Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 13:38
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik wil graag vakantiewerk in het buitenland, en daar ben ik dus al hard voor aan 't solliciteren, maar ik wil er misschien ook een taalcursus bij doen (Engels in Engeland of Ierland) van 2 weken. Nu vroeg ik me af, gezien die dingen enorm duur zijn of ze nuttig zijn? Gaat je niveau echt vooruit? Is het het geld waard?

Alvast bedankt!

(Ik wist niet of het hier moest of op W,G&R)
Oud 30-12-2004, 13:42
Verwijderd
Ik denk dat het erg ligt aan waar je zo'n taalcursus wilt gaan doen en ook aan hoeveel 'aanleg' ed je zelf hebt en hoeveel je je er voor in zet enzo?

Bedoel je een cursus in het buitenland? Volgens mij gaat je niveau daar over het algemeen wel echt voor uit.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 13:52
Verwijderd
Koop eerst eens een paar goede boeken. Dan ken je alle belangrijke grammatica en heb je een goed idee van stijl. Uitspraak perfectioneren komt later wel.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 14:30
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik kan al redelijk Engels, maar het is nog niet echt supergoed en daarom wil ik -eventueel- daar nog een korte taalcursus doen. De belangrijkste grammatica ed. ken ik dus al wel een beetje..

Maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die ook zo'n taalcursus hebben gedaan in Engeland of Ierland.. (of ergens anders..)
Oud 30-12-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
ArtemisQ schreef op 30-12-2004 @ 15:30 :
Maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die ook zo'n taalcursus hebben gedaan in Engeland of Ierland.. (of ergens anders..)
Volgens mij stond er een hele tijd terug een dergelijke topic op Moderne Talen, misschien dat je die mbhv de zoekfunctie nog terug kunt vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 14:42
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-12-2004 @ 15:31 :
Volgens mij stond er een hele tijd terug een dergelijke topic op Moderne Talen, misschien dat je die mbhv de zoekfunctie nog terug kunt vinden.
Hmm, ik kan niets vinden..
Oud 30-12-2004, 15:00
Verwijderd
Zoals Snees al stelt, lees gewoon wat romans.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 11:02
Verwijderd
Je kunt beide combineren, bijvoorbeeld bij www.travelactive.nl. Hier krijg je Engelse les (afhankelijk van je niveau), een baan in het toerisme (vaak een hotelbaan) en onderdak.

Of taalcursussen nuttig zijn, hangt sterk van je niveau af. Doe eens een paar online testen (bijvoorbeeld op http://www.free-toefl.com/Tools/Tests.aspx, is met gratis lidmaatschap) en kijk dan wat je niveau is. Vanaf ongeveer 75-80% correct heb je niet erg veel meer aan een taalcursus, tenzij je een taalcursus voor gevorderden (vergevorderden) kunt vinden
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 11:53
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
je kan ook een taalcursus doen in nl, ik heb kunnen regelen dat ik gratis mee kan doen met een taalcursus op de hva, wat erg praktisch is ingericht..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 20:35
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 30-12-2004 @ 15:30 :
Ik kan al redelijk Engels, maar het is nog niet echt supergoed en daarom wil ik -eventueel- daar nog een korte taalcursus doen. De belangrijkste grammatica ed. ken ik dus al wel een beetje..

Zo'n taalcursus heeft ook nadeel. Ga je bijvoorbeeld naar Ierland, dan neem je het spreekdialect van daar over. Mocht je dus ooit nog serieus met Engels verder willen, zal dit je veelal benadelen.
Ik heb een cursus in Malta gedaan, maar dat puur voor de lol, ik zat al op hoogste niveau en heb daar niet echt iets geleerd. Het was vooral gezellig met veel mensen van andere nationaliteiten.
Dat laatste is ook een nadeel, als je omgeven wordt door mensen uit andere landen (wat het geval is op zo'n talenschool), is dat zij gebrekkig praten (minder goed dan de gemiddelde Nederlander met enige opleiding), wat er weer voor zorgt dat jouw niveau niet echt opgekrikt wordt.

En het is heel duur.
Oud 31-12-2004, 20:37
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 31-12-2004 @ 12:02 :
Je kunt beide combineren, bijvoorbeeld bij www.travelactive.nl. Hier krijg je Engelse les (afhankelijk van je niveau), een baan in het toerisme (vaak een hotelbaan) en onderdak.
Dat is gewoonweg onbetaalbaar. Je kan beter zelf naar Engeland, daar bij de supermarkt solliciteren en dan leer je net zo goed, voor minder geld. (Bij wijze van spreken.)
Oud 01-01-2005, 14:38
Verwijderd
En toch heb ik het gedaan. En als ik niet naar Londen was gegaan om m'n verdiende geld te verbrassen (was wel erg leuk!), had me het zelfs een beetje opgeleverd. Je moet wel bedenken dat je betaald werk doet daar. Maar je hebt gelijk dat je beter zelf wat kunt regelen. Travel Active is de makkelijke weg
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 22:01
Emilia
Emilia is offline
Je moet er rekening mee houden dat je in één klas zult komen te zitten met scholieren of studenten uit andere landen die misschien nog minder de taal kennen/kunnen dan jij, wat het niveau naar beneden zou kunnen halen. Misschien moet je eens een paar formules uitzoeken en dan eens voorstellen aan je leerkracht Engels, die weet er vast wel meer over en kan ook gemakkelijk de kwaliteit van het prutswerk onderscheiden.
Oud 10-01-2005, 16:44
Lotte
Lotte is offline
Hoe ben je eigenlijk aan vacatures gekomen? Ik wil dit namelijk ook nog eens doen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 15:03
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Lotte schreef op 10-01-2005 @ 17:44 :
Hoe ben je eigenlijk aan vacatures gekomen? Ik wil dit namelijk ook nog eens doen.
Joho (.nl)
Reageren

Regels voor berichten