Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
die is idd ook echt geweldig
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Leuk dat je Kunstgeschiedenis gaat studeren! Laat ons horen wat je er van vindt, als je eenmaal écht begonnen bent ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar ben ik wel benieuwd naar. |
![]() |
|
![]() |
Oke, deze heeft 10 plaatjes, maar ik post ze toch, want daar gaat het topic toch om...
Beroemd japans zen schilderij: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plaatjes met uitleg staan hier: http://terebess.hu/english/oxherd2.html
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Archeologisch museum: Masker van Agammemon Zeus/poseidon beeld Beeld van Athene En nog veele andere mooie werken. Dan ga je richting Acropolis en bezoek je het, samen met het Acropolis museum (daar zie je de originele beelden van die vrouwen met hun haren enzo, namen vergeten...iemand ? ![]() Van de acropolis ga je naar de Tempel van Hephaistus (best bewaarde tempel van de oudheid), je ziet de tempel al vanaf de acropolis, niet ver wandelen. Als je terugkomt van Hephaistus tempel kom je voorbij de agora & een door Amerikanen gemaakte zuilengang met klein museum (maar dat was gesloten toen ik er was) Je gaat richting de toren van de winden - waar de prijzen werden vast gelegd Dan bezoek je de tempel van Zeus met zijn resterende Corintische zuilen, en zo ga je richting het oude Olympische stadion. Vergeet geen bezoekje aan de plaka & moustraki & Romeinse Agora. Wanneer ga je naar Athene? De beroemste beelden staan trouwens in Delphi (wagenmenner) & in het prachtige museum van Olympia (Hermes van Praxiteles, nike...)
Laatst gewijzigd op 25-08-2004 om 09:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() Amor en Psyche. Ik vind dat dit beeld heel veel liefde uitstraalt ![]() Weet er iemand wat dat is wat ze in (tussen) hun handen hebben?
Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 15:34. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk wil ik deze toevoegen aan de overigens inderdaad mooie voorbeelden die al voorbij zijn gekomen: ![]() Excuses voor de slechte kwaliteit, ik moest haar met een telefoon-camera uit een boek vissen omdat ik niet de minste afbeelding van haar kon vinden op Internet. Het is een moderne tinnen replica van een exact gelijk beeld dat in Olympia, Griekenland is teruggevonden, maar te beschadigd en fragiel was om volledig te restaureren. De serene rust in de ogen en de hoge kwaliteit vind ik persoonlijk echt heel erg mooi.
Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 18:58. |
![]() |
||||
Dat is opvallend. Zeker omdat ik netjes geleerd heb van mijn docenten dat het theater halfrond is, en het amfitheater juist rond. De boeken die ik hier heb staan spreken expliciet over het theater van Epidauros, het griekse woord theatron is zelfs hetgene waar wij het woord van hebben afgeleid.
Ook Wikipedia maakt het onderscheid: Citaat:
Citaat:
Toch vreemd dat Encarta ineens weer van een halfrond amfitheater spreekt, wat volgens de definities die ik geleerd heb, weer onmogelijk zou moeten zijn ![]() Edit: Ook de Encyclopaedia Brittanica steunt deze visie. Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 23:50. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
|