 11:57
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
het lijkt me lastig omdat jullie beiden eerst geen relatie wilden..
of was het zo dat hij dat niet wou maar jij stiekem wel en zoiets had van dan wil hij vanzelf wel echt een relatie?
(sorry als dat niet zo is het is gewoon een vraagje kan me voorstellen dat het misschien zo liep..)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 15:28
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
Sparkle. schreef op 06-01-2005 @ 00:18 :

Ja, je hebt volkomen gelijk, maar in mijn "verhaal" ontbraken nog een paar dingen.

- We zijn sinds een tijdje nu wel een officieel stelletje
- We waren beiden niet toe aan teen relatie, omdat onze vorige relaties pas sinds kort voorbij waren
- Zijn vorige relatie (die 2,5jr duurde) is uitgegaan, omdat hij haar 2x bedonderd had.
Na de 1e keer had zij het uitgemaakt, maar na de 2e keer hij.
- Ik weet dat ik zeur, maar soms heb ik toch wel zoiets van "als je toen vreemd bent geweest, zou je dat dan nu weer doen?"
Ik weet dat ik hem moet vertrouwen, maar lukt nu even niet.

(Haha ja emotionele bui )
Dat hij in zijn vorige relatie 2x vreemd is gegaan zegt al vaak genoeg. Ik zou hem niet vertrouwen. Doe jezelf een plezier en zoek een jongen op die wel te vertrouwen is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 07-01-2005 @ 16:28 :
Dat hij in zijn vorige relatie 2x vreemd is gegaan zegt al vaak genoeg. Ik zou hem niet vertrouwen. Doe jezelf een plezier en zoek een jongen op die wel te vertrouwen is.
Yup, wat Pier zegt.
2x vreemdgaan, beseft hij wel wat hij iemand daarmee aandoet?
Ik vind dat niet normaal. Vreemdgaan is in mijn ogen een zeer egoistische daad.

Het is erg gemakkelijk om bij Jan en alleman maar in bed te duiken. Dat noem ik geen relatie. Wil je een echte relatie, dan ga je voor elkaar. En niet soms met de een, dan met de ander.

Zet je wensen anders eens op papier? Wat zoek jij in iemand? En waaraan voldoet hij? Klikt het wel echt? Of is het meer spanning en lust? Laat jezelf in ieder geval niet gebruiken!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 14:09
Broccoli*
Broccoli* is offline
Tja, meis, ik denk dat je het beste kunt doen, wat je "hoofd" zegt, en niet je hart.
Ik vrees dat je dan nog wel eens van een hele koude kermis zou thuis kunnen komen.

Trouwens, ik vind het wel een beetje "dom" () dat je iets met een huisgenoot bent begonnen en dan met name een die niet echt te vertrouwen is.
Dat is lekker voor later, wanneer het niet meer goed tussen jullie loopt...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 14:15
Meester
Meester is offline
Hmm, die dude is niet eerlijk. Dat was hij toen niet, dus waarom zou hij dat nu wel zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten