Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 20:27
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Zijn er mensen die wel eens op de canarische eilanden zijn geweest? Zoja hoe was het.. is het echt zo fantastisch met prachtige stranden leuke uitjes etc etc. Want als ik naar vele foto's kijk zie ik meestal alleen maar bergen. Zou jij dan voor de canarische eilanden of voor zuid spanje kiezen (omgeving malaga) en waarom? Het zit namelijk zo, elk jaar mogen we dus zeg maar loten waar we naartoe gaan dit keer kwamen deze 2 eruit.

Alvast bedankt, Kim
Oud 18-01-2005, 12:43
Gothic
Gothic is offline
Ik ben naar lanzarote geweest en dat is een vulkanisch eiland. Mooie stranden (zwarte) en mooie kleine privebaaitjes. Verwacht geen mooie palmstranden, maar wel gewoon lekkere golven en mooi water.
Verder idd veel steen en bergen op lanzerote. Je kunt naar een vulkanisch park waar de hete vulkanen nog actief zijn of is er een catussenpark daar. Verder vond ik het opzich niet zo heel bijzonder... maar puur strandvakantie, kweet niet of lanzerotte dan verstandig is, maar ikben nog nooit naar zuid spanje geweest...

als je meer vragen hebt, stel ze gerust...
Oud 18-01-2005, 14:03
Miracle
Miracle is offline
>> Europa
Oud 18-01-2005, 18:21
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben eens in Tenerife geweest, vond het landschap erg mooi, heuvelachtig droog (wat de kleur mooi maakt naar mijn mening).
Verder weet ik er niet zo gek veel meer van..alleen dat de boulevard erg mooi was, het uitgaansleven was leuk en de uitjes waren wel leuk; met een boot met een glazen bodem (kon je naar de dolfijnen, vissen, enz. kijken was wel leuk) en de vulkaan midden op het eiland, of was een rots..weet het niet precies meer

Maar ik ben dus zeer te spreken over Tenerife, Zuid-Spanje ben ik nooit geweest.
Oud 18-01-2005, 19:11
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
En Las palmas das geloof ik meer zo'n strandvakantie met palmbomen e.d.? Maar hoe zijn julllie er gekomen met de vliegtuig, boot ? En hoe lang duurt dat met de vliegtuig.. k hou niet echt veel van vliegen dus Zuid spanje is denk ik net alsof je gewoon in Nederland zit met al die nederlanderse jongelui of niet?mwah en daar heb ik ook niet echt zin in ik wil gewoon lekker luieren een mooi strand en leuke uitjes om te doen het hoeft niet perse extreem.. maar zoiets als duiken naar koraal lijkt me echt geweldig Zijn er ook dingen die jullie erg zijn tegen gevallen op de canarische eilanden. Kan je daar eigenlijk met de euro betalen.. omdat het toch een stuk land van spanje is ?
Oud 18-01-2005, 19:26
Verwijderd
ik ben op gran canaria geweest

geen cultuur
lelijke stranden
overal vulkanisch etc
wel mooie boulevards
Oud 18-01-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
KiimmiieJ schreef op 18-01-2005 @ 20:11 :
Kan je daar eigenlijk met de euro betalen.. omdat het toch een stuk land van spanje is ?
jep, natuurlijk
Oud 18-01-2005, 21:25
Bloem
Bloem is offline
Ik ben ook op Gran Canaria geweest, in Maspalomas, en daar is wel een mooi strand. Het is heel erg toeristisch allemaal, maar als je bijv. een excursie gaat doen zie je wel wat meer van het (mooie) eiland dan alleen hotels en toeristenwinkeltjes. Als je van uitgaan houdt heb je het daar wel naar je zin, en de taxi's zijn er erg goedkoop.
Oud 18-01-2005, 21:27
Bloem
Bloem is offline
Oh, en het schijnt dat er in Playa del Ingles wel een boel irritante, continue dronken, Engelsen rondlopen. Daar moet je dus wel tegen kunnen Het eiland leeft echt op toerisme, dus als je geen excursie gaat doen kom je echt tussen de Heineken cafe's en 'Friet van Piet' dingen uit.

In Maspalomas was dat dus wat minder. Ik vind het vooral ideaal omdat het er in de winter ook heerlijk weer is.
Oud 19-01-2005, 11:36
Balance
Balance is offline
Het is 4,5 uur vliegen. Zuid-Spanje zo'n 2,5 gok ik.

Playa del Ingles (Gran Canaria) en Playa de las Americas (Tenerife) zijn grote toeristische steden op de Canarische Eilanden waar je veel en leuk kan uitgaan. Ze hebben niet heel veel strand, maar de stukjes strand die er zijn, zijn wel weer mooi wit. Helaas in het zomerseizoen ook heel vol!
Toch, als je voor uitgaan en luieren aan het zwembad gaat zou ik het zeker aanraden. Wat betreft de prijs: tegenwoordig is Zuid-Spanje bijna net zo duur geworden. Alleen is de vliegreis natuurlijk wel verder en dus ook duurder.

Fuerte Ventura en Lanzarote hebben zwarte stranden (lavastranden). Ik persoonlijk vond dat helemaal niks. Ook was er maar erg weinig om uit te gaan: geen grote toeristische winkelcentra.
Volgens mij is dat bij Las Palmas ook het geval, maar dat is puur van wat ik op internet heb gelezen.
Oud 19-01-2005, 16:18
Verwijderd
Ik ben op Lanzarote geweest, waar ik overigens geen enkel zwart strand heb gezien. Bij sommige stranden was het zand wel wat donkerder van kleur, maar zwart? Nee. Uitgaan en winkelen kan je er vrijwel niet, maar als je gewoon een relax vakantie wilt, dan is het . Het waait er altijd; de ene dag een briesje en de andere dag waait het echt hard. Ik ben er 2 jaar geleden in de zomer 3 weken geweest en heb me prima vermaakt.

Lanzarote trouwens 4,5 uur vliegen, zuid Spanje minstens 3 uur.

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 16:20.
Oud 19-01-2005, 21:28
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-01-2005 @ 12:36 :
Fuerte Ventura en Lanzarote hebben zwarte stranden (lavastranden). Ik persoonlijk vond dat helemaal niks. Ook was er maar erg weinig om uit te gaan: geen grote toeristische winkelcentra.
Volgens mij is dat bij Las Palmas ook het geval, maar dat is puur van wat ik op internet heb gelezen.
Ik heb geen lavastranden gezien op Fuerteventura. En het is idd erg saai daar Je kunt er niet winkelen, niet uitgaan. Er zijn mooie stranden, als je daarvoor gaat is het ideaal. Verder erg veel wind.
Advertentie

Regels voor berichten