Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 12:13
Verwijderd
Ik ben jaren ziekenfonds verzekerd geweest bij Zilveren kruis maar in de zomervakantie had ik (na een stage) even geen baan meer, maar ik zou in september weer stage gaan lopen. Ik heb me dus voor de zomervakantie Particulier gemaakt omdat dat moet als je geen baan hebt.
Na de zomervakantie kreeg ik weer stage, maar ik heb mn verzekering niet teruggezet naar ziekenfonds omdat ik maar 4 maanden stage liep en ik al dacht dat ik daarna (nu dus) weer werkloos zou zijn en weer particulier zou moeten gaan. En dat is nogal een gedoe om elke paar maanden om te switchen.

Maar, ik heb dus van September t/m December gewoon werk gehad, namelijk stage. Ik heb dus eigenlijk te veel betaald.

Kan ik nu alsnog naar de verzerking stappen om geld terug te vragen? Ik denk dat ze dan zullen zeggen: je had gewoon door moeten geven dat je weer ziekenfonds ging.

Of gebeurt het wel vaker dat mensen particulier, zijn maar af en toe een baan van een paar maanden hebben, dan geld terugvragen omdat dat makkelijker is dan elke keer te switchen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 12:23
murwari
murwari is offline
Hoort eerder op werk geld en recht!
Oud 13-01-2005, 13:03
Miracle
Miracle is offline
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn situatie was:
Ik kreeg een vakantiebaantje en het bleek dat mijn baas ook voor mijn ziekenfonds betaalde. Mijn vader betaalde een dure particuliere verzekering waar ik gratis bij in kon.
Toen bleek dat het vakantiebaantje omgezet werd in een bijbaantje ging mijn vader bezig met het aanvragen van ziekenfonds voor mij. Toen dat allemaal geregeld was kreeg mijn vader een paar honderd euro terug omdat ik dus al langer werkte dan dat ik ziekenfonds verzekerd was.
Hoe het bij jou zit weet ik niet... maar misschien heb je hier iets aan.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-01-2005 @ 14:03 :
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn situatie was:
Ik kreeg een vakantiebaantje en het bleek dat mijn baas ook voor mijn ziekenfonds betaalde. Mijn vader betaalde een dure particuliere verzekering waar ik gratis bij in kon.
Toen bleek dat het vakantiebaantje omgezet werd in een bijbaantje ging mijn vader bezig met het aanvragen van ziekenfonds voor mij. Toen dat allemaal geregeld was kreeg mijn vader een paar honderd euro terug omdat ik dus al langer werkte dan dat ik ziekenfonds verzekerd was.
Hoe het bij jou zit weet ik niet... maar misschien heb je hier iets aan.
Klopt ik heb ditzelfde meegemaakt, ik ben 2,5 jaar lang dubbel verzekerd geweest. Toen we het om zetten kregen me ouders na aftrek van 100 euro boete(wegens het late doorgeven) meer dan 1000 euro terug, dit ging over 2,5 jaar maar je zal dus best wat terug krijgen. Dit was bij het zilvere kruis dus denk wel dat je het moet aangeven nu bij hun.
Oud 13-01-2005, 13:31
Verwijderd
Oke, maar die stageplekken hebben mij niet aangemeld bij het ziekenfonds. 1 ervan, een stageplek van 2 maanden, zei zelf dat ze het niet wilden want ze vonden het onzin om voor zo'n korte tijd mij aan te melden. De 2e was een fotostudio, niet echt een bedrijf maar ik kreeg wel gewoon stagevergoeding via een accountant.

Je moet door je werkgever dus wel aangemeld zijn denk ik...
Of het ziekenfonds gaat bewijs vragen bij de bedrijven.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 22:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Danique schreef op 13-01-2005 @ 14:31 :
Oke, maar die stageplekken hebben mij niet aangemeld bij het ziekenfonds. 1 ervan, een stageplek van 2 maanden, zei zelf dat ze het niet wilden want ze vonden het onzin om voor zo'n korte tijd mij aan te melden. De 2e was een fotostudio, niet echt een bedrijf maar ik kreeg wel gewoon stagevergoeding via een accountant.

Je moet door je werkgever dus wel aangemeld zijn denk ik...
Of het ziekenfonds gaat bewijs vragen bij de bedrijven.
Ik denk wel dat er door je werk/stage zowiezo premies betaald moeten worden jah
Oud 14-01-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef op 13-01-2005 @ 14:31 :
Ik geloof dat het zelfs zo is dat je als je korter dan 3 maanden ergens werkt, je niet in het ziekenfonds hoeft / mag. Maar hoe dat precies zit, weet ik niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten