Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 08:10
Tofke_H
Tofke_H is offline
PC met Win NT 4.0 Client.

Als ik normaal wil opstarten, dan krijg ik na een tijdje "out off range" te lezen (zo ongeveer, ken de preciese tekst niet). Probleem is dat een of andere pipo geprobeert heeft de frequentie van het beeldscherm te veranderen, en daar heeft het uiteraard mee te maken.
Dus dan denk ik, ik start via de VGA-optie, en stel het terug in... Nope, bij het opstarten gaat alles goed, tot dat ik het venster om in te loggen (CTRL+ALT+DELETE) zou moeten krijgen, want dant komt niet. Daar blijft de computer steken.

Daarna heb ik hetzelfde geprobeert met een ander beeldscherm, dat hetzelfde resultaat gaf. Met het gevolg dat ik "denk" dat het aan de videokaart ligt.. Drivers ofzo?

Anyway. Hoe is dit op te lossen?
Offtopic: of toch maar op hardware vragen?

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 08:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 08:52
Koen
Koen is offline
Out of Range betekent dat de refreshrate die ingesteld is voor de resolutie hoger is dan de monitor aankan. Om dan niet de beeldbuis te beschadigen schakelt de monitor zichzelf uit.

De vraag is idd hoe je dit oplost, want de meeste 'normale' mensen drukken dan niet op 'Ja' als ie vraagt of de resolutie behouden wilt.

Het ligt niet per sé aan de videokaart, het ligt gewoon aan de instellingen. Wat zou kunnen werken is er tijdelijk een andere kaart in drukken, want die begint weer op 640x480. Even een keertje mee opstarten, de drivers van die andere kaart verwijderen en die kaart terugzetten.

Wat je ook kan proberen is er een grotere monitor aan te hangen, mits je die zo voor de hand hebt, die die resolutie wel aan kan. Maar dat kan wat tricky zijn, als die zichzelf niet uitschakeld bij te hoge refreshrates.

Ik denk dat tijdelijk de videokaart omwisselen met eentje van een ander merk mits dat kan, de simpelste oplossing is. Hoe je dit softwarematig op zou moeten kunnen lossen.. Of zit er ook een veilige modus in? Dan zou je die op kunnen starten, en daarin de drivers verwijderen.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:25
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Koen schreef op 27-06-2003 @ 09:52:
Out of Range betekent dat de refreshrate die ingesteld is voor de resolutie hoger is dan de monitor aankan. Om dan niet de beeldbuis te beschadigen schakelt de monitor zichzelf uit.
Yup, I know... Maar het vreemde is als ik opstart in de VGA-versie doet hij alles, tot dat hij het loginscherm moet geven. Daar blijft hij "steken".

Citaat:
De vraag is idd hoe je dit oplost, want de meeste 'normale' mensen drukken dan niet op 'Ja' als ie vraagt of de resolutie behouden wilt.
Ik heb het niet gedaan, mag het alleen oplossen tegen te maandag

Citaat:
Het ligt niet per sé aan de videokaart, het ligt gewoon aan de instellingen. Wat zou kunnen werken is er tijdelijk een andere kaart in drukken, want die begint weer op 640x480. Even een keertje mee opstarten, de drivers van die andere kaart verwijderen en die kaart terugzetten.
Ja, ik wil wel instellingen terug aanpassen, via de VGA-opstart optie... Alleen, zie 1ste tekst in deze post.
Andere kaart probleren is vor later deze dag..

Citaat:
Wat je ook kan proberen is er een grotere monitor aan te hangen, mits je die zo voor de hand hebt, die die resolutie wel aan kan. Maar dat kan wat tricky zijn, als die zichzelf niet uitschakeld bij te hoge refreshrates.
Er zit een 15 inch scherm aan, en ik heb het reeds geprobeert met een 17 inch... Geen positief resultaat.

Citaat:
Ik denk dat tijdelijk de videokaart omwisselen met eentje van een ander merk mits dat kan, de simpelste oplossing is. Hoe je dit softwarematig op zou moeten kunnen lossen.. Of zit er ook een veilige modus in? Dan zou je die op kunnen starten, en daarin de drivers verwijderen.

Succes.
Die VGA-optie in NT4 is volgens mij de veilige modus zoals wij kennen... Maar wederom, zie hierboven.
Oud 28-06-2003, 06:52
JJzD
JJzD is offline
dat inlogscherm is meen ik op volwaardige reso
dus dan staat hij nog te hoog ingesteld

waar staat ie op als je in vga modus de reso bekijkt?
Oud 20-01-2005, 20:30
Shock
Shock is offline
*upt stiekem*

Ik ben er nu ook mee bezig, maar hier gaat het bij de installatie al fout.. Het DOS-gedeelte is doorlopen, alle hardware-instellingen klopten tot zover, echter bij het opnieuw opstarten blijft ie na de bios meteen steken. Er gebeurt werkelijk niks meer, onder geen enkele resolutie/refresh rate. Wat kan dit zijn?
Reageren

Regels voor berichten