Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2004, 16:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
Wat kan er gebeuren als je 72 tot 100 uur achter elkaar niet slaapt (naast toch in slaap vallen natuurlijk )?

Ik bedoel, ik heb geen zin in epelleptische aanvallen ofzo, maar aangezien ze in het leger ook weinig slapen en toch veel activiteiten moeten doen, dacht ik dat ik die 72 tot 100 uur ook wel moest kunnen overleven (zonder al teveel activiteit).

Mijn (lichamelijke) conditie is tamelijk goed.

(Ja ik vraag het een beetje laat, ben er al mee begonnen, maar ik verwacht wel wat antwoorden voor ik de 40 uur haal, en 40 uur wakker blijven gaat gewoon goed )
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:13
snoopy
snoopy is offline
geen idee, maar waarom wil je t eigenlijk?
Oud 22-07-2004, 16:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ga ervan uit dat je reactievermogen heel erg afneemt en dat je gewoon duf bent zodat je minder goed op dingen kan reageren, makkelijker ongelukjes hebt enzo.
Oud 22-07-2004, 16:20
Verwijderd
Wat doe je dan om al die tijd wakker te blijven? Koffie drinken ofzo? Als je niks gebruikt om wakker te blijven kan er het minste gebeuren denk ik.. want als je lichaam er dan niet meer goed tegen kan val je gewoon in slaap.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
snoopy schreef op 22-07-2004 @ 17:13 :
geen idee, maar waarom wil je t eigenlijk?
omdat ik lang moet kunnen wakker blijven om uiteindelijk wilskracht te trainen met iets anders (en daarvoor moet ik wakker kunnen blijven )
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-07-2004 @ 17:13 :
Ga ervan uit dat je reactievermogen heel erg afneemt en dat je gewoon duf bent zodat je minder goed op dingen kan reageren, makkelijker ongelukjes hebt enzo.
Ja, ik ga inderdaad geen gekke dingen doen zoals auto rijden

Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 22-07-2004 @ 17:20 :
Wat doe je dan om al die tijd wakker te blijven? Koffie drinken ofzo? Als je niks gebruikt om wakker te blijven kan er het minste gebeuren denk ik.. want als je lichaam er dan niet meer goed tegen kan val je gewoon in slaap.
Nee, ik kan niet in slaap vallen als ik er niet voor ga liggen. Iedereen die ik ken, kan in slaap vallen voor de tv bijvoorbeeld...dat lukt me gewoon niet Dus ik kan het wel volhouden denk ik
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:27
Verwijderd
je hersens worden er helemaal gek van, dan krijg je waanbeelden etc. en er waren ergere gevolgen maar die weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 22-07-2004 @ 17:27 :
je hersens worden er helemaal gek van, dan krijg je waanbeelden etc. en er waren ergere gevolgen maar die weet ik niet
Ok, dingen zien die er niet zijn vind ik niet erg, die verdwijnen wel weer als ik ga slapen.
Lichamelijke problemen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:37
Verwijderd
Het was in de middeleeuwen een martelmethode, mensen uit hun slaap houden. Als je lang genoeg niet slaapt wordt je krankzinnig en uiteindelijk ga je dood, omdat je (rem)-slaap nodig hebt. Het is dus niet per se je lichaam dat het begeeft maar eerder je geest (maar dat wist je waarschijnlijk wel). Veel gekker dan 72 tot 100 uur zou ik het niet maken dus
Verder zou ik niet al te actief zijn gedurende je slaaploze periode, en ter compensatie extra goed letten op wat je eet enzo. Vitamine C houdt de hersenen actief geloof ik.
(maar pin me er niet op vast)

Edit: lichamelijke klachten; de gebruikelijke als je moe bent, maar dan erger neem ik aan? Dus: pijnlijke spieren enzo, huilerigheid, het koud hebben enz.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
Klopt, ik ben me ervan op de hoogte dat je gek wordt als je teveel (REM-)slaap mist. (Dit kun je overigens ook doen door iemand gewoon te laten slapen, maar steeds in zijn REM-slaap wakker maken, dan gaat het ook al fout (terwijl die persoon toch slaapt).

Dat je dan uiteindelijk doodgaat, hebben we het dan niet over meer dan een week geen slaap?

Ik heb nog nooit lichamelijke klachten gehad van slaap-tekort Ik zal op mijn voedsel letten, dank je voor de tip
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-07-2004 @ 17:42 :
Klopt, ik ben me ervan op de hoogte dat je gek wordt als je teveel (REM-)slaap mist. (Dit kun je overigens ook doen door iemand gewoon te laten slapen, maar steeds in zijn REM-slaap wakker maken, dan gaat het ook al fout (terwijl die persoon toch slaapt).
psies
Citaat:
Dat je dan uiteindelijk doodgaat, hebben we het dan niet over meer dan een week geen slaap?
Geen flauw idee hoelang dat is. Maar aan een paar nachtjes opblijven is nog nooit iemand doodgegaan, en waarschijnlijk val je toch wel in slaap voor het zover is, desnoods staand.

Die lichamelijke klachten; weet niet of dat algemeen zo is, maar bij mij in ieder geval wel. Als ik twee nachten wakker blijf krijg ik een indringend, zeurend gevoel in mijn spieren, en ga ik huilen om het minste of geringste. Maar veel ernstiger zal het iig niet worden.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:59
Fade of Light
Fade of Light is offline
Hmm oh oh, ik zit al niet AAAAL te lekker in me vel op het moment....maargoed...we shall see I'll post a report

Wij (ik en mijn, toekomstig gecreerde onzichtbare vrind Huub) danken U Katj(a?)e en natuurlijk de rest
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 17:35
Cootje
Cootje is offline
dat hebben we al een keer gedaan, 4 dagen niet slapen.
met excursie naar parijs (5 dagen) met school.

dat is echt grappig, je voelt je ten eerste heel klote.
daarnaast is je reactie vermogen idd heel erg achteruit gegaan
en gaat alles bewegen! lantaarnpalen gaan krom staan etc.

we gingen eten bij een eet tentje, hing een schilderij heel scheef hahaha wel vet, maaaaaar !

je mag niet te lang zonder slaap zitten, want wist je dat je eerder dood kan gaan aan niet slapen dan niet eten?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 18:24
VDM
VDM is offline
Ik ga deze avond toch goed slapen, dit geheel terzijde.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 18:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
VDM schreef op 22-07-2004 @ 19:24 :
Ik ga deze avond toch goed slapen, dit geheel terzijde.
Weltrusten
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 19:54
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Wow dude, wat ga jij doen, SEAL training ofzo? Special Forces? Oh, dat mag je hier dan natuurlijk niet zeggen he
Hmmm, wat kan er allemaal gebeuren. Ik denk zelf dat je reactievermogen er gewoon onder zal leiden, je kracht wordt minder, en je uithoudings/doorzettings vermogen wordt waarschijnlijk aanzienlijk aangetast.
Ik raad je aan, als je dit echt wil gaan doen, om eens een boek in de bieb te gaan zoeken over dit onderwerp, daar hebben ze vast wel iets staan waarin staat wat je het beste kan doen om je slaap te onderdrukken en hoe je jezelf het beste onder controle kan houden, want daar gaat het natuurlijk allemaal om.

P.S. Navy SEAL's in Amerika moeten 5 dagen, non-stop wakker blijven, tijdens een helse training, probeer dat eens
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 20:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
Nee, ik ben helaas al afgekeurd voor het korps mariniers (kleurenblindheid de gekstuh ).
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 21:07
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Het is niet gezond om lang wakker te blijven. Volgens mij kan je er een blijvend hersenletsel (denk bv aan Migraine en later evt. epileptie en andere kwalen) aan overhouden omdat je hersenen geen tijd krijgen om zich te herstellen (daar slaap je iedere avond voor, snappie).

Al zal dit met een paar avonden nog niet gebeuren, denk ik.
Oud 22-07-2004, 22:34
JantjePietje
JantjePietje is offline
Blijvende hersenbeschadiging kan het gevolg zijn.....
72 uur is overigens wel erg extreem. Ik dacht dat 48 uur echt het maximum was al dan niet met een anti-slaappil.
Oud 23-07-2004, 07:23
Verwijderd
Naast wat al genoemd is kun je ook op korte termijn knallende hoofdpijn krijgen en ook darmklachten (omdat darmen ook rust nodig hebben), vooral als je 's nachts ook eet en drinkt. Maar die gaan wel weer weg na een paar dagen waarbij je wél 's nachts slaapt.
Je kunt er trouwens wel slaapklachten van krijgen... stel dat je na die 100 uur gaat slapen en zo moe bent dat je een etmaal slaapt, dan is het weer elf uur 's avonds ofzo en je bent net wakker dus je kunt niet gaan slapen, dan kun je óf weer heel lang wakker blijven (nouja, 24 uur wordt dat dan) waarna je weer langer slaapt dan de bedoeling is, óf na gewoon een uur of 15 weer naar bed gaan zodat je overdag slaapt, etc. Maar dat lost zich ook wel op na een tijdje.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 09:53
Ndimension
Ndimension is offline
Er zijn gevallen beken van mensen die dood gingen omdat ze zolang opbleven, maar dan moet je denken aan een uur of 456 dat ze opbleven, 19 dagen dus. Na een dag of 10 begonnen ze gek te doen. Maar ja ik denk dat je wel een dag of 5, 6, 7 op kan blijven zonder echt gevaarlijke gevolgen.
Oud 23-07-2004, 14:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-07-2004 @ 08:23 :
Je kunt er trouwens wel slaapklachten van krijgen... stel dat je na die 100 uur gaat slapen en zo moe bent dat je een etmaal slaapt, dan is het weer elf uur 's avonds ofzo en je bent net wakker dus je kunt niet gaan slapen, dan kun je óf weer heel lang wakker blijven (nouja, 24 uur wordt dat dan) waarna je weer langer slaapt dan de bedoeling is, óf na gewoon een uur of 15 weer naar bed gaan zodat je overdag slaapt, etc. Maar dat lost zich ook wel op na een tijdje.
Gewoon een jetlag, dat is niet zo'n ramp.
Oud 23-07-2004, 18:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 22-07-2004 @ 23:34 :
Blijvende hersenbeschadiging kan het gevolg zijn.....
72 uur is overigens wel erg extreem. Ik dacht dat 48 uur echt het maximum was al dan niet met een anti-slaappil.
Je denkt dat je maximaal 48 uur wakker kan blijven zonder anti-slaappil? Mneh, dan onderschat je je eigen lichaam

Ik zorg overigens dat ik normaal smorgens wakker wordt, zonodig met wekker, moe of niet, zodat ik sneller mijn oude bioritme terug heb. Vannacht was de eerste nacht overgeslagen. Omdat ik de laatste nacht dat ik wel mocht slapen (2 dagen geleden) slecht had geslapen 9zeg maar kort...5,5 uur) begon ik nu al wel redelijk moe te zijn, maar het is nog vol te houden. zie nog geen rare dingen en voel ook geen nodige dwang om echt te gaan slapen. Zolang ik mijn ogen niet dicht doe, weet ik eigenlijk niet wat ik mis.

snacht's eet en drink ik niet zoveel. Overigens had ik daar niet aan gedacht, nice point . Hoofdpijn heb ik in mijn hele leven hooguit 5 keer "lichtjes" gehad, dus ook daar maak ik me niet druk om
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 11:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
Kut, het waqs een misser om te denken dat ik na 44 uur even mijn rug kon laten rusten, al liggend op de bank...

shit Nu moet ik nog een keer, maar niet nu behe
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 13:59
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-07-2004 @ 12:45 :
Kut, het waqs een misser om te denken dat ik na 44 uur even mijn rug kon laten rusten, al liggend op de bank...

shit Nu moet ik nog een keer, maar niet nu behe

Ga je nu twee dagen achter elkaar slapen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 14:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 24-07-2004 @ 14:59 :

Ga je nu twee dagen achter elkaar slapen ofzo?
Hehe nope . Toen ik dat typte om kwart voor 1 had ik al een uur of 5 geslapen. Heb de wekker gezet en ga vanavond er niet al te laat in en ook niet al te laat uit, dan gaat het normaal slapen weer het snelste denk ik
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 01:26
Hotstoff
Hotstoff is offline
Het record is 268u ofzo... En zolang je dat niet in een hectische omgeving doet valt dat gek worden wel mee. Het menselijk lichaam past zich overigens bijzonder snel weer aan. Een keer echt lang doorslapen volstaat om weer in het normale ritme te komen.

Greetz
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 09:29
Maarten
Maarten is offline
De gozer die het wereldrecord gevestigd heeft is niks mee gebeurd. Zover ik me kan herinneren waren er geen permanente fysieke / psychische problemen bij die jongen. Hij deed het voor een science project
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:51
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik ben één keer 48 uur doorgegaan. Vrijdag een feest, zaterdag gewerkt en zaterdagavond weer een feest. Zaterdagavond voelde ik me echt ongelooflijk goed en heel scherp. Allemaal zonder drugs overigens. Het geeft bijna het idee dat niet slapen gezond is.
Oud 25-07-2004, 23:35
Verwijderd
Klinkt cool... kwil zelf bij de bergtroepen... die Mountain Leader training krijg je dan... eens zien of ik dat zou doorstaan, en het werk lijkt me gewoon helemaal geweldig...

Maar dat terzijde... je concentratievermogen neemt uiteraard af... je voelt je emotioneler, je kunt een btje gaan trillen, en soms lijkt het alsof je iets op hebt... als je van het ene voorwerp naar t andere kijkt dan duurt t iets langer voor je ogen om zich daarop scherp te stellen... en ja... je voelt je eerst ff flink duf...
Stel je begint op een ochtend met t idee om wakker te blijven, dan ben je de volgende ochtend rond een uur of 7 vrij moe... maar je bent al vrij snel over je vermoeidheid heen... en dan is het best te doen, totdat je eindelijk weer rust krijgt, dan weet je weer da je moe bent, en val je best wel in slaap

Dit hierboven is uit eigen ervaring... miss kom jij t helemaal nie tegen... of heel anders...
Wat bij mij wel het beste werkt is actief blijven... voor mij is het makkelijker om dagen achter elkaar rond te hangen op de atletiekbaan en af en toe een paar rondjes te rennen, of gewoon wa leuks te doen, als rondhangen met je vrienden of weet ik veel wa Op die manier voel je je pas moe als je besluit om naar bed te gaan aangezien er tog geen hol meer te doen is en dan slaap je ook vrij snel...

Mn record staat overigens op 81 uur (atletiek... survivalkamp, we hadden gewoon geen tijd om te slapen)... en zolang je iets leuks te doen hebt en niet denkt aan hoe moe je bent valt het best wel mee
Daarom denk ik dat het in t leger ook best vol te houden is... makkelijker dan thuis op de bank... je hebt namelijk geen tijd om je moe te voelen... zo was dat ook op kamp... als jij in slaap valt dan zorgen de mensen om je heen er wel voor dat je door kunt blijven gaan...zelfde voor de anderen. En zoiets lijkt me ook het geval in t leger, daarom lijkt het me ook zo geweldig

NEway... wanneer je t ook gaat proberen: probeer iets leuks te doen, en als je wilt rusten:
- Ga nooit liggen, zit liever op een stoel, praat wat... drink wat... luister wat muziek, en laat t niet te lang duren...
- blijf van alcohol af, dan word je alleen maar moe (is tenminste bij mij)
- doe nooit je ogen dicht... en al zkr nie onder t motto van: ja tis maar om ff bij te komen... want dan ben je egt meteen weg
- Leg nooit je hoofd ergens neer zonder dat je nek iets hoeft te doen... dan is het ook zo met je gebeurd, en dat merk je pas als je daarna ff niet meer weet waar je was

Verder... ja... suc6 he

PS, ik slaap sowieso veel te weinig... en in de vakantie kan het drie keer per week voorkomen dak een nacht niet slaap... en ik heb nog nooit ergens last van gehad... maar probeer niet teveel in 1 keer, misschien krijg je dan wel al last van dingen.
Want hoe je t ook wendt of keert... een tekort aan slaap kan zoals eerder gezegd zelfs dodelijk zijn!

Gr's Tiemen

-
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 08:36
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
mja, als je maar een beetje bezig blijft merk je er niet zo veel van. Als ik een nacht doorhaal en dan moet werken ofzo gaat het prima, maar zodra ik niks te doen heb en een beetje tv ga kijken of een boek probeer te lezen houd ik dat niet lang vol. Dan val je in slaap.
Oud 26-07-2004, 09:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 26-07-2004 @ 00:35 :
Wat bij mij wel het beste werkt is actief blijven...

makkelijker dan thuis op de bank...

- Ga nooit liggen, zit liever op een stoel, praat wat... drink wat... luister wat muziek, en laat t niet te lang duren...
- Leg nooit je hoofd ergens neer zonder dat je nek iets hoeft te doen... dan is het ook zo met je gebeurd, en dat merk je pas als je daarna ff niet meer weet waar je was
Op die punten ging het fout Ik wilde even liggen als rust voor mijn rug....hmm En een niet al te leuke LAN-'party' (de rest ging slapen) zorgde voor verveling, dus...dat nekte me Volgende keer meer inplannen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-07-2004 @ 10:15 :
Op die punten ging het fout Ik wilde even liggen als rust voor mijn rug....hmm En een niet al te leuke LAN-'party' (de rest ging slapen) zorgde voor verveling, dus...dat nekte me Volgende keer meer inplannen.
LOL
Zwak
zoiets is idd vervelend... en hoewel je t nie wilt gebeurt t tog
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 13:46
Verwijderd
trippuuuuh
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 06:19
Myuki
Myuki is offline
Ik ben ondertussen wel heel lang wakker...

en dat alleen omdat ik geen zin had om te slapen
Oud 13-01-2005, 02:46
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-07-2004 @ 17:12 :
Wat kan er gebeuren als je 72 tot 100 uur achter elkaar niet slaapt (naast toch in slaap vallen natuurlijk )?

Dat wat jij wil uitproberen, hebben ik met andere leden eens op twee andere forums gedaan. Klik maar eens op deze links.

http://forum.hifi.nl/index.php?act=ST&f=49&t=11686&

http://www.audiofreaks.nl/index.php?topic=43.0

Qwert was vaak de overwinner.

Citaat:
Mijn (lichamelijke) conditie is tamelijk goed.
Vergeet het maar.

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 02:51.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:22
vex
vex is offline
heb wel eens 3/4 nachten overgeslagen... 80 uur wakker is dat geloof ik maar dat was wel met hulpmiddelen maargoed, als je gewoon goed blijft eten en drinken is er niks aan de hand, ook geestelijk werd ik er niet gek van en ik begon er al helemaal niet van te trippen (kan wel trouwens) en heb t erg naar mn zin gehad... btw wist je dat in t (amerikaanse) leger ook vaak speed gevoerd wordt aan soldaten?? Hitler deed dat trouwens ook...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:39
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 22-07-2004 @ 22:07 :
Het is niet gezond om lang wakker te blijven. Volgens mij kan je er een blijvend hersenletsel (denk bv aan Migraine en later evt. epileptie en andere kwalen) aan overhouden omdat je hersenen geen tijd krijgen om zich te herstellen (daar slaap je iedere avond voor, snappie).

Al zal dit met een paar avonden nog niet gebeuren, denk ik.
is migraine een hersenbeschadiging?
Oud 13-01-2005, 10:48
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 13-01-2005 @ 11:39 :
is migraine een hersenbeschadiging?
Nee, natuurlijk niet, er is niets beschadigd en daarom heb je ook zo'n last van die hoofdpijn. Omdat je zelf zo stom bent.

Het was sarcastisch bedoeld hoor, dus niet 'jij' persoonlijk...
Oud 13-01-2005, 11:52
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 13-01-2005 @ 11:48 :
Nee, natuurlijk niet, er is niets beschadigd en daarom heb je ook zo'n last van die hoofdpijn. Omdat je zelf zo stom bent.

Het was sarcastisch bedoeld hoor, dus niet 'jij' persoonlijk...
ik snap het niet
omdat je hoofdpijn hebt betekent het toch niet dat er gelijk iets stuk is
nooit geweten dat ik een geboren hersenafwijking had althans

maar ot
succes met je tweede poging!
Oud 13-01-2005, 12:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Jawel. Pijn is de 'signaal' die aangeeft dat er iets 'fout' zit.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Je kunt doodgaan als je zo lang wakker blijft.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten