Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 11:04
Verwijderd
Howdy allemaal,

Aangezien mijn mobiel mijn enige telefoon is, wil ik graag een abbonement. En nu is het wel erg aanlokkelijk om een nieuwe mobiel erbij te nemen... maarrrrr.... ik heb zelf nog een mobieltje (een nokia 3310) die het nog doet en nog nooit kuren heeft vertoond (hij is twee jaar oud) en dus heb ik geen nieuwe mobiel nodig. Maar de nokia 6230 bijvoorbeeld is wel erg aanlokkelijk...

Het scheelt echter iets van 7 euro per maand in het abbo, een nieuwe mobiel. (Hi 20 vs. T-mobile relax 100 met smsbundel) Nu is mijn vraag: kan ik beter een nieuwe mobiel nemen, omdat dat goedkoper is en omdat mijne aan vervanging toe is (wie weet gaat ie volgende week wel stuk, weet jij veel) of kan ik mooi mijn eigen houden en een goedkoper abbonement nemen?

Ik hoop dat jullie me misschien wat wijzer kunnen maken. En ook een abbonementsadvies van 20 euro (met telefoon) of 13 euro (zonder) is welkom hoor... ik ben niet zo thuis in alle nieuwe telefoons van tegenwoordig...

Groetjes, bedankt,
Krummeltje!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2005, 11:08
Verwijderd
En dan kun je uiteraard ook een nieuwe tv, een playstation 2 of een xbox en zelfs een computer erbij nemen, maar daar geloof ik niet zo in, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:54
Verwijderd
Ik heb zelf de 6230 en het is echt een aanrader!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:20
Verwijderd
Ik vrees dat als ik een nieuwe telefoon neem, dat het me alleen maar geld kost. Of hoe zit dat?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:18
Verwijderd
je kunt er tegenwoordig zelfs een Beertender bijkrijgen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:34
Qamra
Qamra is offline
Ligt eraan hoeveel je voor een nieuwe telefoon neer wilt tellen of wat je ervoor over hebt.

Ik weet niet hoe lang dat abo is, maar dat komt dus neer op een telefoon voor 12 x 7 of 24 x 7 euro.
Oud 20-01-2005, 16:07
Verwijderd
Of gewoon helemaal geen mobiel.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:08
Verwijderd
Je kan ook gaan voor de cashback optie en dan een goedkope telefoon kopen. Zo heb je dus een nieuwe telefoon+ geld
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-01-2005 @ 14:20 :
Ik vrees dat als ik een nieuwe telefoon neem, dat het me alleen maar geld kost. Of hoe zit dat?
Je moet je eens afvragen wat die nieuwe mobiel meer heeft dan je oude wat je ook echt gaat gebruiken.
Wap, MMS enzovoorts kost allemaal geld.. ga je dat dan gebruiken?
Als je bij alles op 'nee' uitkomt zou ik dat mobieltje niet nemen.
7 euro per maand is 84 per jaar. Daarvoor in de plaats kan je ook een hoop andere dingen kopen...
Gebruik je die opties wel, dan kun je het overwegen.
Oud 20-01-2005, 16:46
Verwijderd
Wat doe je met je telefoon? Waarschijnlijk bellen en SMSen. Kan dat met alle telefoons? Ja.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:52
Verwijderd
Als je die nieuwe functies niet gaat gebruiken, zou ik geen nieuwe telefoon nemen, maar gewoon bij je 3310 blijven. Die dingen zijn best stevig - ik heb zelf al een paar jaar een 3210, en heb pas geleden voor het eerst de batterij moeten vervangen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 17:46 :
Wat doe je met je telefoon? Waarschijnlijk bellen en SMSen. Kan dat met alle telefoons? Ja.
Ik weet het.
Het is gewoon meer dat ik wel eens een nieuwe telefoon wil. Omdat ik dus ten dele denk dat mn telefoon ooit nog es stuk gaat, en ten tweede omdat ik een telefoon wil met een fotocamera en een fm-radio. En nee, mms en wap zal ik niet gebruiken, maar een heleboel andere (nieuwe) opties wel. Dus tsjah. Vandaar dat ik zit te twijfelen.

@ Qamra: dat abbonement duurt twee jaar.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 20:00
Verwijderd
Mijn 3310 ging ineens behoorlijk achteruit en heb toch maar een nieuwe genomen omdat ik gek werd van dat ding.

Infuus hielp niet meer nee ^0)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 21:05
hi
hi is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 17:07 :
jah (was ik maar zo hip)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 21:19
Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-01-2005 @ 17:52 :
Als je die nieuwe functies niet gaat gebruiken, zou ik geen nieuwe telefoon nemen, maar gewoon bij je 3310 blijven. Die dingen zijn best stevig - ik heb zelf al een paar jaar een 3210, en heb pas geleden voor het eerst de batterij moeten vervangen.
Ja, dat is vaak het gevaar... De batterij. Meestal gaan die niet veel langer dan 2 - 2,5 jaar mee...
Met een beetje geluk wel langer
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 20-01-2005 @ 22:05 :
jah (was ik maar zo hip)
Shit, ben ik niet hip?!

Verdomme, snel zo'n ding aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 17:07 :
Ik heb wel een telefoon nodig. Ik heb namelijk geen huistelefoon.
maar een nieuwe hippe telefoon heb ik inderdaad niet nodig. En het is niet zo dat ik daarmee hip wil zijn ofzo. Ik wil gewoon weer es wat anders.

Ik las net ergens dat je een kopie van je bankafschrift moet meenemen? Waar is dat voor?
Want ik heb nog steeds mijn adres niet overgezet naar mijn adres op kamers en mijn bankafschriften zijn dus nog steeds op het adres van mijn ouders. Zou dat zomaar kunnen?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 22:20
SaisPas
SaisPas is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-01-2005 @ 22:36 :
Lang verhaal
Die kopie van je bankrekening is om te controleren of het rekening nummer echt van jou is. Tegenwoordig kunnen ze dat ook doen door je € 0,01 te laten pinnen. Dan weten ze ook dat dat rekening nummer van jou is. Dat je je bankafschriften nog bij je ouders krijgt maakt niet zoveel uit, je zult ook alleen de rekening van je abbo daar krijgen.

Verder adviseer ik je als je echt goedkoop wilt een abbo van twee jaar te nemen. Daar krijg je altijd best aardige telefoontjes bij, zelfs al bij een abbonnement van € 12,50. Zie hier bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd op 20-01-2005 om 22:22.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 22:54
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-01-2005 @ 22:36 :
Ik heb wel een telefoon nodig. Ik heb namelijk geen huistelefoon.
maar een nieuwe hippe telefoon heb ik inderdaad niet nodig. En het is niet zo dat ik daarmee hip wil zijn ofzo. Ik wil gewoon weer es wat anders.

Ik las net ergens dat je een kopie van je bankafschrift moet meenemen? Waar is dat voor?
Want ik heb nog steeds mijn adres niet overgezet naar mijn adres op kamers en mijn bankafschriften zijn dus nog steeds op het adres van mijn ouders. Zou dat zomaar kunnen?

je kan ook gewoon met je pinpas 1euro ofzo pinnen, dan krijgt de winkel de gegevens die ze van je willen zonder afschrift.

Een 6230 is overigens niet super uberhip ofzo, dus dat je em daar niet voor neemt snappen wel hoor.wel leuk verder,daar niet van.Omdat het toestel alweer een tijdje uit is zal je wel niet veel(of niks) bij hoeven te betalen voor het toestel bij een nieuw abonement.En wat is er mis met bereikbaar zijn voor vrienden en familie?ik snap die negatieve houding tov mob telefoons niet echt.
Dat gratis spul er nog extra bij ,is wel echt waar, ik heb zelf tijdje terug bij mn abo met telefoon een mini ipod gekregen, dit is meestal wel bij iets duurdere abonementen.
De kan dat je 3310 het binnenkort begeeft is idd reeel aangezien die dingen niet gemaakt zijn om 10jaar mee te gaan, ze gaan meestal bij abonementen tot max 3jaar, dus langer hoeven ze zelden mee te gaan, en de fabrikant wil ook nieuwe verkopen he.
Naja succes iigeval.
Oud 21-01-2005, 07:12
Methuselah
Methuselah is offline
Ik zou 'n nieuwe gsm kiezen, maar da's gewoon omdat ik snel gsm's beu ben. Die 3310 is wel goed, stevig enzo, zeker z'n geld waard... Maar voor €7 per maand, ik zou 't wel weten, in België heb je zo'n dingen niet en moet je je gsm volledig betalen. Ben zo al meer dan €900 kwijtgeraakt aan die dingen.
Oud 21-01-2005, 07:23
dead person
dead person is offline
Je kan ook kijken op www.gsmweb.nl

wat ik eruit opstak was dat het goedkoper is dan andere sites en heb daar dan ook mijn abbo met telefoon besteld
Oud 21-01-2005, 07:40
hi
hi is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-01-2005 @ 20:54 :
en ten tweede omdat ik een telefoon wil met een fotocamera en een fm-radio.
Dan slinken je opties toch wel een stuk! Ik zag dat er ook een Siemens was met beide opties (volgens mij S65). Ik gebruik de radio ook altijd op mijn foon. Camera gebruik je volgens mij weinig zelfs al heb je een 1,3 miljoen pixels camera. Of heb ik dat helemaal verkeerd?

Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 22:35 :
Shit, ben ik niet hip?!

Verdomme, snel zo'n ding aanschaffen.
Nee ik moet dat nare ding gauw de deur uitgooien (of het raam)

Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 08:23
Verwijderd
Bij het T-mobile abonnement krijg je geen nieuwe en die is 13 euro/maand, en bij het Hi20-abonnement krijg je er wel een en die is 20 euro per maand, als ik het goed begrijp?

Ik zou zeggen: overweeg Hi15 . Krijg je ook een telefoon bij. Is 15 euro per maand.

Maar als je de oude telefoon nog lief vindt, dan zou ik die eigenlijk gewoon houden en dan dus voor het 13 euro-abonnement gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-01-2005 @ 09:23 :
1. Bij het T-mobile abonnement krijg je geen nieuwe en die is 13 euro/maand, en bij het Hi20-abonnement krijg je er wel een en die is 20 euro per maand, als ik het goed begrijp?

2. Ik zou zeggen: overweeg Hi15 . Krijg je ook een telefoon bij. Is 15 euro per maand.

Maar als je de oude telefoon nog lief vindt, dan zou ik die eigenlijk gewoon houden en dan dus voor het 13 euro-abonnement gaan.
1. klopt.
2. Ik zie even niet wat voor telefoon je daar bij krijgt, maar...
3. Ik vind mijn oude telefoon erg lief maar ik denk dat ie niet lang meer leeft. Mede omdat ik hem wel eens heb laten vallen per ongeluk.

Ik wil die nokia 6230 omdat ie zwart is. Ik wil ook wel een Samsung D500, maar daar moet je een vet duur abbo bij nemen... dus dat wil ik niet.

Trouwens, ik vind al die sites vreselijk overzichtelijk.... ik kom er echt niet uit.

Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 09:33.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 09:56
Gothic
Gothic is offline
Soms is het zo dat als je voor geld gaat, ipv een nieuwe telefoon, dat je dan goedkoper uit bent en dat je bijna je hele abbonement gratis hebt... of dat je een nieuwe telefoon kan kopen en geld over houdt, daar zou ik toch eens goed naar kijken als ik jou was.
Oud 21-01-2005, 10:11
Drez
Drez is offline
Ik denk dat je gewoon ff moet nagaan hoeveel je per maand belt of ermee wilt gaan bellen. Ik haalde eerst altijd een prepaykaart van 20euro en die had ik binnen een maand op, dus heb ik een abbo genomen van 20per maand (hi dus) en die voor twee jaar afgesloten, en daar kreeg ik dus een nieuwe telefoon bij.
Oud 21-01-2005, 10:34
rubenrtv
rubenrtv is offline
kijk gewoon ff op telecomvergelijker.nl. Hier kun je alle aanbiedingen van de gsmshops vergelijken.
Je hebt al 90 minuten p/m 24 mnd voor 1,00 p/m
Je kan ook de 'cashback' (het geld dat je op je rekening krijgt gestort na het afsluiten van het abonnement) gebruiken om een nieuw toestel te kopen.
Oud 21-01-2005, 15:26
Verwijderd
ik zou zelf voor een nieuw mobieltje gaan omdat ik toch bang zou zijn dat zo'n ding snel kapot gaat.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:55
Sargandil
Sargandil is offline
oeh oeh,

hee Krummeltje, nu je toch een nieuwe gaat kopen, mag ik die van jou overkopen????

Doeg,
Oud 21-01-2005, 20:56
Sargandil
Sargandil is offline
^^
Oud 22-01-2005, 18:54
wazzup007
wazzup007 is offline
meisje meisje toch ..mobiels zijn voor oma's ..walkie talkies zijn nu echt helemaal weer in

deze zijn van mij

Oud 22-01-2005, 23:07
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
wazzup007 schreef op 22-01-2005 @ 19:54 :
meisje meisje toch ..mobiels zijn voor oma's ..walkie talkies zijn nu echt helemaal weer in

deze zijn van mij

[afbeelding]
Nu voel je je wel hé?

Heb je daar trouwens geen vergunning voor nodig?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten