Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 09:38
Preaper
Preaper is offline
Beste forummers,

Bij ons op school, de Fontys te Eindhoven, is er in elk lokaal 1 internet aansluiting te vinden. Lekker practisch als je vier mensen hebt met een laptop.
Daarom heb ik al enige tijd terug een switch gekocht. Voor mij en twee andere werkt dit prima, echter bij één studiegenoot krijg ik het internet op zijn laptop maar niet aan de praat.
Als hij direct zonder de switch er tussen verbinding maakt met het netwerk zijn er geen problemen. Zit die switch er wel tussen, dan schijnt de laptop de DHCP server niet te kunnen vinden.
Ik heb vanalles al geprobeerd. Instellingen resetten met diverse tools, alle instellingen nagaan... niet heeft tot nu toe gebaat.
Kan een van jullie mij misschien vertellen waar ik eens naar zou kunnen kijken?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 12:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2005, 14:27
Preaper
Preaper is offline
*bump*
Oud 17-01-2005, 15:26
ILUsion
ILUsion is offline
Kijk alle netwerkgegevens eens na op een werkende verbinding via 'ipconfig /all'. Probeer dan met de slechte notebook opnieuw connectie te maken, en kijk op dezelfde manier de instellingen na. Probeer ook eens om manueel de gegevens in te stellen.

Probeer eens 'ipconfig /renew' uit te voeren (zonder aanhalingstekens, in Start > Uitvoeren > 'cmd') als het Windows NT/2000/XP is.

Vraag het desnoods aan de systeembeheerder op school.
Oud 17-01-2005, 16:20
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 17-01-2005 @ 16:26 :
Kijk alle netwerkgegevens eens na op een werkende verbinding via 'ipconfig /all'. Probeer dan met de slechte notebook opnieuw connectie te maken, en kijk op dezelfde manier de instellingen na. Probeer ook eens om manueel de gegevens in te stellen.

Probeer eens 'ipconfig /renew' uit te voeren (zonder aanhalingstekens, in Start > Uitvoeren > 'cmd') als het Windows NT/2000/XP is.
Been there, done that.
ik weet wel iets van pc's hoor.
Oud 17-01-2005, 16:49
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Preaper schreef op 17-01-2005 @ 17:20 :
Been there, done that.
ik weet wel iets van pc's hoor.
Tja, dat kan ik van hier niet zien , he

Dan doe ik nogmaals een gok: kabel checken? Ehm... Voor de rest zou ik je niet direct kunnen helpen, omdat ik natuurlijk moeilijk zie wat de instellingen van het netwerk en van de computer zijn en dan nog is het handiger om alles voor je te hebben.
Oud 17-01-2005, 17:50
JustMe2003
JustMe2003 is offline
Indien het een windows lager dan 2000 is is het sterk aan te raden om zeker te zijn dat de netwerkkabel insteekt voordat de pc gestart wordt.
Werkt de laptop eigenlijk wel in een ander netwerk?

Mijn vriendin heeft ook een laptop die bij haar thuis vlot de gegevens krijgt via DHCP maar hier bij mij thuis wilt het de 1ste keer nooit lukken, maar het is niet noodzakelijk om een IP te krijgen via DHCP, het is ook mogelijk om bv in XP een alternatieve config in te geven.
Als je nu in deze config alle settings juist zet en een IP kiest waarvan je zeker bent dat niemand anders het gebruikt dan zou het ook moeten werken.
Zo los ik dat toch op, en nadien wilt diene stomme laptop altijd wel simpelweg inlogge op mijnen DHCP. Vreemd maar waar.
Hopelijk helpt't iets.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 11:56
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 17-01-2005 @ 17:49 :
Tja, dat kan ik van hier niet zien , he
Tja, dat heb ik ook niet beweerd , he

( )
Citaat:
ILUsion schreef op 17-01-2005 @ 17:49 :
Dan doe ik nogmaals een gok: kabel checken? Ehm... Voor de rest zou ik je niet direct kunnen helpen, omdat ik natuurlijk moeilijk zie wat de instellingen van het netwerk en van de computer zijn en dan nog is het handiger om alles voor je te hebben.
Yep. Achja, die studiegenoot van me heeft gewoon pech.
Oud 19-01-2005, 11:57
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
JustMe2003 schreef op 17-01-2005 @ 18:50 :
Indien het een windows lager dan 2000 is is het sterk aan te raden om zeker te zijn dat de netwerkkabel insteekt voordat de pc gestart wordt.
Werkt de laptop eigenlijk wel in een ander netwerk?

Mijn vriendin heeft ook een laptop die bij haar thuis vlot de gegevens krijgt via DHCP maar hier bij mij thuis wilt het de 1ste keer nooit lukken, maar het is niet noodzakelijk om een IP te krijgen via DHCP, het is ook mogelijk om bv in XP een alternatieve config in te geven.
Als je nu in deze config alle settings juist zet en een IP kiest waarvan je zeker bent dat niemand anders het gebruikt dan zou het ook moeten werken.
Zo los ik dat toch op, en nadien wilt diene stomme laptop altijd wel simpelweg inlogge op mijnen DHCP. Vreemd maar waar.
Hopelijk helpt't iets.
WinXP ja. en hij werkt wel op een ander netwerk.
Ik snap er geen hol van waarom die laptop niet achter mijn switch wil werken. Ik denk dat er voodoo in het spel is.
Reageren

Regels voor berichten