Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 10:43
MH
MH is offline
Hoi,

Op het moment zit ik met een luxeprobleem. Ik heb wel een vakantiedoel en zie in vier landen een mogelijke bestemming: Turkije, Griekenland, Spanje en Tunesie. De totale reissommen zijn ongeveer gelijk, maar er zitten een paar 'maren' aan:
-De meeste reizen, muv Turkije en Tunesie, zijn slechts l.o. ipv hp.
-voor Tunesie heb ik een paspoort nodig
-voor Turkije moet ik visumkosten betalen.
Nu is mijn vraag hoe het prijsniveau is, muv in Turkije, want dat weet ik nog. In Griekenland en Spanje zal ik zelf voor mijn eten moeten zorgen.
En verder kan ik tips gebruiken welk land wat te bieden heeft.

NB Wie geen mening heeft, verzoek ik NIET TE POSTEN. Reacties als 'geen idee, want dat moet jij weten of je het leuk vindt of niet' zijn niet zinnig!
Advertentie
Oud 21-01-2005, 21:31
Verwijderd
Voor Tunesie geld ook een visumverplichting + vaccinaties worden aangeraden.
De prijzen in Tunesie liggen een stuk lager dan hier. Maar dit hangt natuurlijk wel weer af van waar je je bevind in Tunesie; in een toeristisch gedeelte liggen de prijzen hoger dan in niet-toeristische plaatsen. Het is een heel mooi land, zeker de moeite waard om een keer gezien te hebben. Leuke bezienswaardigheden zoals 'El Djem' een van de oudste amfitheaters ter wereld, waar een een deel van The Gladiator is opgenomen... Mooie tempels, souks (markten), oude stadjes etc. Wij hebben 3 dagen een auto gehuurd en zijn zo half Tunesie doorgereden. Zo zie je erg veel van de natuur en cultuur en we zijn ook door de woestijn (de rand van de Sahara) gereden.

In Spanje hangen de prijzen erg af van waar je je bevind; in grote steden en veel toeristische plaatsen liggen de prijzen ongeveer hetzelfde als in Nederland, misschien iets goedkoper. Verder heb je in Spanje erg leuke/mooie steden; Barcelona, Madrid en Valencia o.a.
Misschien is het handiger als je even aangeeft waar in Spanje je naar toe zou willen.

Ik weet niet waar je heen wilt in Griekenland? Maar op Kreta vond ik de prijzen erg hoog. Zowel in de supermarkt als op terrasjes. Verder had ik het na 1 weekje ook wel gezien op Kreta. Chersonissos is te vergelijken met Salou, alleen dan iets kleiner. Weinig te zien en te doen, geen mooie stranden. Maar als je op vakantie graag elke dag tot diep in de nacht uit wilt gaan, is het wel een leuke plaats.
Oud 13-02-2005, 18:09
Verwijderd
ik weet alleen van tunesie

ik ben er 22 jan geweest zonder paspoort, gewoon met id! dat kan ook gewoon als je met reisorganisatie gaat.
is idd goedkoop, maar het is wel echt een mannencultuurtje waar je van moet houden, verder echt de moeite waard!
Oud 13-02-2005, 22:41
Verwijderd
Ik weet alleen Spanje..

Neem van mij aan, het is daar net zo duur, mss nog wel goedkoper als hier in Nederland. Zeker als je een beetje de goedkopere winkels richting het achterland opzoekt gaat dat prima.
Advertentie

Regels voor berichten