Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2002, 20:11
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Pas geleden heb ik in vele winkels gezocht naar 800 mb cd-r's maar kon het nergens vinden. Tot dat ik bij Dynabyte binnenliep en daar een doos met hun merk waarop stond dat het A- Quality 800 MB Data 90 minuten audio en 24x multi speed CD- recordables waren.

Ok ik kwam thuis met het ding, frotte het in mijn pc en wou eindelijk die lading films op al die cd'tjes pleuren. Kwam ie ermee dat de cd te klein was. Maar dat kon niet want ik had het onder de 800 mb gehouden. Dus ik even kijken. Ondersteund de writer wel 800 mb cd's? Ja, want hij kan tot 99 minuten cd's aan. (gaat om een Lite-on, een LTR-24102B. Kijk ik naar de capiciteit van de cd, zegt ie dat het een 703 MB cd is !
Wat nu? Want dit klopt dus niet. Ik heb 2 cd's uitgeprobeerd en er staat duidelijk op de cd zelf geprint 90 minuten cd's.

Wat moet ik doen zodat ik er wel van die volle 90 minuten gebruik kan maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2002, 20:24
RenT
RenT is offline
Nix.

1) Gewone Dynabyte cd's doen het al niet.
2) 90min/800MB cd's doen het slecht.

En dát combineren.... *graveyard-smily*
Oud 21-06-2002, 21:04
de postbode
de postbode is offline
ehm, overburnen??? de meeste (corect me if I'm wrong) branders zien 90min cd's niet als 90min cd's. dus je moet ze gewoon overburren (wat dus kan met 90min cd's).

-de postbode-
Oud 21-06-2002, 21:20
Z03p3rm4n
Z03p3rm4n is offline
neem kleinere films
of een grotere hd

maar 90 minuten cd's hebben het nog nooit hier gedaan, en zullen het waarschijnlijk hier ook nooit doen. Wat betreft de software, dat klopt, de meeste programma's ondersteunen 90 minuten cd's niet
Oud 21-06-2002, 22:01
D@mien
D@mien is offline
Gebruik je wel Nero of easy cd creator? die zijn nl nodig...anders doen zennet niet..
Oud 22-06-2002, 00:44
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
Gebruik je wel Nero of easy cd creator? die zijn nl nodig...anders doen zennet niet..
Onzin natuurlijk; het enige waar je voor moet zorgen is dat je brander A. overburnen kan, en B. dat de software geen beveiligingen daarvoor meer aan heeft staan.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Onzin natuurlijk; het enige waar je voor moet zorgen is dat je brander A. overburnen kan, en B. dat de software geen beveiligingen daarvoor meer aan heeft staan.
Precies. Overburnen kun je testen met Nero; ikzelf gebruik CDRWIN (jaja, oud beestje maar ik heb niet zo'n nieuwe brander) en die geeft alleen een melding 'Warning: disc is longer than 74 minutes'. Als je die melding ignored brandt-ie gewoon tot aan het eind toe. Met Nero zal het wel net zo gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 14:51
Octopus
Octopus is offline
DiscAtOnce gebruiken
Oud 22-06-2002, 20:53
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Zou best kunnen, maar dat zeiden ze bij de dynabyte...maargoed...mensen in computerwinkels weten dr natuurlijk weinig vanaf...

Kep ze nog nooit gehad, maar zo stond et op zo'n blaadje daaro...als dat dus niet klopt...dan is dat best mogelijk...
Reageren

Regels voor berichten