Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
hoe ik denk dat de wereld aan zijn einde gaat komen staat in het boek Openbaring.
lees dit bijvoorbeeld (hier staat een alles op een rijtje): http://faq.kena.nl/modules.php?op=mo...age&pageid=411 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@ rspct: Ik geef hier even een stukje uit een ander topic weer (zie mijn post van 17 juni om 22:06 uur op de eerste pagina van http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=871907) waarin ik je er op wees waarom Sodom en Gomorra volgens mij door een vulkaanuitbarsting werden vernietigd: quote: -------------------------------------------------------------------------------- rspct schreef op 17-06-2004 @ 21:28 : Hoe kun je sowieso weten dat het door een vulkaan is gebeurd? Omdat er zwavel is gevonden? Waarom zou deze zwavel niet uit de lucht kunnen komen? (meteorieten bijv.). -------------------------------------------------------------------------------- Eerst maar even een antwoord op je eerste vraag: ik heb opgezocht waar die steden lagen, en dat bleek in een vulkanisch gebied te zijn geweest. Wat je vraag over de oorsprong van de zwavel betreft: het is bekend dat vulkanische gebieden rijk zijn aan zwavel. Zo vindt de zwavelwinning op Sicilië in de buurt van de vulkaan Etna plaats.
Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 16:04. |
![]() |
||
Citaat:
Wat die overlevenden dan gaan doen, is een ander verhaal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Per slot van rekening, wat je maakt, kan je ook beheersen. (Als je teminste slim bent.) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En het is daarnaast niet vreemd dat jij denkt dat het een vulkaanuitbarsting was, want je gelooft niet in God en dan moet je iets anders verzinnen. Citaat:
24 Toen liet de HERE zwavel en vuur op Sodom en Gomorra regenen, van de HERE, uit de hemel; 25 en Hij keerde die steden om, benevens de gehele Streek, met al de inwoners der steden en het gewas van de aardbodem. God liet het regenen uit de hemel. Dus ik betwijfel of het een vulkaanuitbarsting was. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verrek, da's waar ook. Bij vulkaanuitbarstingen komt er nooit hete as en zwavel uit de lucht vallen hè? [/sarcasme] |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
aha, dus wat in de bijbel staat daarover is dus gewoon verzonnen beeldspraak, een stad werd weggevaagd, en omdat ze de mensen daar noet mochten werd maar gezegd dat god erachter zat omdat die mensen 'zondig' warem.
||
Citaat:
|
![]() |
Sowieso is het twijfelachtig of de mensheid in de komende tijd zal uitsterven. Daarvoor is de mens een te succesvolle soort: we kunnen ons aan allerlei omstandigheden aanpassen én we zijn met een groot aantal. Natuurlijk is dat geen absolute garantie, maar de enige manier waarop de mensheid zal uitsterven zal door iets buiten de aarde zijn (i.e. een meteoriet).
Daarentegen is er wel de kans dat in de komende tijd een groot deel van de mensheid zal sterven. Virussen (met name natuurlijk het HIV-virus), het uitputten van de natuurlijke grondstoffen en het broeikaseffect zullen daarvan de oorzaak zijn. Wat dat betreft ben ik erg somber, want veel wordt aan dit alles (uitgezonderd aids, en dan ook nog met name in de rijke landen) nog niet echt gedaan.
|
Verwijderd
|
Als we de natuurlijke grondstoffen hebben uitgeput (lees: olie) betekent dat niet dat de mens als soort zal uitsterven
![]() ![]() De mens zal hoogstwaarschijnlijk bijna uitgeroeit worden door een grootschalige oorlog. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
als de priester mensen heeft bekeerd (ik vind gemanipuleerd eigenlijk een beter woord) dan creert hij een kerk als instituut(ook algemeen gesproken dus) om zijn macht over zijn volgelingen te staven en te behouden. de twee zijn dus onlosmakelijk verbonden en niet als apart te beschouwen.
|
De mens is een dier. Wel een heel erg intelligent dier... daarom kunnen wij wat andere dieren niet kunnen, wij hebben het zelfbewustzijn..daarom kunnen wij ons ook gaan afvragen waarom wij hier zijn, wie we zijn, wat we hier doen enz enz.
Omdat we geen antwoord konden bedenken is er het fenomeen God onstaan... En we hebben het idee gekregen door hoe slim we zijn dat wij de heersers van de aarde zijn, dat de aarde aan ons toebehoort en wij er gebruik(en misbruik) van mogen maken! We vergeten voor het gemak maar even de miljoenen en miljoenen jaren die aan ons tijdperk voor af zijn gegaan... Maar ook wij zullen uitsterven (als we die uitsterving niet voor zijn met bv een grote kern oorlog ofzo) Het menselijk ras wordt steeds zwakker doordat we alle zieke mensen beter maken... Alle baby's die door natuurlijke selectie(survival of the fittest) eigenlijk dood zouden moeten zijn gegaan worden nu gered door de dokters. dat is natuurlijk hartsikke fijn voor de ouders maar feitelijk zijn wij ons eigen ras aan het degeneren. Zo zullen wij over een paar 100 jaar ten onder gaan aan allerlei ziektes! .... ach is maar een theorie maar et zou best ens kunnen...
||
Citaat:
|
Hoe hebben we ons lichaam dan verbeterd? we gaan alleen ziektes tegen.. maar we hebben geen beter , sterker, en per defenitie gezonder lichaam gekregen.
We kunnen niet meer tegen bacterien plus dat alle "zwakke mensen" die in de natuur eigenlijk niet zouden kunnen overleven , weer kinderen krijgen dus zo gaat het steeds verder... De vraag is alleen: zullen we in de toekomst technisch zo vooruit gaan dat we ons lichaam niet eens meer nodig zullen hebben? Misschien dat we dan van de natuur en de evolutie kunnen winnen... want het is "the survival of the fittest" niet of "the strongest"....
||
![]() |
Citaat:
|
"Het is wel degelijk survival of the strongest, het systeem van survival of the fittest is ten onder gegaan met de opkomst van de mensheid"
explain yourself....
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Een meteoriet heeft toch ook ooit het dinosaurasras vernietigd?
Ik weet niet of wij door eigen toedoen de mensheid vernietigen, maar ik denk wel dat wij door eigen toedoen een grote verandering teweegbrengen op zeer korte termijn. Volgens mij zijn wij de overgangsgeneratie. Cool he? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven? Gatara | 106 | 21-06-2008 12:37 | |
Nietzsche hans01 | 29 | 19-01-2006 16:33 | |
Verhalen & Gedichten |
De visie en het visioen Reynaert | 3 | 06-01-2005 23:29 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De leider van de goden Ieke | 0 | 08-12-2003 20:12 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |