Toen ik vanmorgen opstond en naar mijn aquarium keek, zag ik dat een van mijn vissen (sluierstaart) tegen de pomp was aangezogen aan de onderkant, ik denk dat dit komt omdat de vis toen al verzwakt was, hij heeft namelijk nooit eerder problemen gehad met die pomp.
Ik heb de pomp toen maar meteen uitgezet (kan dit trouwens verder kwaad? Nee toch? Zolang het aquarium maar schoon gehouden niet?). Hij was hierna erg zwak, waardoor ik um vrijwel geen kans meer gaf op overleven. Toen ik s middags thuis kwam was ie naar boven gedreven, zag er hopeloos uit, ik zag zijn kieuwen nog net een beetje bewegen, dat was het enige tegen van leven.
Maar nu kijk ik net en is ie weer grotendeels opgeknapt. Hij ademt nu een stuk beter en zwemt ook wat meer. Maar het lijkt of zijn vinnen heel erg beschadigd zijn, het zijn allemaal losse strookjes van 1mm dik ongeveer. Bovendien hangt ie de hele tijd met zijn hoofd naar beneden. Kan dit heel erg kwaad en is hier iets tegen te doen?
Hij probeert wel te zwemmen, en de andere vis (ook sluierstaart)zit achter hem aan, waarom weet ik ook niet, maar het lijkt alsof ie achter de kapotte vinnen aan zit.
Weet iemand wat ik het beste kan doen?
|