Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2005, 09:57
Ninnoc
Ninnoc is offline
hi dit is misschien een beetje maffe vraag
maar hoe ziet jullie ribbenkast eruit?
ineens maak ik me zorgen om die van mij.
zijn bij jullie beide kanten gelijk? ik heb dus best n redelijke uitstulping zeg maar op de linkerkant. nou zou dat natuurlijk kunnen zijn (aangezien daar je hart etc ook onder moet passen) maar ik kan me niet herrinneren dat ik dat ooit eerder heb opgemerkt. dus help me uit de brand- hoe ziet die van jou eruit?

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 10:38.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:00
leucomelas
leucomelas is offline
mijn rigbbenkast is ook niet recht... of gelijk... ik heb aan de linkerkant een uitstulping, of iig die kant ligt iets hoger... je bedoelt toch het "einde" van je ribben zeg maar, gewoon voorop? tussen buik en borsten?
Oud 14-01-2005, 10:14
Verwijderd
ik heb geen idee, ik let nooit op m'n ribbenkast en kan ook geen rare dingen ontdekken ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:15
Ninnoc
Ninnoc is offline
tralala fotos(excuus voor deel tietjes, maar zo interresant zijn die toch niet)

als je t vanaf onderkant tietjes rekent is het links de verbintenis tussen de eerste en de tweede rib onder de tiet waar n soort bobbel op zit. op de fotos is t niet heel goed te zien (kutcam) maar wel beetje- int echt is de bult groter en beetje gek vind ik dus.

t viel me op gister toen ik in bed lag en mijn linkerkant veel meer uitstak. en aangezien ik laatste tijd best gekke pijnen heb in mijn hartstreek (die ik altijd weet aan gebrek conditie-roken) heb ik nu nogal n WTF gevoel

edit; shit ze zijn wel groot die fotos

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 10:39.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:18
FrantiC
FrantiC is offline
uhm mijne klopt ook niet...
maar anders als die van jou... ik heb ws een rib gebroken toen ik een jaar of 9 was, dus nu heb 1 rib ergens linksonderaan een heel stuk ingedeukt
Oud 14-01-2005, 10:20
Verwijderd
Heey, dat is me nooit eerder opgevallen; ik heb rechts ook een soort bobbel Grappig Nou ja, 't zal wel zijn dat er aan die kant meer ruimte nodig is...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:29
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 14-01-2005 @ 10:57 :
ik heb dus best n redelijke uitstulping zeg maar op de rechterkant. nou zou dat natuurlijk kunnen zijn (aangezien daar je hart etc ook onder moet passen)
jij bent echt bijzonder!! als je hart aan de rechter kant hebt zou ik me niet druk maken om mun ribbenkast.
Maar goed, die van ziet er volgens mij gewoon goed uit, ik heb alleen een deuk onderaan mun borstbeen.
Oud 14-01-2005, 10:34
Verwijderd
Citaat:
deringmeester schreef op 14-01-2005 @ 11:29 :
jij bent echt bijzonder!! als je hart aan de rechter kant hebt zou ik me niet druk maken om mun ribbenkast.
Maar goed, die van ziet er volgens mij gewoon goed uit, ik heb alleen een deuk onderaan mun borstbeen.
Op de foto's is het geloof ik wel links, tenzij die in spiegelbeeld zijn natuurlijk... Bij mij is het in ieder geval rechts.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:37
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-01-2005 @ 11:34 :
Op de foto's is het geloof ik wel links, tenzij die in spiegelbeeld zijn natuurlijk... Bij mij is het in ieder geval rechts.
ja dat zie ik, maar volgens maakte de topic starten een foutje door de denken dat zijn/haar hart aan de rechterkant zit.
Oud 14-01-2005, 10:38
Ninnoc
Ninnoc is offline
wow ik bedoelde uiteraard links, damn ik ben af en toe wel erg dom
die fotos zijn dus gespiegelt
Oud 14-01-2005, 10:41
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 14-01-2005 @ 11:38 :
goede morge
Oud 14-01-2005, 14:36
Auntie M
Auntie M is offline
Volgens mij is je ribbenkast niet zo flexibel dat als je een of andere vergroting van je hart of long zou hebben dat het opeens zo uitsteekt.
Ik denk dus dat het niets met je pijntjes te maken heeft, maar dat het gewoon zo gegroeit is. Maar ja, ik ben geen dokter dus als je je zorgen maakt...

Wat me eigenlijk wel opvalt als ik naar de foto's kijk is dat het gebied onder je ribben verschillend is. Waar jij denkt dat je ribben erg uitsteken ziet het gebied eronder wat holler uit. Of komt dat door de houding die je nam toen je de foto maakte?
Oud 14-01-2005, 15:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bij mij scheelt het ook echt superveel, echt een centimeter of twee of zo.. En als ik mijn buik inhoud, ziet het er echt heel maf uit
Dus ik zou me er maar niet te druk om maken
Overigens zijn mijn heupen ook scheef, maar daar heb ik geen hart of zo, dus snap niet waarom dat dan is
Oud 14-01-2005, 16:09
Nebel
Nebel is offline
Ik heb hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:11
hola
hola is offline
Dat zie je toch ook vaak bij turnsters? maar dan aan biede kanten
..
volgens mij heb ik het niet...of ben ik dan verkeerd gebouwd
Oud 14-01-2005, 22:05
Verwijderd
zou ook kunnen dat je buikspieren aan de ene kant niet even groot zijn als de andere kant.

je hoeft je er iig geen zorgen over te maken
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 19:17
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 14-01-2005 @ 11:15 :
tralala fotos(excuus voor deel tietjes, maar zo interresant zijn die toch niet)

[afbeelding]

[afbeelding]

als je t vanaf onderkant tietjes rekent is het links de verbintenis tussen de eerste en de tweede rib onder de tiet waar n soort bobbel op zit. op de fotos is t niet heel goed te zien (kutcam) maar wel beetje- int echt is de bult groter en beetje gek vind ik dus.

t viel me op gister toen ik in bed lag en mijn linkerkant veel meer uitstak. en aangezien ik laatste tijd best gekke pijnen heb in mijn hartstreek (die ik altijd weet aan gebrek conditie-roken) heb ik nu nogal n WTF gevoel

edit; shit ze zijn wel groot die fotos
meer foto´s
Oud 16-01-2005, 23:50
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 14-01-2005 @ 11:38 :
Voor de kijkers rechts dan toch?

Het lijkt me sterk dat je ribbenkast in een keer kan vervormen als je niet een ongeluk hebt gehad. Bij mij zit er net een iets te dik vetlaagje overheen om te controleren hoe het bij mij zit, maar ik zou me er niet teveel zorgen over gaan maken. Behalve als je echt pijn krijgt op die plek dan zou ik even naar de huisarts gaan
Oud 17-01-2005, 05:58
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Ik heb dat ook (ook aan de linkerkant). Maar de dokter heeft er naar gekeken en zei dat het een miniscuul houdings-foutje was, maar dat het volgens hem niet nodig was om er iets aan te doen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 09:24
Ninnoc
Ninnoc is offline
bedankt voor alle reacties, fijn om te horen dat meer mensen t hebben enzo. maak me al stuk minder zorgen.

Regels voor berichten