Ik kwam daar aan bij de Gerrit Rietveld academie, en ik zag alleen maar studenten bier zuipen .
Ik liep naar een tafel waar wat plattegrondjes waren en er waren amper mensen die je een beetje de weg wezen.
ANyway, ik was dus op zoek naar de afdeling " schilderen en tekenen" maar ja kon het allemaal niet vinden en de lokalen zagen er alemaal wel erg Leeg uit..
Dus ik verder lopen , komen we ergens aan , zie ik een man dus ik spreek hem aan of hijw eet waar dat is .
Zegt ie " ja maar er is bijna niks georganiseerd daarvoor"
Dus ik denk 'ga toch maar even kijken'
Dus wij naar het nieuwe gebouw lopen trappen op etc, komen we in een ..ja hoe noem je dat...eigenlijk een heel groot klaslokaal die opgedeeld is in kleine " ateliers" [ gewoon witte schotten met een bureau en een stoel]
Dus ik denk " ha eindelijk hier vind ik wel wat zodat ik kan zien HOE ze lesgeven hier en wat ze maken "
nee hoor, zag een paar opgehangen tekeningen die ik zwaar beneden pijl vond maar ja dat zal wel weer iets kunstzinnigs achter zitten. Maar er waren weinig tot geen mensen die daar jou zeg maar de rietveld " verkopen"...
Dus ik ging er met 0 heen en met 0 weg.
Heel slecht georganiseerd en het was echt een bende en ik kon niet begrijpen WAAROm de rietveld zo duur is en WAAROM het nog steeds zo'n goede naam heeft. Niks kon ik vinden die antwoord gaven op die vragen..
Dus wij die 4 verdiepignen helemaal bekijken , maar weinig soeps. weinig tekeningen weinig studenten die je iets vertellen of de leswijzen etc.
Dus ik naar beneden toch maar vragen dan aan de vrouw achter het tafeltje met de plattegronden dat ik graag wil :
Ik zou graag willen dat ik op een academie zit en dat de leraren mij technieken van aquarel en olieverf etc etc allemaal leren en dat ik na 2 jaar bijvoorbeeld pas lekker zelf me gang ga maar ik wil gewoon LES hebben!!!.
Toen zei zij dat ze op de rietveld eigenlijk helemaal geen les geven met een leraar etc en dat zij geen technieken geven en dat je dat zelf allemaal maar moet uitzoeken en dat je eingelijk op de rietveld gewoon helemaal vrij word gelaten..
Damn, ik wil wel wat LEREN , anders kan ik toch net zo goed thuis een curcus volgen@!/??
Ik vroeg me dus af waarom het dan zo duur is WAT is het dan dat de rietveld [nog???] zo GOED maakt?????????????????
en waarom is het zo DUUR!?en waarom geven die assholes geen techniek lessen etc??....like they did in the 18th century....
Sniff...
weet iemand dan wel een kunstacademie die bij mij past??..
Bedankt!
en als er nog meer mensen zijn die willen katten op de rietveld zeg het GRAAG!!