Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 19:17
swolha
swolha is offline
Stel ik ga na het mbo en ik heb een havo diploma. Heb ik dan eerst 4 jaar studiefinaciering voor het mbo en dan nog 4 jaar voor het habo? Wie weet dit?

En kun je ook met een havo diploma een mbo diploma verkort halen. Wat zijn de mogelijkheden?

Wat was jullie motivatie om na het mbo te gaan in plaats van het hbo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2005, 19:26
Verwijderd
De studiefinanciering van mbo en hbo komen uit een ander potje, als het goed is krijg je na je mbo dus nog gewoon studiefinanciering voor het hbo.

Ik kan zo geen verkorte mbo-opleidingen noemen voor mensen die van de havo komen...maar misschien zijn ze er wel. (Maar kan je niet beter kijken naar de opleiding die jij eventueel wilt gaan doen en dan of ze die verkort hebben ipv andersom?)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:53
Verwijderd
Met je havo kan je MBO in een versneld tempo doen, meestal duurt het dan een jaar korter dan de reguliere opleiding. Op zich is het voordeel van MBO dat je geen prestatiebeurs hebt en dat, wanneer je eerder met je opleiding stopt, je dus niet je studiefinanciering terug hoeft te betalen.

Ik was na het behalen van mijn havo nog vrij jong, dus ik heb eerst een (verwante) MBO gedaan om te kijken of uberhaupt de richting me beviel. Dat was het geval, dus was ik na een jaar gestopt en ben ik met HBO begonnen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 22:34
Jeopardize
Jeopardize is offline
Meestal is een MBO- na een HAVO-opleiding alleen verkort als er in de MBO-opleiding veel dingen terugkomen die je op de HAVO al hebt gehad. Voor deze vakken/onderdelen krijg je vaak vrijstelling.
Oud 24-01-2005, 23:29
Vice
Vice is offline
Dat is maar net welke opleiding je wilt volgen op het MBO, maar zover ik weet kan je de meeste MBO-opleidingen in 3 jaar doen inplaats van 4 jaar. Bij ons is het verschil tussen de versnelde en reguliere opleiding dat je bij de versnelde opleiding geen maatschappelijke vakken krijgt zoals Nederlands, wiskunde of natuurkunde.
Oud 25-01-2005, 00:18
Jeopardize
Jeopardize is offline
Omdat je dat op de HAVO al hebt gehad, dus dat komt dan op hetzelfde neer.
Reageren

Regels voor berichten