![]() |
|
Ik heb gisteren een gedicht geschreven naar aanleiding van de tsunami en alle acties daaromheen.... Het is wel in het Esperanto, maar misschien zit hier toevallig een Esperanto spreker op het forum?
![]() KIAL NUR NUN? ------------- (Skribita kaŭze de la Cunamo en Azio, Kristnasko 2004) Tero tremblis Kaj denove la naturo montris sian fort' La ondoj ne haltis, ili donis nur la mort' Infanoj sen gepatroj, gepatroj sen infan', Milloj de mortoj, milloj de malsan' Kial ni? Ili demandas Kial nun? Akvo nun retiras Sed demandas oferon, kuntrenas ĉies dom'. Kaj ĉie oni trovas, kadavroj de hom' Plaĝoj sen turistoj, Butikoj sen azian', Milloj de mortoj, milloj de malsan' Kial ni? Ili demandas Kial nun? Monon ili bezonis Kaj la okcident', donas pli kaj pli Mi donis dek eŭroj, ĉu ankaŭ jam vi? Mono sen kondiĉo Venanta de ĉies man' Mono por la landoj, al milloj de malsan' Kial nur ni? Ili demandas Kial nur nun? Ni ne ilin komprenas Ni vidis la bildojn, ni vidis vian miser' Ni donas vin la monon, por ke ne vivu en infer' Militoj sen atento Malsato sen kampanj' Subpremado de multaj, millionoj de malsan' Kial nur ni? Ili denove demandas Kial nur nun? Kial nur vi? Ni respondos Kial nur nun?
|
![]() |
|
Je vergeet steeds de eind n achter zelfstandige naamwoorden zonder lidwoord en voorzetsel. Bijv "Infanoj sen gepatroj" Volgens mij is het Infanojn sen gepatrojn. Toch? Kinderen zonder ouders.
edit: ik heb het even nagezocht, maar ik geloof dat ik het mis heb? Kan jij mij dat uitleggen, wanneer je dan wel of geen n krijgt? Ik dacht altijd bij alle bepalingen zonder voorzetsel en bij zelfstandige naamwoorden zonder lidwoord. ![]()
Laatst gewijzigd op 09-01-2005 om 15:37. |
![]() |
|
de N moet erachter bij als het een accusatief of tijdsbepaling is...
Volgens mij hoeft het niet in "gepatroj sen infanoj" (het is ook geen echte volwaardige zin) maar wel bij zoets als "la gepatroj havas infanojn" Een zelfstandig naamwoord zonder lidwoord is gewoon een onbepaald zelfstandig naamwoord: "infano = een kind"
|
Idd, lijdend voorwerp krijgt een n.
Toch geweldig dat ik slechts gisteren me een uurtje heb besteed aan het Esperanto, voor het eerst, en ik dit gedicht nu heel redelijk kan begrijpen. Het is prijzenswaardig en bijzonder om hier een gedicht in het Esperanto te lezen, maar inhoudelijk vind ik het geloof ik niet veel bijzonders. Het is tamelijk verhalend, met hier en daar wat herhaling die zijn doel niet treft en te vaak het "kinderen zonder ouders, ouders zonder kinderen"-patroon.
|
|