Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2005, 14:07
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Beste forumbazen,
(Dit is oorspronkelijk een privébericht naar Forumbaas Kruimel, maar omdat het iedereen aangaat leek het me goed om het hier ook te plaatsen.)

Ik wil even mijn beklag doen over de redenen voor slotjes.
Ik merk dat op dit forum een algemene tendens heerst dat topics die ongeloofwaardig lijken ook meteen als zodanig bestempeld worden. Voor de gevoelens van de TS zijn geen respect en er worden hele harde grappen gemaakt. Persoonlijk probeer ik iedereen te helpen door een serieus antwoord te geven. Want je weet maar nooit.

Ik schrijf deze klacht naar aanleiding van jouw (Kruimel) slotje op het topic van de jongen die seks heeft gehad met zijn zus. Ik kan me voorstellen dat je door zijn luchtige beschrijving geneigd bent om het als niet waar te beschouwen, maar ik had persoonlijk het gevoel dat hij zich wel degelijk schaamde en er spijt van had en dat die frivoliteit een slechts een schild was. Stel je zelf in die situatie voor.

Ook even terug een jong meisje dat zei door haar leraar te zijn betast: 95 % van de mensen die reageerden geloofden het niet of maakten harde opmerkingen.

Kan er niet een regel komen in de trant van op een serieus topic alleen reageren als je wilt helpen ofzo? Want ik kan me voorstellen dat we met zn allen al een hoop mensen tot wanhoop hebben gedreven.

Voor sommigen is het Forum de enige plaats waar ze hun verhaal kwijt kunnen.

Groeten, Hamer&Sikkel.
Oud 19-01-2005, 15:01
Jolt
Jolt is offline
Ik vindt dat ze hier te mild zijn, kwa waarschuwingen, slotjes en bannen.
Oud 19-01-2005, 15:38
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-01-2005 @ 16:01 :
Ik vindt dat ze hier te mild zijn, qua waarschuwingen, slotjes en bannen.
Die topics worden meestal aangemaakt door clones. Wat denk je, dat mensen die misbruikt worden of aan incest doen dit op een forum komen vertellen?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 19-01-2005 @ 16:38 :
Die topics worden meestal aangemaakt door clones. Wat denk je, dat mensen die misbruikt worden of aan incest doen dit op een forum komen vertellen?
wat denk je, dat mensen die dat worden dat komen vertellen onder hun eigen nick??
en de drempel om het op een forum te posten is veel lager dan naar een arts te gaan of het irl aan iemand te vertellen.
ik zal niet zeggen dat alles waar is wat er wordt gepost, maar er standaard vanuit gaan dat het NIET waar is, vind ik ook niet goed. En dit laatste bedoelt de TS van dit topic volgens mij
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 15:50
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
perfectme schreef op 19-01-2005 @ 16:38 :
Nee de mensen die hun niet serieus nemen, meteen waarschuwing geven, of zo. Oke het is niet altijd serieus maar soms wel, en dan kan je misschien beetje die voor de gek houden, komt ie nog niet verder.

De meeste mensen zijn hier toch al 18+ dan mogen ze ook daar eens naar gedragen.

En de forumbazen/bazinnen zijn hier echt te mild. Een waarschuwing, daarna 2e. En zelfde met slotjes duurt ook een tijdje voordat ergens een slotje op komt. Van mij mogen ze best een heel stuk strenger zijn.

Dat die luie posters hier maar eerst eens de beleiden en/of faqs lezen, die mensen hebben ze niet voor niks gemaakt. Evenals de zoek functie.

Oke dan gaan ze zeuren dat je een oud topic geupped hebt, maar je bent misschien wel wijzer geworden, als je een probleem hebt bijv. Dus dan vindt ik het ook weer minder van de forum bazen, maar een gesloten topic kan je nog altijd lezen.
Naja daar zijn we te lui voor.

Als de posters, c.q jeugd die een probleem heeft daar niet de moeite voor neemt, waarom zitten ze uberhaupt nog hier, waarom zit ik hier nog eigenlijk?
Oud 19-01-2005, 15:57
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Natuurlijk start je een nieuw topic als het jóuw overkomt en je wilt het kwijt.

Ik zeg niet dat de FB's milder moeten worden, ik zeg alleen dat ze misschien niet meteen moet uitgaan van de ongeloofwaardigheid van een topic.
En verder vraag ik of er een regel mag komen, lees eerste thread.

Ik denk dat er zeker mensen zijn die hun ziel en zaligheid hier blootleggen. En daarom moet je er ook vanuit gaan dat iets waar is, en anders stel ik voor dat je niet reageert omdat er altijd een kan is dat je iemand pijn doet.

Op dit forum wordt de mogelijkheid gegeven te praten over je problemen, dus ga ik er van uit dat mensen dat ook doen.
Oud 19-01-2005, 16:03
Jolt
Jolt is offline
Ik vindt dat ze de mensen die daar niet serieus op reageren best een waarschuwing mogen geven.

Maar jah waarschijnlijk weten die lol broeken dat pas, als ze zelf een probleem hebben en dan niemand serieus reageerd.
Oud 19-01-2005, 20:55
Wammus
Wammus is offline
Zo'n regel is er toch al?
Oud 19-01-2005, 21:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
wammus schreef op 19-01-2005 @ 21:55 :
Zo'n regel is er toch al?
Zijn er regels?

Eens met de TS, niet zo zeiken. Als er iets afwijkends wordt besproken, komt er veel offtopic gelul. In plaats van dat ze daar iets aan doen, sluiten ze een (mogelijk) welbedoeld topic. Conclusie: Diegene die het hardste zeikt, krijgt zijn zin.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 23:34
Tampert
Tampert is offline
In het algemeen (aangezien je dit op BZ post ga ik ervan uit dat het niet enkel en alleen op dat topic inj dat forum slaat) denk ik dat ik het met je eens ben. Er zijn natuurlijk wel enkele uitzonderingen:
1. Het verhaal ligt er wel erg dit bovenop. Als er op V&A een Glas water wordt aangeboden kan dat wat mij betreft dicht. Wanneer iemand op liefde en relatie aangeeft dat deze verliefd is op de oerang oetang in Artis e vraagt om ersiertruuks dan is het m.i. ook niet aan te raden die open te laten
2. Het wordt gepost door een kloon van een persona non grata ofwel een eeuwig verbanene of een persoon die een twijfelachtig verleden heeft. Als iemand vaak erg flauwe topics plaatst za dat, terecht, leiden tot eerder sluiten van ongeloofwaardigachtige topics.

Ik kan me voorstellen dat er meedere redenen zijn maar ik kom er niet zo gauw op.

Verder vind ik dat je, als je topic serieus bedoeld is en je vindt dat het onterect gesloten is, zelf beter een mailtje/PM naar de betreffende forumbaas kunt sturen. Als jullie er echt niet uitkomen kan ik mij een discussietopic goed voorstellen.
Oud 19-01-2005, 23:59
Jolt
Jolt is offline
Ik zelf vindt het wel een disdussie waard.
Oud 20-01-2005, 19:18
2079
2079 is offline
Vergeet niet H&S dat de leeftijd van veel Leden er ook mee te maken heeft. En het nadenken komt vaak na het spreken, zelfs bij Forumbazen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 22:05
Nona
Nona is offline
Mijn antwoord:

Hallo Hamer&Sikkel.

Natuurlijk heb je een punt en worden topics soms ten onrechte door de meerderheid niet serieus genomen. Dat is echter het nadeel van een forum en internetcommunicatie: iedereen kan zich voordoen als wie hij maar wil en in lijn daarmee een leven 'verzinnen'. Dit is ook meer dan eens gebeurd.
Hieruit volgt dat sommige verhalen, soms terecht en soms onterecht, als ongeloofwaardig bestempeld worden. De forummer wil zichzelf beschermen tegen mensen die, hoe flauw ook, zich anders willen voordoen dan zij zijn. De forumbazen moeten hierin een compromis zien te vinden: in hoeverre moeten de forummers beschermd worden (of zichzelf beschermen) tegen mensen die mooie verhalen verzinnen en in hoeverre moeten mensen met wat ongeloofwaardige verhalen beschermd worden tegen reacties van anderen? Deze groepen mensen kunnen niet beiden volledig beschermd worden. De enige manier om hier een compromis in te vinden is door de gulden middenweg aan te houden: wat op de grens van geloofwaardigheid zit mag serieus genomen worden, wat die grens overschrijdt moet dicht.

Overigens ben ik degene niet die de beslissing maakt of een topic dicht moet of niet. Dat zijn de forummers. Zij geven met hun reacties aan dat het geen nut heeft een topic open te laten. En op het moment dat mensen niet meer serieus willen reageren doe ik de topicstarter alleen een plezier door het topic te sluiten.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende mijn standpunt uitgelegd heb.

Groetjes,
Kruimel
Reageren

Regels voor berichten