Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 16:31
merijn
merijn is offline
Hallo allemaal. Op dit moment woon ik in Slowakije en heb ik een ziektekostenverzekering via de Europese Unie omdat ik vrijwilligerswerk doe. Begin maart kom ik terug naar Nederland en op 20 maart loopt deze verzekering af. Hoe zit het met het afsluiten van een nieuwe verzekering in NL? Ik weet dat ik verzekerd moet zijn maar snap niet zo goed de verschillen in particulier en ziekenfonds. Wie helpt mij?

KNUFFEL!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2005, 16:36
Sartre
Sartre is offline
Ziekenfonds is een pakket waar je alleen gebruik van kan maken als je in loondienst werkt. Je werkgever betaald dan een deel van de premie (of eigenlijk word het ingehouden op je bruto loon) en je betaald zelf ook nog een deel. Als je niet werkt, zwart werkt of een 0-uren contract hebt zoals ik, moet je je particulier verzekeren. Een studentenpakketverzekering kost ongeveer 42 euro per maand Maar als je in 0-uren contract werkt kan je daar weer een deel van terug vragen.
Oud 12-01-2005, 16:44
merijn
merijn is offline
Dankjewel voor de uitleg. Wel ontzettend duur zeg!! Weet je misschien ook hoe het zit als ik ga studeren in Belgie vanaf september? Kan ik dan in nederland mijn ziekenfonds of particuliere verzekering houden?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:47
Sartre
Sartre is offline
Ik denk dat je nederlandse verzekering ook ongevallen en ziektekosten in het buitenland wel dekt ja. Maar dit kun je naturlijk het beste even navragen.
Oud 12-01-2005, 18:42
merijn
merijn is offline
En hoe maak ik een keuze uit de ontelbare mogelijkheden die er zijn om jezelf te verzekeren?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
merijn schreef op 12-01-2005 @ 19:42 :
En hoe maak ik een keuze uit de ontelbare mogelijkheden die er zijn om jezelf te verzekeren?
Ghehe, dat was net vanavond op het acht uur journaal. Het is sinds de liberalisering van de markt vrijwel onmogelijk om te beslissen bij welke verzekeraar je wilt zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
merijn schreef op 12-01-2005 @ 17:44 :
Dankjewel voor de uitleg. Wel ontzettend duur zeg!! Weet je misschien ook hoe het zit als ik ga studeren in Belgie vanaf september? Kan ik dan in nederland mijn ziekenfonds of particuliere verzekering houden?
Ik studeer op dit moment ook in Belgie maar heb wel nog een Nederlandse ziektekostenverzekering (IZA, publiekrechtelijk omdat mijn moeder bij de gemeente werkt en ik met haar meeverzekerd ben). Het verschilt per verzekering of dit kan of niet als je in het buitenland woont.
Reageren

Regels voor berichten