Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Gewoon de bestand een andere name geven dus RewriteRule ^home/?$ index.php?page=home2.php Ofzo de gebruikers ziet het toch niet
||
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat dit meerwaarde heeft, zeker omdat je constant zit te klooien met de compatibiliteit.
||
Citaat:
Ik heb dat nu maar als tijdelijke (en misschien wel permanente) oplossing veranderd. Dus nu is het 'keuzemenu' ipv 'menu' en 'info' ipv 'contact'. Ik vind het wel irritant dat het niet zo kan zoals ik het wil en al helemaal omdat ik het nergens op vind slaan dat ik de woorden 'menu' en 'contact' niet mag gebruiken ofzo, maar goed, dit is ook niet écht erg. @Gimme more beer: Ik vind dit zo een stuk mooier. OK, het is wel iets minder makkelijk, maar ik dacht: ik probeer het een keertje en nu heb ik geen zin om alles terug te veranderen omdat één dingetje niet werkt. En wat bedoel je met dat ik constant zit te klooien met de compatibiliteit? Dat het nu niet werkt op die nieuwe server? Zo vaak wissel ik niet van server hoor, dus dat vind ik nog niet zo vreselijk.
||
Citaat:
![]() Ik gebruik maar één mod_rewrite regel, eentje die alles naar de masterscript stuurt, en deze bepaalt aan de hand van de url wat er gedaan moet worden. Dus ook images serveren en caching afhandelen. ![]()
||
Citaat:
RewriteRule !((image\.php)|\.(gif|jpg|png|css|ico|xml|js))$ index.php En dan staat in je index.php iets als: PHP-code:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Code:
RewriteEngine on RewriteRule ^.*$ /www/dsm/dsm-master.php ![]() Citaat:
- Static redirects - Image handler - File handler - Dynamic redirects Dat laatste zijn dus pagina's die in de database staan, volkomen SQL en dus geen aparte .php voor dus. Maar mijn CMS is best uitgebreid, bij jou kan het idd een stuk simpeler.
||
Citaat:
![]() Overigens ben ik wel van mening dat het mooier is om in ieder geval binary data (die niet dynamisch gegenereerd wordt) niet via PHP te serveren, ook ivm performance en caching.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op een website staan veel texten die op zich ook best statisch zijn, maar ook wel heel af ent oe kunnen veranderen... Wanneer vind je iets dynamisch? Hoe vaak moet het veranderen? Ik maak de layouts (templates) altijd statisch, alleen de content erin is dynamisch (meestal database). |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik zie de meerwaarde nog steeds niet, maar ieder zijn of haar ding, natuurlijk... Als ik tegenwoordig een site maak werkt het altijd met een ?page=... en ik zou niet meer anders willen. Mooie 404 error in het design van m'n eigen pagina waar het niet werkt en je bent klaar.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|