Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 10:49
Optima
Optima is offline
Het is niet de meest vrolijke onderwerp om over na te denken, maar wel een van de interessantste. Hoe komt de mensheid aan zijn eind? Zal het zijn door zijn ideen als kernwapens, waterstofbommen en gifgassen? Of is het de natuur die zichzelf reinigt van ons door ziektes als AIDS en kanker in het leven te roepen?

of misschien verbuiken wij al onze natuurlijke hulpbronnen, putten wij de aarde uit en maken zo voor onszelf het leven onmogelijk. En wat te denken van de 'armageddon theorie'.

Zelf lijkt het me het aantrekkelijkst om door een meteoriet te worden uitgeroeit. De mensheid zal dan sterven, maar de planneet is dan nog niet ten dode opgeschreven. Misschien ontstaat er dan een ander organisme dat de aarde gaat bewandelen.
Oud 03-07-2004, 11:27
Verwijderd
Vooralsnog is een natuurlijke oorzaak de meest waarschijnlijke.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 13:36
JantjePietje
JantjePietje is offline
Nee, God zal de aarde vernietigen met al zijn Almacht.

Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 13:46
Saraï_h
Saraï_h is offline
(mattheus hoofdstuk 17)

Jezus:

En gelijk het geschiedde in de dagen van Noach, zó zal het ook zijn in de dagen van de Zoon des mensen: 27 zij aten, zij dronken, zij huwden, en zij werden ten huwelijk genomen tot op de dag, waarop Noach in de ark ging en de zondvloed kwam en allen verdelgde. 28 Op dezelfde wijze als het geschiedde in de dagen van Lot: zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden. 29 Maar op de dag, waarop Lot uit Sodom ging, regende vuur en zwavel van de hemel en verdelgde hen allen. 30 Op dezelfde wijze zal het gaan op de dag, waarop de Zoon des mensen geopenbaard wordt. 31 Wie op die dag op het dak zal zijn, terwijl zijn huisraad in huis is, ga niet naar beneden om het te halen, en wie in het veld is evenzo, hij kere niet terug. 32 Denkt aan de vrouw van Lot! 33 Ieder, die zijn leven zal trachten te behouden, die zal het verliezen, maar ieder, die het verliezen zal, die zal het vernieuwen.

Lot draaide zich om en veranderde in een zoutpilaar.
Oud 03-07-2004, 14:08
EggeD
EggeD is offline
Aarde wordt wel steeds meer een groot Sodom, maar ik geloof niet in een straffende God met zijn armageddon. Een meteoriet zal daarnaast sowieso snel moeten vallen, voordat de mens zich ertegen beveiligd heeft, want dat duurt niet zo gek lang meer, schat ik, met de hedendaagse vooruitgang van de technologie. De geschiedenis heeft verder geleerd dat de technologie ook altijd vlak achter de bacillen aanholt, dat er net zo snel middeltjes gevonden worden als nieuwe ziektes de kop op steken. Daar zie ik het dus ook niet zo gauw fout gaan.

Onze enige hoop is dat de mentaliteit van de massa gaat veranderen, zodat de wereld ook niet aan wapens ten onder gaat, hoewel het inderdaad wel gezellig is om met zijn allen dood te gaan. Bijna romantisch.
Oud 03-07-2004, 14:24
Saraï_h
Saraï_h is offline
Je hoopt dat God niet straft in dit Sodom (drank, drugs, sex, constante drang naar meer geld en macht, je ziet het overal)maar God is rechtvaardig en God straft wél. De hel is bereid. Maar er is vergeving in Zijn Zoon Jezus!
Oud 03-07-2004, 14:29
T_ID
T_ID is offline
hmmm, als dat gedoe met Sodom werkelijk gebeurd is dan ruikt dat naar een vulkaanuitbarsting als ik de beschrijving zie.

anyways, het einde van de mensheid...

het kan dat we elkaar praktisch uitroeien in een grote oorlog, en dat de overlevenden het niet redden.

het kan dat over een jaar of 20.000 de volgende ijstijd de mensheid fataal wordt.

Het kan dat vervuiling te erg wordt, of dat een nieuw soort vervuiling ontstaat en we er te laat achter komen om de biosfeer nog te redden.

en mochten we dat allemaal overleven dan moeten we over miljoenen jaren hier weg zien te komen, aangezien de zon eens op zal zijn en als supernova zal ontploffen. iets wat de aarde ook waarschijnlijk niet zal overleven.

natuurlijk zou een grote meteoriet ook een eind aan de aarde kunnen maken in de tussentijd.

hmmm, doodgaan lijkt makkelijker dan overleven als je hier naar kijkt.
Oud 03-07-2004, 14:34
Verwijderd
hoe ik denk dat de wereld aan zijn einde gaat komen staat in het boek Openbaring.

lees dit bijvoorbeeld (hier staat een alles op een rijtje):
http://faq.kena.nl/modules.php?op=mo...age&pageid=411
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-07-2004 @ 15:29 :
[B]hmmm, als dat gedoe met Sodom werkelijk gebeurd is dan ruikt dat naar een vulkaanuitbarsting als ik de beschrijving zie.
vulkaanuitbarsting? hoe kom je daar bij?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 14:38
EggeD
EggeD is offline
Rijke fantasie eh Niet alles hoeft in boekjes te staan..
Oud 03-07-2004, 14:39
T_ID
T_ID is offline
het 'vuur uit de hemel' lijkt veel op weggeslingerde brokken gloeiende steen, zoals vaak bij hardere vulkaanuitbarstingen.

de zwavel past daar ook in, in Indonesie zijn ook vulkanen die zwavel uitstoten.

voeg daar een forse lavastroom over Sodom aan toe en ziedaar: massale verdelging, en als je god er de schuld van geeft een perfect verhaal om mensen bang mee te maken.
Oud 03-07-2004, 15:56
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-07-2004 @ 15:39 :
het 'vuur uit de hemel' lijkt veel op weggeslingerde brokken gloeiende steen, zoals vaak bij hardere vulkaanuitbarstingen.

de zwavel past daar ook in, in Indonesie zijn ook vulkanen die zwavel uitstoten.

voeg daar een forse lavastroom over Sodom aan toe en ziedaar: massale verdelging, en als je god er de schuld van geeft een perfect verhaal om mensen bang mee te maken.
Bovendien is het zo (zie het stukje hier onder) dat vulkanische streken van nature altijd zwavelhoudend zijn.

@ rspct: Ik geef hier even een stukje uit een ander topic weer (zie mijn post van 17 juni om 22:06 uur op de eerste pagina van http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=871907) waarin ik je er op wees waarom Sodom en Gomorra volgens mij door een vulkaanuitbarsting werden vernietigd:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
rspct schreef op 17-06-2004 @ 21:28 :
Hoe kun je sowieso weten dat het door een vulkaan is gebeurd? Omdat er zwavel is gevonden? Waarom zou deze zwavel niet uit de lucht kunnen komen? (meteorieten bijv.).
--------------------------------------------------------------------------------

Eerst maar even een antwoord op je eerste vraag: ik heb opgezocht waar die steden lagen, en dat bleek in een vulkanisch gebied te zijn geweest. Wat je vraag over de oorsprong van de zwavel betreft: het is bekend dat vulkanische gebieden rijk zijn aan zwavel. Zo vindt de zwavelwinning op Sicilië in de buurt van de vulkaan Etna plaats.

Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 16:05
T_ID
T_ID is offline
thnks, het enige waar ik niet zeker van was is of er ook vulkanische activiteit in die streek was.

'het laatste oordeel' als einde van de mensheid geloof ik niet, aangezien ik al eerder aangaf dat dit systeem door priesters is verzonnen om hun volgelingen eronder te houden.
(zoals: "luister naar de priester, want zijn woord is dat van god, en als god hier naar toe komt bij het laatste oordeel eindig je slecht wanneer je niet de wil van de priester uitvoert", perfect machtsmiddel dus)
Oud 03-07-2004, 16:37
Mimosa
Mimosa is offline
In de jaren 60 (1963 om precies te zijn) was de mensheid bijna aan zijn eind gekomen door het hoogopgelopen conflict tussen John F. Keneedy en de Sovjet-Unie onder leiding van Chroetsjov. De wereld ligt in handen van enkele hoge politici in een aantal landen in de wereld. Verontrustend maar helaas werkelijkheid.
De wereld kan zo aan zijn einde komen maar over een aantal miljard jaar is het sowieso einde verhaal.
Oud 03-07-2004, 17:13
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Over waarschijnlijk niet al te lange tijd komt er een multimultimulti-resistent influenza virus en dat zal een groot deel van de mensheid uitroeien.
Oud 03-07-2004, 17:16
Verwijderd
Zit het niet in onze natuur om door eigen hand te vergaan?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 17:18
T_ID
T_ID is offline
tja, tenzij de wetenschap daar iets op vind.

het is dus de vraag of de evolutie van virussen, of de gecombineerde middelen van mensen (hun eigen evolutie en de wetenschap) sterker zijn.

het is trouwens maar de vraag of het mogelijk is dat zo'n virus iedereen op aarde zou kunnen bereiken, er zullen waarschijnlijk altijd overlevenden zijn.
Oud 03-07-2004, 17:23
De Veroorzaker
Citaat:
T_ID schreef op 03-07-2004 @ 18:18 :
tja, tenzij de wetenschap daar iets op vind.

het is dus de vraag of de evolutie van virussen, of de gecombineerde middelen van mensen (hun eigen evolutie en de wetenschap) sterker zijn.

het is trouwens maar de vraag of het mogelijk is dat zo'n virus iedereen op aarde zou kunnen bereiken, er zullen waarschijnlijk altijd overlevenden zijn.
ja er zullen zeker overlevenden zijn, maar de natuur komt al jaar in jaar uit met een nieuwe, soms krachtiger soms minder, influenzavariant. Ik ben er dan ook van overtuigd dat er binnen pakembeet 100 jaar een ongelooflijk krachtig virus zich over de aarde verspreidt. Als de incubatietijd meewerkt kan het zich al flink verspreiden voor de eerste uitbraak en dan kan de wetenschap er nog maar even achteraan hollen voordat de wereld op zijn gat ligt.
Wat die overlevenden dan gaan doen, is een ander verhaal.
Oud 03-07-2004, 17:28
T_ID
T_ID is offline
met een incubatietijd van, laten we eens zeggen, 20 jaar is het idd waarschijnlijk dat weinigen niet besmet zijn als het virus begint te werken.

de perfecte remedie zou een verspreiding van de mensheid over meerdere planeten en door de ruimte zijn, de tijd om de hele mensheid te besmetten is dan minder snel haalbaar.

of we dat op tijd kunnen uitvoeren is nog maar de vraag.
Oud 03-07-2004, 17:35
Jampot
Jampot is offline
natuurlijk..

als de mens de aarde teveel opneukt zal de populatie hooguit verminderen.. uitgeroeid worden ze niet..

ik denk een meteorietje of de uiteenzetting van de zon
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 18:38
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
natuur denk ik
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 19:32
A Narrator
A Narrator is offline
Dankzij zijn eigen creatie.
Daarmee bedoel ik oorlog, de mens zal of zijn eigen vernietigen doormiddelvan oorlog of hij vervuild de Aarde zo erg dat zij het begeeft een Door de Mens Beïnvloede Natuurlijke Ondergang.
Prettig vooruit zicht niet waar?!
Oud 03-07-2004, 20:40
Saraï_h
Saraï_h is offline
De wereld had allang kunnen vergaan.
Maar het is nog niet gebeurd.
Oud 03-07-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Saraï_h schreef op 03-07-2004 @ 21:40 :
De wereld had allang kunnen vergaan.
Ik merk het.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 21:20
Verwijderd
Ik had poep kunnen eten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2004, 21:23
Verwijderd
Ik had allang een biertje kunnen pakken.
Waarom dat nog niet gebeurd is, blijft duister.
Gelukkig is het nog niet te laat.

Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 11:59
Verwijderd
mathfreak, T_ID:
maar wat jullie zeggen is geen bewijs dat het een vulkaanuitbarsting was. slechts speculatie. Misschien was er wel een vulkaanuitbarsting EN een aanval vanuit de hemel.
Je kan het niet weten. Daarom kun je of geloven wat er staat of niet. Maar speculeren dat dit of dat er misschien had kunnen zijn is zinloos zolang je geen bewijs hebt.

Citaat:
(zoals: "luister naar de priester, want zijn woord is dat van god, en als god hier naar toe komt bij het laatste oordeel eindig je slecht wanneer je niet de wil van de priester uitvoert", perfect machtsmiddel dus)
kom jij misschien uit een gelovig gezin?
Probeer het geloof en eventuele kerken gescheiden te houden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:41
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
rspct schreef op 04-07-2004 @ 12:59 :
mathfreak, T_ID:
maar wat jullie zeggen is geen bewijs dat het een vulkaanuitbarsting was. slechts speculatie. Misschien was er wel een vulkaanuitbarsting EN een aanval vanuit de hemel.
Je kan het niet weten. Daarom kun je of geloven wat er staat of niet. Maar speculeren dat dit of dat er misschien had kunnen zijn is zinloos zolang je geen bewijs hebt.
Dat is dan jouw mening, maar ik blijf erbij dat er sprake was van een vulkaanuitbarsting en niet van een goddelijk ingrijpen.
Oud 04-07-2004, 14:50
hi
hi is offline
door een oerknal logischer kan niet
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:11
Auntie M
Auntie M is offline
Door geweld (oorlog) en natuurrampen (die indirect vaak ook door de mens worden veroorzaakt).
Oud 04-07-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 04-07-2004 @ 15:41 :
Dat is dan jouw mening, maar ik blijf erbij dat er sprake was van een vulkaanuitbarsting en niet van een goddelijk ingrijpen.
Ik geloof dat God de macht heeft om bijvoorbeeld vulkaanuitbarstingen te veroorzaken. Wie zegt dat hij niet als middel een vulkaan heeft gebruikt?

Per slot van rekening, wat je maakt, kan je ook beheersen. (Als je teminste slim bent.)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 04-07-2004 @ 15:41 :
dus je gelooft wel in de vernietiging van Sodom en Gomorra?

En het is daarnaast niet vreemd dat jij denkt dat het een vulkaanuitbarsting was, want je gelooft niet in God en dan moet je iets anders verzinnen.

Citaat:
Ik geloof dat God de macht heeft om bijvoorbeeld vulkaanuitbarstingen te veroorzaken. Wie zegt dat hij niet als middel een vulkaan heeft gebruikt?
natuurlijk, God heeft macht om alls te doen wat Hij wil. En Hij zou ook een vulkaanuitbarsting als middel gebruikt kunnen hebben, maar er staat :

24 Toen liet de HERE zwavel en vuur op Sodom en Gomorra regenen, van de HERE, uit de hemel; 25 en Hij keerde die steden om, benevens de gehele Streek, met al de inwoners der steden en het gewas van de aardbodem.

God liet het regenen uit de hemel. Dus ik betwijfel of het een vulkaanuitbarsting was.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 04-07-2004 @ 16:48 :
God liet het regenen uit de hemel. Dus ik betwijfel of het een vulkaanuitbarsting was.
[sarcasme]
Verrek, da's waar ook. Bij vulkaanuitbarstingen komt er nooit hete as en zwavel uit de lucht vallen hè?
[/sarcasme]
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:59
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
dus je gelooft wel in de vernietiging van Sodom en Gomorra?
Ik heb ook nooit beweerd dat ik dat niet deed.

Citaat:
En het is daarnaast niet vreemd dat jij denkt dat het een vulkaanuitbarsting was, want je gelooft niet in God en dan moet je iets anders verzinnen.
Ik geloof niet in absolute, maar alleen in hypothetische zin in God.

Citaat:
24 Toen liet de HERE zwavel en vuur op Sodom en Gomorra regenen, van de HERE, uit de hemel; 25 en Hij keerde die steden om, benevens de gehele Streek, met al de inwoners der steden en het gewas van de aardbodem.

Even een nuancering: er wordt in de Bijbel verondersteld dat God vuur en zwavel uit de hemel liet regenen, en het is ook niet meer dan een veronderstelling. Als je uitgaat van het deïstische standpunt dat natuurverschijnselen plaatsvinden volgens natuurwetten die God de schepping heeft opgelegd zou er in religieus opzicht overigens wel sprake van een vulkaanuitbarsting kunnen zijn geweest. De Bijbel is echter niet vanuit een deïstisch standpunt opgesteld, aangezien het deïsme pas voor het eerst in de zestiende eeuw werd gedefinieerd, vandaar dat ik het houd op een vulkaanuitbarsting zonder enig goddelijk ingrijpen.
Oud 04-07-2004, 18:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 04-07-2004 @ 18:59 :
aangezien het deïsme pas voor het eerst in de zestiende eeuw werd gedefinieerd, vandaar dat ik het houd op een vulkaanuitbarsting zonder enig goddelijk ingrijpen.

aha, dus wat in de bijbel staat daarover is dus gewoon verzonnen beeldspraak, een stad werd weggevaagd, en omdat ze de mensen daar noet mochten werd maar gezegd dat god erachter zat omdat die mensen 'zondig' warem.
Oud 04-07-2004, 18:32
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-07-2004 @ 19:19 :
aha, dus wat in de bijbel staat daarover is dus gewoon verzonnen beeldspraak, een stad werd weggevaagd, en omdat ze de mensen daar noet mochten werd maar gezegd dat god erachter zat omdat die mensen 'zondig' warem.
Daar zie ik ze wel voor aan.
Oud 04-07-2004, 20:35
Alexander
Alexander is offline
Sowieso is het twijfelachtig of de mensheid in de komende tijd zal uitsterven. Daarvoor is de mens een te succesvolle soort: we kunnen ons aan allerlei omstandigheden aanpassen én we zijn met een groot aantal. Natuurlijk is dat geen absolute garantie, maar de enige manier waarop de mensheid zal uitsterven zal door iets buiten de aarde zijn (i.e. een meteoriet).
Daarentegen is er wel de kans dat in de komende tijd een groot deel van de mensheid zal sterven. Virussen (met name natuurlijk het HIV-virus), het uitputten van de natuurlijke grondstoffen en het broeikaseffect zullen daarvan de oorzaak zijn. Wat dat betreft ben ik erg somber, want veel wordt aan dit alles (uitgezonderd aids, en dan ook nog met name in de rijke landen) nog niet echt gedaan.
Oud 05-07-2004, 11:12
Verwijderd
Als we de natuurlijke grondstoffen hebben uitgeput (lees: olie) betekent dat niet dat de mens als soort zal uitsterven. Overigens zullen we er wel doorheen komen met wat radioactief materiaal.

De mens zal hoogstwaarschijnlijk bijna uitgeroeit worden door een grootschalige oorlog.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:18
Maarten
Maarten is offline
Ik blijf van mening dat het onzin is om over de bijbel te praten omdat het gewoon een soort Margriet is en toch niet boeit.

Je kan wel een mooie uitleg verzinnen waarom het klopt of waarom het anders geweest is maar het boeit toch geen fuck.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:36
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 03-07-2004 @ 14:36 :
Nee, God zal de aarde vernietigen met al zijn Almacht.
een vonkje uit de hel is genoeg om de wereld te vernietigen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

kom jij misschien uit een gelovig gezin?
helaas wel.

Citaat:
Probeer het geloof en eventuele kerken gescheiden te houden.
de priester (als type mens, algemeen gesproken dus) is degene die religie heeft bedacht.
als de priester mensen heeft bekeerd (ik vind gemanipuleerd eigenlijk een beter woord) dan creert hij een kerk als instituut(ook algemeen gesproken dus) om zijn macht over zijn volgelingen te staven en te behouden.

de twee zijn dus onlosmakelijk verbonden en niet als apart te beschouwen.
Oud 06-07-2004, 11:14
Patje
Patje is offline
De mens is een dier. Wel een heel erg intelligent dier... daarom kunnen wij wat andere dieren niet kunnen, wij hebben het zelfbewustzijn..daarom kunnen wij ons ook gaan afvragen waarom wij hier zijn, wie we zijn, wat we hier doen enz enz.
Omdat we geen antwoord konden bedenken is er het fenomeen God onstaan...
En we hebben het idee gekregen door hoe slim we zijn dat wij de heersers van de aarde zijn, dat de aarde aan ons toebehoort en wij er gebruik(en misbruik) van mogen maken! We vergeten voor het gemak maar even de miljoenen en miljoenen jaren die aan ons tijdperk voor af zijn gegaan...

Maar ook wij zullen uitsterven (als we die uitsterving niet voor zijn met bv een grote kern oorlog ofzo)
Het menselijk ras wordt steeds zwakker doordat we alle zieke mensen beter maken... Alle baby's die door natuurlijke selectie(survival of the fittest) eigenlijk dood zouden moeten zijn gegaan worden nu gered door de dokters. dat is natuurlijk hartsikke fijn voor de ouders maar feitelijk zijn wij ons eigen ras aan het degeneren. Zo zullen wij over een paar 100 jaar ten onder gaan aan allerlei ziektes! ....

ach is maar een theorie maar et zou best ens kunnen...
Oud 06-07-2004, 11:20
Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Patje schreef op 06-07-2004 @ 12:14 :
De mens is een dier. Wel een heel erg intelligent dier... daarom kunnen wij wat andere dieren niet kunnen, wij hebben het zelfbewustzijn..daarom kunnen wij ons ook gaan afvragen waarom wij hier zijn, wie we zijn, wat we hier doen enz enz.
Omdat we geen antwoord konden bedenken is er het fenomeen God onstaan...
En we hebben het idee gekregen door hoe slim we zijn dat wij de heersers van de aarde zijn, dat de aarde aan ons toebehoort en wij er gebruik(en misbruik) van mogen maken! We vergeten voor het gemak maar even de miljoenen en miljoenen jaren die aan ons tijdperk voor af zijn gegaan...

Maar ook wij zullen uitsterven (als we die uitsterving niet voor zijn met bv een grote kern oorlog ofzo)
Het menselijk ras wordt steeds zwakker doordat we alle zieke mensen beter maken... Alle baby's die door natuurlijke selectie(survival of the fittest) eigenlijk dood zouden moeten zijn gegaan worden nu gered door de dokters. dat is natuurlijk hartsikke fijn voor de ouders maar feitelijk zijn wij ons eigen ras aan het degeneren. Zo zullen wij over een paar 100 jaar ten onder gaan aan allerlei ziektes! ....

ach is maar een theorie maar et zou best ens kunnen...
Onzin, het menselijk ras wordt juist niet gedegenereerd. De mens denkt slimmer te zijn dan de natuur(wetten) en probeert zichzelf steeds te verbeteren.
Oud 06-07-2004, 20:56
Patje
Patje is offline
Hoe hebben we ons lichaam dan verbeterd? we gaan alleen ziektes tegen.. maar we hebben geen beter , sterker, en per defenitie gezonder lichaam gekregen.
We kunnen niet meer tegen bacterien plus dat alle "zwakke mensen" die in de natuur eigenlijk niet zouden kunnen overleven , weer kinderen krijgen dus zo gaat het steeds verder...
De vraag is alleen: zullen we in de toekomst technisch zo vooruit gaan dat we ons lichaam niet eens meer nodig zullen hebben? Misschien dat we dan van de natuur en de evolutie kunnen winnen... want het is "the survival of the fittest" niet of "the strongest"....
Oud 06-07-2004, 21:02
Lotte
Lotte is offline
Als de mensheid al tot een einde komt, zal het gebeuren op een manier die wij nu nog niet weten. Je kan moelijk de toekomst gaan voorspellen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:06
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
Patje schreef op 06-07-2004 @ 21:56 :
De vraag is alleen: zullen we in de toekomst technisch zo vooruit gaan dat we ons lichaam niet eens meer nodig zullen hebben? Misschien dat we dan van de natuur en de evolutie kunnen winnen... want het is "the survival of the fittest" niet of "the strongest"....
Het is wel degelijk survival of the strongest, het systeem van survival of the fittest is ten onder gegaan met de opkomst van de mensheid.
Oud 06-07-2004, 22:17
Patje
Patje is offline
"Het is wel degelijk survival of the strongest, het systeem van survival of the fittest is ten onder gegaan met de opkomst van de mensheid"

explain yourself....
Oud 06-07-2004, 22:50
De Veroorzaker
Citaat:
Mimosa schreef op 06-07-2004 @ 12:20 :
Onzin, het menselijk ras wordt juist niet gedegenereerd. De mens denkt slimmer te zijn dan de natuur(wetten) en probeert zichzelf steeds te verbeteren.
Is niet waar. Met alle technologie die we hebben kunnen we steeds meer ziektes bestrijden. Dit heeft als gevolg dat mensen met 'slechte' genen zich gewoon kunnen voortplanten terwijl dat natuurlijk gezien onmogelijk zou moeten zijn. Daardoor krijg je steeds meer slechten genen en uiteindelijk gaan we allemaal dood door een mooi Ubervirus.
Oud 08-07-2004, 20:27
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Een meteoriet heeft toch ook ooit het dinosaurasras vernietigd?

Ik weet niet of wij door eigen toedoen de mensheid vernietigen, maar ik denk wel dat wij door eigen toedoen een grote verandering teweegbrengen op zeer korte termijn. Volgens mij zijn wij de overgangsgeneratie. Cool he?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 21:02
T_ID
T_ID is offline
hmm, mischien zou de hele mensheid zijn immuunsysteem genetisch moeten manipuleren zodra we dat kunnen, om een uitroeiing door ziektes te voorkomen.
Reageren

Regels voor berichten