Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb wel dat een persoon knapper wordt naarmate ik hem beter ken als ik 'm nog niet zo knap vond.
Komt denk ik meer doordat je zijn karakter en manier van doen steeds beter leert kennen en de mooie eigen dingen aan iemand herkent.
|
Er bestaat wel een verband tussen gezicht en karakter, maar dat is dus lang niet altijd het geval. Vooral niet als iemand z'n gezicht heeft verbouwd
![]() Ik had ergens gelezen dat mensen als ze verliefd worden op iemand, hun beeld van de ideale persoon op die persoon plaatsen, waardoor die er ineens een stuk knapper uit zal zien. Hierdoor ontstaat een grote aantrekkingskracht. Net als het gezegde: liefde maakt blind! Dit geld in ieder geval voor mij want vorig jaar vond ik een jongen leuk en dus knap, maar nu niet meer, integendeel, hij is echt lelijk, en niet omdat hij erg verandert is, want zelfs als ik naar oude foto's kijk vind ik um lelijk (kan misschien ook komen omdat ik hem helemaal heb verdrongen in m'n hoofd toen het uitging...) |
![]() |
|
![]() |
.
Zeer interessant onderwerp, waarnaar reeds heel wat wetenschappelijk onderzoek gebeurd is ! Zo doet bvb de psycho-test een gok naar jouw uiterlijk op basis van een aantal psychologische uitspraken, gebaseerd op de stelling dat er wel degelijk een verband is tussen iemands uiterlijk en temperament ( het temperament is dit deel van de persoonlijkheid dat constant blijft over de jaren heen ). Voor wie het ook eens wil proberen : http://www.psycho-test.net ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Nee, ik ben het hier totaal niet mee eens. Het is een mooie gedachte maar ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat ik mensen totaal verkeerd beoordeeld heb op hun uiterlijk en dat is niet zo goed..
|
Op grond van dat gezicht maak je je eerste indruk, en je behandelt iemand ook naar die eerste indruk. Dus als je denkt: dat zal wel een grapjas zijn geef je onbewust veel 'voorzetjes' en als je denkt dat het een nerd is behandel je diegene ook weer anders = self-fulfilling prophecy.
|
Verwijderd
|
Ik ben het niet eens met "
Naarmate je iemand beter kent en meer om die persoon geeft wordt die persoon in jouw beleving knapper. " Als ik mensen beter leer kennen en ze vrienden worden, "verdwijnt" hun uiterlijk grotendeels voor mij. Het innerlijk wordt gewoon het enige belangrijke. Met als nadeel dat ik het niet merk als ze nieuwe schoenen hebben of naar de kapper zijn geweest ![]() Ik denk dat het voor een deel wel waar is: stel: je bent een onvriendelijk, slecht persoon, dan straal je dat uit naar iedereen en doen mensen ook niet echt vriendelijk tegen jou, waardoor je een ongelukkigere of neutrale gezichtsuitdrukking krijgt. Zelf bedacht... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17 Dinalfos | 500 | 09-11-2005 11:53 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schikbarende haat onder Marokkaanse jeugd DEADLOCKED | 353 | 24-12-2004 21:22 | |
Seksualiteit |
Sekshoroscopen! Elister | 81 | 14-07-2004 16:27 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 |