Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 21:20
Saarah
Saarah is offline
Hey,
Ik heb een probleem .
Ik heb een paard (Kalvaro), echt een mooi beestje, hij is vroeger een draver geweest maar galoppeert en springt nu ook enzo.
Ik heb hem nu ongeveer 1,5 - 2 jaar, waarvan hij ongeveer 1 jaar op de manege staat.
Ik betaal 225€ stalgeld (voer, uitmesten, gebruik van de piste inbegrepen), nuja, m'n vader betaalt het.
Ik heb tegenwoordig echt véél te weinig tijd voor hem, ik denk dat het weeral 2 weken geleden is dat ik nog ben gaan rijden , ik ben ook niet zo gemotiveerd meer. Gelukkig heb ik wel een vriendin die hem bijna elke dag eens loslaat in de piste.

Nu is mijn vraag; wat zouden jullie doen?
Ik kan niet met de fiets naar de manege, dus ben ik altijd afhankelijk van anderen om me te brengen. Ik moet 's avonds redelijk veel voor school doen dus dan heb ik geen tijd. 's Zondags zijn er jumpings op de manege dus kan ik ook niet gaan. En ik heb, eerlijk gezegt , geen zin om elke woensdag en zaterdag namiddag 'op te offeren' (om het heel cru te zeggen), ik zou ook graag nog wat tijd besteden aan vriendinnen enzo.

Wat zouden jullie doen? Wrs is het antwoord: verkoop hem, doe hem weg, maar ik hou écht wel veel van hem, ook al lijkt het wrs van niet . Maar ik heb gewoon niet genoeg/tijd zin meer.
En dan nog; hoe moet ik het aan m'n vader vertellen? Ik bedoel, het zadel enzo heeft véél gekost... Het is amper een jaartje oud... Én ik heb Kalvaro gewoon gekregen, dus ja...

Ik weet het niet meer
Iemand tips ofzo? Of wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2004, 21:23
Qimm
Qimm is offline
Tja een paard verdient gewoon aandacht en beweging, dus ik zou ook zeggen verkopen, maar misschien kun je ook een verzorger nemen, iemand die meer tijd heeft dan jij. Zo kan jij rijden wanneer het jou uit komt, je maakt iemand blij die zelf geen paard heeft en je paard is happy omdat hij aandacht en beweging krijgt
Oud 29-11-2004, 21:27
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Qimm schreef op 29-11-2004 @ 22:23 :
Tja een paard verdient gewoon aandacht en beweging, dus ik zou ook zeggen verkopen, maar misschien kun je ook een verzorger nemen, iemand die meer tijd heeft dan jij. Zo kan jij rijden wanneer het jou uit komt, je maakt iemand blij die zelf geen paard heeft en je paard is happy omdat hij aandacht en beweging krijgt
Daar heb ik ook al aan gedacht. Maar ik vind het geen goed idee omwille van die 225€ per maand... M'n vader zou er ook helemaal niet tevreden mee zijn, en dat begrijp ik eerlijk gezegd wel. Tenslotte betaalt hij het stalgeld voor mij, om mij gelukkig te maken. Dan vind ik het zo 'ondankbaar' als ik dan aan iemand anders vraag voor m'n paard te berijden en verzorgen enzo...
Als je begrijpt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:43
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 29-11-2004 @ 21:27 :
Daar heb ik ook al aan gedacht. Maar ik vind het geen goed idee omwille van die 225€ per maand... M'n vader zou er ook helemaal niet tevreden mee zijn, en dat begrijp ik eerlijk gezegd wel. Tenslotte betaalt hij het stalgeld voor mij, om mij gelukkig te maken. Dan vind ik het zo 'ondankbaar' als ik dan aan iemand anders vraag voor m'n paard te berijden en verzorgen enzo...
Als je begrijpt wat ik bedoel
Dat snap ik wel, maar je wil hem ook niet weg doen, maar eigenlijk heb je ook niet meer genoeg intresse... NIet erg eerlijk tegen over het paard en je vader.
Je zult toch echt priorititeiten moeten stellen. Een paard is geen speelgoed wat leuk is als je tijd hebt, een paard is een dier wat zorg, aandacht en beweging nodig heeft.
Net als mensen die een puppy nemen omdat ze zo schattig zijn en zodra ze groter zijn aan een boom worden gebonden omdat het te veel werk is om hem iedere dag uit te laten en omdat het eigenlijk niet meer zo leuk is.
Oud 29-11-2004, 21:58
Eend
Eend is offline
Ik zou mezelf eens een goede schop onder mijn kont gaan geven, of het paard verkopen.
Nu verwaarloos je m bij wijze van spreken. Je houdt wel van hem en wilt m niet wegdoen, zodat ie het beter krijgt. Beetje egoïstisch.

Ik zie dit vaak gebeuren op meisjes van jouw leeftijd. Vriendjes en vriendinnen komen in het leven en het paard wordt er de dupe van.
Oud 30-11-2004, 08:47
Roxy
Roxy is offline
Inderdaad, er zijn een paar momenten waarop je moet beslissen wat voor jou belangrijk is en wat mogelijk is. als je net naar de middelbare school gaat is dat zo'n belangrijk moment, als je uit begint te gaan is dat zo'n moment, als je vriendjes krijgt, als je gaat studeren. Dat zijn de momenten waarop ik veel mensen heb zien stoppen met rijden. Je moet voor jou de overweging maken hoeveel zin je nog hebt en daarbij niet alleen aan jezelf denken. Toen jij/je vader dit paardje kocht nam je de verantwoordelijkheid op je om te doen wat het beste is voor hem. Momenteel denk ik als ik het zo hoor dat jij niet het beste bent voor hem. Dan kun je drie dingen doen.
- Hem verkopen aan een leuk iemand die er fijn mee kan gaan werken.
- Een leuke verzorger/bijrijdster zoeken en even afwachten of jouw prioriteiten veranderen. Maar gezien het feit dat het geld kost lijkt me dit wel een tijdelijke oplossing.
- Tijd voor hem maken.
Oud 30-11-2004, 12:55
11568
11568 is offline
Knopen doorhakken. Ik vind het heel triest als zo'n beest 23 uur per dag in een box naar de muur staat te kijken. Een paard heeft gewoon beweging nodig. En elke dag een uurtje los in de bak is ook niet alles.
Het zal best heel moeilijk zijn, maar jouw paard heeft er in principe niets dat je wel heel erg veel van hem houdt. Hij moet gewoon bewegen en de aandacht krijgen waar ie recht op heeft.
Verkopen, tijd uittrekken voor het beestje, of een bijrijder zoeken.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:20
AngelLena
AngelLena is offline
Je kan nog zoveel van het beestje houden, maar als je er geen tijd voor hebt, dan verwaarloos je het dier, en als je echt van het beestje houdt, dan gun je hem dat niet. Dan gun je hem een baasje die wel veel tijd ervoor heeft.
Oud 30-11-2004, 17:20
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
In die situatie heb ik ook gezeten maar je moet juist aan hem denken dus ik denk dat het beter is om hem te verkopen aan iemand die al zijn aandacht aan hem wil geven! Daar heb ik ook voor gekozen en ik miste hem ook heel erg maar daar kom je heus wel overheen. Succes met je keuze!
Oud 30-11-2004, 18:01
C'est moi
C'est moi is offline
idd een verzorger erbij halen en die eventueel stalgeld betalen! (dus een klein bedrag)
Oud 30-11-2004, 18:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoi,
Een eigen paard betekend prioriteiten stellen, en consequent zijn voor jezelf.
Jou verhaal is een erg veel voorkomend iets, als 10-12 jarig meisje vind je het hebben van een eigen paard nog helemaal geweldig, maar eenmaal op de middelbare school verminderd de motivatie en interesse meestal. Jongens, vriendinnen, uitgaan en schoolfeesten eisen hun tol. Hoewel ik van mening ben, dat je alvorens de aankoop van een paard, zelf al tot het besef had kunnen komen dat dit kon gaan gebeuren (niet alleen je ouders, ook jijzelf!). Ik begrijp heel goed dat jij in tussentijd erg veel van je paard bent gaan houden, maar eerlijk gezegt vind ik je nogal egoïstisch en onvolwassen dat je niet voor je paard kiest, maar in eerste instantie denkt aan het geld dat je vader kwijt is, en wat hij doet als jij hem vertelt dat je wil stoppen met de paardensport. maak de keuze:
- ok. Mijn dier gaat boven alles, en ik geef hem alles dat hij verdient en nodig heeft. (ik kan hier niet aan voldoen--->)
-ok. Ik verkoop hem.

Ik ben zelf ook in het gelukkig bezit van een vrolijke kwpner, deze heb ik nu precies een jaar en daarvoor heb ik nog 2 andere paarden gehad. Toen ik met 9jaar mijn 1e pony kreeg van mijn moeder, vond ik het natuurlijk helemaal geweldig, eenmaal op de middelbare school heb ik ook even een periode gehad dat ik er geen zin meer in had; je kent het wel, jongens, vriendinnen, schoolfeesten/uitgaan..
Op een bepaalt moment ben ik mezelf gaan afvragen wat ik nou daadwerkelijk wou, en of er geen combinatie van beide mogelijk was... waarempel die was er. Maar heb je het ervoor over?

ik doe zelf havo; huiswerk probeer ik zoveel mogelijk in de les te maken, inplaats van lol te gaan trappen met vriendinnen; sta gemiddeld voor alles tussen de 6 en 8, gewoon goed dus.
Eenmaal thuis leer ik de opgegeven proefwerken, kan rustig nog een uurtje gaan forummen/msnen/tv kijken/langs bij vrienden/ gaan shoppen.. eet daarna snel wat. Heb nog wat vrije uurtjes over, en ga vervolgens rond een uur of half 9 naar m'n paard; rij hem elke dag ruim een uur, en aan verzorging besteed ik toch zeker een uur per dag. Eenmaal thuis douchen en m'n bed in. Het hele weekend, heb ik op die paar uurtjes per dag die ik dan aan m'n paard kwijt ben, alle vrijetijd om met vrienden wat leuks te gaan doen..
S'ochtends rij/verzorg ik hem, s'middags ben ik er voor m'n vrienden of las wat tijd voor mezelf in.. s'avonds kan ik ook nog uitgaan, mocht ik daar behoefte aan hebben. Zondag lekker uitslapen, en s'middags zit ik weer te paard.

Nu is in jou geval ook het vervoer een probleem; kan je geen stal dichterbij vinden, eventueel met minder facaliteiten?

Over hoe jij het je vader zou moeten vertellen mocht je keuze zijn gevallen op verkoop? Nou ik denk dat hij liever heeft dat jij daar eerlijk over bent. Aangezien hij een paard heeft aangekocht (incl. het dure zadel en overige spullen) om jou een plezier te doen. Aangezien zijn geld niet het plezier waarmaken, lijkt mij het niet meer dan logisch dat hij uiteindelijk jou keuze begrijpt. Heb je ooit wel eens berekend wat je per jaar aan zo'n dier kwijt bent? geloof me, daar kan je ook best een andere leuke, minder tijdrovende hobby voor vinden. Eventueel zou je ook nog kunnen denken aan een mede eigenaresse.. iemand die jou paard bijv. WEL elke dag wil rijden en lekker wil verzorgen zoals dat hoort. Je kunt dan afspraken maken, bijv. dat je de stallingskosten deelt.. maar hoefsmid en veearts kosten zijn nog altijd voor jullie. Denk er eens overna.. en maak een keuze naar wat het beste is voor je paard, niet voor jou zelf!

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:46
Qimm
Qimm is offline
Nou ik denk dat het antwoord wel duidelijk is...
Oud 01-12-2004, 18:50
huppelmeis
huppelmeis is offline
Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien kun je hem anders bij een boer stallen, zodat hij ook nog naar buiten kan in de wei etc. Mijn verzorgpaardje staat nu eigenlijk ook alleen nog maar buiten sindsdat hij tijdelijk is verhuisd en de wei echt niet goed berijdbaar is (in z'n ijzers kan ik geen schroeven indraaien, dus hij schuift te snel weg en buitenrijden gaat niet omdat hij echt onafscheidelijk is geworden van zijn 35-jarige oude ponymaatje, en die kan niet zomaar mee, want dan kan ik nog niet echt rijden, maarja het kwam wel goed uit want hij was een beetje ziek (weer heel mager worden etc dat had hij een paar jaar geleden ook) Nu is het weer redelijk over en kan hij nog leuk vakantie hebben, ik ga samen met hem wat wandelen en rustig wat door de wei draven aan de hand, dan blijft hij tenminste rustig draven, want bij rijden is hij soms een beetje te actief en dat schiet niet op op een gladde ondergrond, in de wei staan al verschillende slipspoortjes van toen hij weer eens iets te actief naar het hek toe kwam en ik ga geen risico nemen dat er iets gebeurd met hem of met mij... een keer iemand er onder uit zien gaan met een paard dat op haar viel.. zo'n situatie wil ik zelf niet meemaken dus dan alleen maar een beetje stappen en zonder zadel wat "gymnastiek te paard doen" net als in het begin bij paardrijden, rondjes draaien, teen aantikken, dat is gewoon grappig (jeugdsentiment) en ik rij dan nog een beetje (voor zover het rijden is) dat is natuurlijk ook niet super, maarja.. momenteel kan het niet anders maar hij staat tenminste niet dag en nacht in een klein stalletje)

Het is dus wel minder fijn met rijden, maar fijner voor je paardje. En met een beetje geluk is het goedkoper. Er zijn ook wel stallen waar ze je paard buiten zetten voor je (hier in de buurt toevallig 2, de paarden worden daar elke dag buiten gezet en weer binnengehaald.) Maar daar moet je ook geluk bij hebben natuurlijk.

Natuurlijk kun je ook een verzorgster zoeken, want als je hem wegdoet dan is dat wel definitief. Ik zou zelf nooit mijn paard willen verkopen, want stel dat je, wanneer je weer vakantie hebt, of om de een of andere reden wel weer zin krijgt om te gaan rijden, geen eigen paard meer hebt etc. Dan mis je dat denk ik heel erg.

suc6 nog!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:30
Saarah
Saarah is offline
Bedankt iedereen voor de reacties!
Ik heb dus een beslissing genomen; ik ga hem verkopen.

Ik had het er daarstraks over met mijn grootouders (zij hebben het zadel + hoofdstel voor me gekocht), want m'n vader heb ik vandaag niet gezien (hij is een paar dagen naar familie in Parijs.)
Zij vonden dat ik gelijk had en ze zeiden ook van: "als je dan ooit terug een paard wilt, en je hebt er wél terug tijd voor, zullen we er wel terug 1 kopen. Van die 225€ dat je elke maand uitspaart, kan over bv. 4 jaar al een héél mooi paard kopen. En het zadel, hoofdstel en de rest houden we gewoon bij. Als je écht zeker weet dat je nooit meer terug een paard gaat kopen, kan je het nog altijd wegdoen. En je kan nog gewoon paardrijden hé, in de manege/bij vrienden, ..."
Ik heb geweldige grootouders en ik denk dat mijn papa er wel ongeveer hetzelfde over denkt.

Ik ga in het weekend dus rondvertellen op de manege dat ik hem ga verkopen. Het gaat wel zwaar zijn hoor , want ondanks alles hou ik toch héél veel van Kalvaro
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:37
duifeltje
duifeltje is offline
Goed dat je die beslissing hebt gemaakt . Het zal zker niet makkelijk zijn .

Maar even over dat zadel, als je het houdt moet je dus een paardje kopen wat er precies onder past ?!
Oud 01-12-2004, 19:42
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 01-12-2004 @ 20:37 :

Maar even over dat zadel, als je het houdt moet je dus een paardje kopen wat er precies onder past ?!
Nee, 't is een zadel dat je kan 'aanpassen', nuja, tis een beetje moeilijk om uit te leggen . Maar je kan het deel dat op de rug komt te liggen (ben ff de naam vergeten ) dus breder & smaller (laten) maken, kost ook niet veel, en is dus veel goedkoper als een nieuw zadel.
En als het écht niet zou passen kan ik het nog altijd verkopen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 21:52
Verwijderd
jij weet niet half hoe dankbaar jij moet zijn voor alles wat jij zomaar krijgt...sorry maar ik vind dat het best even gezegd mag worden. niet afgunstig bedoeld (hoewel ik dolgraag zou willen dat mijn ouders en grootouders zo gul zouden zijn ) maar meer omdat ik vaak van die meisjes zie, die alles krijgen, en er niet eens dankbaar voor zijn. zonde is dat. maar ik vind het goed van je dat je die beslissing hebt genomen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 11:22
Brood
Brood is offline
paarden zijn eetbaar
Oud 02-12-2004, 11:23
fiets
fiets is offline
honden ook
Oud 02-12-2004, 11:24
Brood
Brood is offline
en komkommers
Oud 02-12-2004, 17:33
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Urm schreef op 01-12-2004 @ 22:52 :
jij weet niet half hoe dankbaar jij moet zijn voor alles wat jij zomaar krijgt...sorry maar ik vind dat het best even gezegd mag worden. niet afgunstig bedoeld (hoewel ik dolgraag zou willen dat mijn ouders en grootouders zo gul zouden zijn ) maar meer omdat ik vaak van die meisjes zie, die alles krijgen, en er niet eens dankbaar voor zijn. zonde is dat. maar ik vind het goed van je dat je die beslissing hebt genomen
Oh maar ik weet het echt wel hoor, en ik ben dus wel heel erg dankbaar ook

Pff maar ik heb het daarjuist aan mn vader verteld en het lijkt wel alsof ik het nu pas echt begin te beseffen ik ga hem zo missen...

Mn vader heeft een vriend met veel paarden, vroeger heeft Kalvaro er nog een tijdje gestaan maar het was té ver weg (met de auto 3 kwartier ofzo), hij gaat er straks heen bellen. Als hij het paard wilt, krijgt hij het gewoon, op voorwaarde dat ik er dan nog mee mag komen rijden.
Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat hij het wilt!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:30
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 01-12-2004 @ 19:42 :
Nee, 't is een zadel dat je kan 'aanpassen', nuja, tis een beetje moeilijk om uit te leggen . Maar je kan het deel dat op de rug komt te liggen (ben ff de naam vergeten ) dus breder & smaller (laten) maken, kost ook niet veel, en is dus veel goedkoper als een nieuw zadel.
En als het écht niet zou passen kan ik het nog altijd verkopen
een wyntec?
Oud 02-12-2004, 18:37
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Qimm schreef op 02-12-2004 @ 19:30 :
een wyntec?
'k Ben niet zeker, maar ik denk van wel ja.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 17:31
Punkygirl
Punkygirl is offline
het spijt me dat ik het zeg.
maar je verdient eigelijk geen paard.
Kijk wat je allemaal hebt, en dan heb je het er niet VOOR OVER om naar de manege te gaan. Maar je zit veel liever bij je vriendinnen.
Jij moet eerst nog heel wat dingen leren voordat je een paard verdient.
Oud 06-12-2004, 20:54
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 06-12-2004 @ 18:31 :
het spijt me dat ik het zeg.
maar je verdient eigelijk geen paard.
Kijk wat je allemaal hebt, en dan heb je het er niet VOOR OVER om naar de manege te gaan. Maar je zit veel liever bij je vriendinnen.
Jij moet eerst nog heel wat dingen leren voordat je een paard verdient.
Ik heb het er niet voor over om elke vrije dag 'op te offeren' (om het heel cru te zeggen, want zo bedoel ik het eigenlijk niet) om naar de manege te aan. De manege ja, want dat is hetgene waar ik eigenlijk tegen op zie. Al die mensen die me de les spellen "je komt veel te weinig, Kalvaro krijgt veel te weinig beweging", die me kritisch bekijken, die commentaar hebben...
Tja en dan ga ik minder en minder komen. En dat niet voor mn paardje, maar voor die mensen. En zo is de cirkel rond natuurlijk . Daar komt ook nog bij dat ik dan minstens 2u nodig heb, MINSTENS. (Erheen rijden, borstelen, rijden, terugrijden). Én vervoer (met de fiets is te ver).
Het zou iets heel anders zijn als hij in een wei moest staan. Achter ons huis is een weide, van mn tante, waarin 3 Shetlanders staan. Er is een heel klein kansje dat Kalvaro daar mag gaan staan. Ik hoop het met heel mn hart! Dan zou ik ook veel meer met hem bezig zijn het zou super zijn!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2004, 17:03
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 06-12-2004 @ 21:54 :
Ik heb het er niet voor over om elke vrije dag 'op te offeren' (om het heel cru te zeggen, want zo bedoel ik het eigenlijk niet) om naar de manege te aan. De manege ja, want dat is hetgene waar ik eigenlijk tegen op zie. Al die mensen die me de les spellen "je komt veel te weinig, Kalvaro krijgt veel te weinig beweging", die me kritisch bekijken, die commentaar hebben...
Tja en dan ga ik minder en minder komen. En dat niet voor mn paardje, maar voor die mensen. En zo is de cirkel rond natuurlijk . Daar komt ook nog bij dat ik dan minstens 2u nodig heb, MINSTENS. (Erheen rijden, borstelen, rijden, terugrijden). Én vervoer (met de fiets is te ver).
Het zou iets heel anders zijn als hij in een wei moest staan. Achter ons huis is een weide, van mn tante, waarin 3 Shetlanders staan. Er is een heel klein kansje dat Kalvaro daar mag gaan staan. Ik hoop het met heel mn hart! Dan zou ik ook veel meer met hem bezig zijn het zou super zijn!!
Ik snap jou echt niet.. en blijf bij mn standpunt.. jij verdient geen paard.
IK ga toch ook iedere dag op mn fiets naar mn paard toe in de regen etc. Daar ook minstens 2 uur met dr bezig zijn en dan s'avonds nog een keer er heen om dr op stal te zetten.

En vind je het gek dat die mensen commentaar hebben. Zou ik ook hebben als je bij mij op de manege zou rijden. Je roept het alleen maar over jezelf af..
Oud 07-12-2004, 17:20
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 07-12-2004 @ 18:03 :
Ik snap jou echt niet.. en blijf bij mn standpunt.. jij verdient geen paard.
IK ga toch ook iedere dag op mn fiets naar mn paard toe in de regen etc. Daar ook minstens 2 uur met dr bezig zijn en dan s'avonds nog een keer er heen om dr op stal te zetten.

En vind je het gek dat die mensen commentaar hebben. Zou ik ook hebben als je bij mij op de manege zou rijden. Je roept het alleen maar over jezelf af..
Op m'n fiets, dat zie ik dus echt niet zitten. 't Is met de auto al 15-20 minuten, dat ga ik dus echt niet 's avonds, in het donker, met de fiets doen. Dat MAG ik zelfs niet

En ja, misschien is het wel normaal dat ze commentaar hebben. Maar ik heb gewoon niet meer tijd! En ook niet zoveel zin, als ze de hele tijd zitten te zeuren rond m'n hoofd.
Maar weet je, in principe zou ik elke avond minstens 2u moeten leren. Da's door m'n klastitularis enzo gezegt, ik zeg niet dat ik altijd zoveel leer, maar toch. Als ik begin te leren om 16.30u, en ik leer 2u aan een stuk door (hetgeen ik moeilijk kan ) zou ik dus om 18.30u gedaan hebben. Eten, dan is het 19.00u. Mij klaarmaken om naar de manege te gaan, 19.15u. Kom ik om 19.30u ten vroegste op de manege aan (als ik vervoer heb tenminste), ben ik daar tot 21.30u. Naar huis, douchen, dan is het 22u of later. En dan ga ik al bijna slapen (nuja, dan heb ik nog een uurtje). Das iets te druk voor mij, vind ik. Dan kan ik ook niks meer doen met vriendinnen ofzo.
Én dan moet ik elke avond vervoer vinden.

Maar ik heb een oplossing, m'n paard gaat weg naar vrienden van mn vader. Da's met de auto 10 minuutjes van bij ons. Dus Kalvaro wordt van die vrienden, maar ze hebben beloofd hem niet te verkopen en ik mag op hem blijven rijden.
Das mss wel de beste oplossing
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 22:16
Rossantha
Rossantha is offline
Denk voortaan na voordat je eraan begint!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 11:28
miro
miro is offline
Citaat:
Rossantha schreef op 01-01-2005 @ 23:16 :
Denk voortaan na voordat je eraan begint!
Denk voortaan na voordat je iets nutteloos upt!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 12:45
Rossantha
Rossantha is offline
Citaat:
miro schreef op 02-01-2005 @ 12:28 :
Denk voortaan na voordat je iets nutteloos upt!
Dat deed ik
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 19:50
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
[QUOTE]Ik heb een paard (Kalvaro), echt een mooi beestje, hij is vroeger een draver geweest maar galoppeert en springt nu ook enzo.

Lijkt me ee beetje lastig dat hij geen draver meer is..... Hij is en blijft een draver maar je ziet het niet meer zo goed aan zen gangen...
(sorrry hooor maar een haflinger word toch ook niet ineens een fjord... )

maar jah goed dat je zo'n oplossing hebt kunnen vinden zodat je toch niet helemaal afstand moet doen!

BTW: Dravers zijn wel super beestjes He!

nja nog veel plezier met hem!
Reageren

Regels voor berichten