Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 07:25
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Komt de situatie:

Een meisje wat ik al jaren ken is onwijs leuk.
Ik noem haar even M.
Maar goed mijn ex (K) is niet zo gelukkig met M.
K. vindt dat M. mij zal gaan gebruiken om maar een vriend te hebben. En niet om gewoon een hele mooie relatie te beginnen en verder wel te zien wat er gaat gebeuren.
M. vindt mij onwijs leuk en ik haar ook.
K. heeft ondertussen een andere vriend en is daar best blij mee en ik wil nu eigenlijk een relatie met M. beginnen.
Maar ik ben dan weer bang dat ik de vriendschap met K. kwijt ga raken.
En dat wil ik niet.
wat te doen nu?
iemand tips?
Oud 13-01-2005, 07:27
Methuselah
Methuselah is offline
K. is je ex. So what als zij denkt dat M. je gaat "misbruiken"? Waarschijnlijk eerder jaloezie dan iets anders...
Oud 13-01-2005, 07:31
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Dat zou heel goed kunnen maar wil ook de vriendschap die we nu hebben niet slopen...
Oud 13-01-2005, 07:35
waves
waves is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 13-01-2005 @ 08:27 :
K. is je ex. So what als zij denkt dat M. je gaat "misbruiken"? Waarschijnlijk eerder jaloezie dan iets anders...
Oud 13-01-2005, 07:37
Verwijderd
Als zij de vriendschap niet meer wil puur en alleen omdat zij jouw nieuwe vriendinnetje niet goedkeurt lijkt het me dat er iets niet goed zit daar....
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 07:48
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Ja maar toch....
K is iemand die ik niet kwijt wil en ik weet wel dat M anders is maar waarom ze niet gewoon mekaar aardig kunnen vinden?
Zaterdag op m'n verjaardag zaten ze ieder aan een andere kant van de kamer...
Oud 13-01-2005, 08:09
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Adgertic Z4 schreef op 13-01-2005 @ 08:48 :
Ja maar toch....
K is iemand die ik niet kwijt wil en ik weet wel dat M anders is maar waarom ze niet gewoon mekaar aardig kunnen vinden?
Zaterdag op m'n verjaardag zaten ze ieder aan een andere kant van de kamer...
Ze vinden elkaar niet aardig en ze gaan elkaar niet aardig vinden, maar waarom zou jij je iets aantrekken van je ex? Zij heeft ook al een nieuwe relatie, zou zij naar jou geluisterd hebben als jij had gezegd dat je die gozer niet aardig vind? Jouw ex is gewoon jaloers op M, dus ik zou me niets van haar aantrekken. Wat is nu leuker, een goede vriendschap (met iemand die niet eens achter jouw beslissingen staat) of een relatie?
Oud 13-01-2005, 08:12
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 13-01-2005 @ 09:09 :
Ze vinden elkaar niet aardig en ze gaan elkaar niet aardig vinden, maar waarom zou jij je iets aantrekken van je ex? Zij heeft ook al een nieuwe relatie, zou zij naar jou geluisterd hebben als jij had gezegd dat je die gozer niet aardig vind? Jouw ex is gewoon jaloers op M, dus ik zou me niets van haar aantrekken. Wat is nu leuker, een goede vriendschap (met iemand die niet eens achter jouw beslissingen staat) of een relatie?
ja ze zou geluisterd hebben het in elk geval uitgesteld hebben....
Het liefst heb ik beide maar ga denk ik voor de relatie.....
Oud 13-01-2005, 08:51
Verwijderd
Ga gewoon voor de relatie. Tegen K zeg je dat je het gewoon wil proberen maar dat je erg blij bent dat ze je wil beschermen tegen M.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:02
Verwijderd
Ik zou ook voor M. gaan, laat K. maar kletsen ik denk dat die eerder wat jaloers is, ookal heeft ze een andere vriend. Het is je ex je mag toch wel een nieuwe vriendin? En als jullie elkaar allebei leuk vinden snap ik het probleem niet
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:12
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Kijk dat is ook wer lastig...
Ik vin M leuk maar wat zij van mij vindt ik krijg er geen hoogte van...
Oud 13-01-2005, 09:18
Verwijderd
hmm ja ik snap dat het lastig is, ik ben zelf ook niet echt expert op dat gebied. Maar als je M. echt leuk vind en je denkt dat zij jou ook leuk vind zou ik toch eerder voor die relatie gaan dan voor een vriendschappelijke relatie met je ex, je ex hoort er geen problemen mee te hebben als jij een nieuwe vriendin krijgt, ook niet als zij die niet zo mag.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:20
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Klopt maar ik zie me ex wel onwijs veel.
en de dingen die we samen doen zijn gewoon gezellig en dat wil ik ook niet kwijt.
Ik heb activiteiten met K die ik met M nooit zal doen....
Dus wel lastig....
Oud 13-01-2005, 09:20
fractuur
fractuur is offline
Gewoon die relatie beginnen. In een vriendschap gun je elkaar dingen, zoals jij het alleen maar leuk voor haar vindt dat zij weer een vriend heeft. En zij moet zich er maar eens bij neerleggen dat je ook op andere meiden valt dan alleen op haar. Als je K wat omslachtiger wil benaderen, zou ik ter harte nemen wat ALex net heeft gezegd.
Oud 13-01-2005, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Adgertic Z4 schreef op 13-01-2005 @ 10:20 :
Klopt maar ik zie me ex wel onwijs veel.
en de dingen die we samen doen zijn gewoon gezellig en dat wil ik ook niet kwijt.
Ik heb activiteiten met K die ik met M nooit zal doen....
Dus wel lastig....
Maar ook als je met M gaat kan je die dingen toch wel met K blijven doen? Ik snap niet waarom zij daar zo'n probleem van zou maken als jullie wat zouden hebben. Kunnen jij en K niet vrienden blijven als je met M hebt?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:30
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
heel moeilijk
Oud 13-01-2005, 09:32
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Adgertic Z4 schreef op 13-01-2005 @ 10:30 :
heel moeilijk
Maar dan is het toch heel jammer voor K? Dan maar geen vriendschap.. Ze lijkt meer van jou te eisen (te kiezen tussen haar en M) dan jij van haar.. Kan je je afvragen wat voor vriendschap dat is.
Oud 13-01-2005, 09:37
Bking
Bking is offline
K gebruikt jou op deze manier misschien wel meer dan dat de bedoeling is. Ik zou lekker voor M gaan en gewoon proberen de vriendschap met K aan te houden, als dit niet lukt dat is K geen echte vriendin.
Oud 13-01-2005, 09:48
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Na bijna 3 jaar.... is ze dan geen echte vriendin nee ik hoop dat het allemaal lukt en het zal wel los lopen denk ik met hoe ernstig het kapot gaat tussen K en mij.
Het is eigenlijk toch al raar omdat K. F heeft... (f=nieuwe vriend) dus ja beetje vreemd maar ik ga verder en ik ga voor M.
JAAA!!!

iedereen bedankt.
Oud 13-01-2005, 10:00
WolterB
WolterB is offline
Jij laat je door je ex tegenhouden om met iemand een relatie te beginnen?
Als jij ervoor wil gaan, zij er ook voor wil gaan en jouw ex zegt dat het neit verstandig lijkt, wat zijn haar beweegredenen daar dan voor? Ze zegt dat ze bang is je te 'gebruiken', maar als je er nu aan toegeeft en niets doet omwille van haar, zal het dan niet de volgende keer dat je iemand leuk vindt weer gebeuren? En weer? En weer?

Zo komt het eerlijk gezegd op mij over. Ze wil je ergens tegenhouden een nieuwe relatie te beginnen.

Er kan best kans zijn dat ze dit meent, maar mocht het zo zijn dat zij de waarheid spreekt, probeer het gewoon en mocht het zo zijn, leer er zelf van in plaats dat je je leven laat leiden door iemand anders.
Oud 13-01-2005, 10:02
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Citaat:
WolterB schreef op 13-01-2005 @ 11:00 :
Jij laat je door je ex tegenhouden om met iemand een relatie te beginnen?
Als jij ervoor wil gaan, zij er ook voor wil gaan en jouw ex zegt dat het neit verstandig lijkt, wat zijn haar beweegredenen daar dan voor? Ze zegt dat ze bang is je te 'gebruiken', maar als je er nu aan toegeeft en niets doet omwille van haar, zal het dan niet de volgende keer dat je iemand leuk vindt weer gebeuren? En weer? En weer?

Zo komt het eerlijk gezegd op mij over. Ze wil je ergens tegenhouden een nieuwe relatie te beginnen.

Er kan best kans zijn dat ze dit meent, maar mocht het zo zijn dat zij de waarheid spreekt, probeer het gewoon en mocht het zo zijn, leer er zelf van in plaats dat je je leven laat leiden door iemand anders.
DAMN!
Spreek jij uit ervaring?
Zo ziet het er wel uit.
Het is in elk geval wel zo dat ik nu ga beginnen met M. en K. zoekt het maar uit.
Oud 13-01-2005, 10:11
Verwijderd
Natuurlijk laat je die K. gewoon links liggen. Als M. jou leuk lijkt en je wilt wel wat met haar, dan sla je K.'s advies gewoon in de wind.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:12
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Adgertic Z4 schreef op 13-01-2005 @ 11:02 :
DAMN!
Spreek jij uit ervaring?
Zo ziet het er wel uit.
Het is in elk geval wel zo dat ik nu ga beginnen met M. en K. zoekt het maar uit.
Nee, ik heb dit nooit zelf meegemaakt
Het enige wat ik probeer is me zo goed mogelijk in te leven in de situatie, waar in dit geval jij in zit, en bekijken wat ik gedaan zou hebben
Oud 13-01-2005, 12:33
annetjuh
annetjuh is offline
K. is gewoon rete jalours.
Maarja praat er ff met haar om. En dat als M je alleen maar wil gebruiken, je er zelf wel achter komt. Zeg gewoon dat jij haar wel gelooft. En dat jij het idee hebt dat zij tussen jullie aan het stoken is. Dat je niet wil dat deze vriendschap verandert. MAar dat je dit gewoon moet doen op je eigen gevoel.

Vraag misschien tevens waarom zij denkt dat zei jou wou misbruiken.
Oud 13-01-2005, 12:42
Verwijderd
goede beslissing
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 13:50
*RooSs*
*RooSs* is offline
Citaat:
Adgertic Z4 schreef op 13-01-2005 @ 11:02 :
DAMN!
Spreek jij uit ervaring?
Zo ziet het er wel uit.
Goed zo!
En nog eventjes for the record hehe...het lijkt mij ook gewoon PURE JALOEZIE.Ze wilt/heeft niet zelf met je , maar wil ook niet dat iemand anders (M.) je krijgt.
En denk maar niet dat zij aan jou heeft gedacht toen ze met haar vriend wat begon...en zeker niet of jij hem wel leuk/aardig zou vinden.
Want daar heeft een ex nou eenmaal HELEMAAL niets mee te maken.

SuC6..!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:59
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Oepsie moet toch je bericht ontkrachten...
Ze heeft aan mij gevraagd of ik dat wel ok vond en ik von het wel goed dus heb ik er laten gaan...
heeft ze toch aan me gedacht maar nu denk ik dus dat K. lekker de *censuur aan* ...................................................... *censuur uit* kan krijgen en dat M. mijn volledige aandacht kan krijgen.
lekker als je daar zelf uit kan komen...
Oud 13-01-2005, 14:01
fractuur
fractuur is offline
Go for it En laat even weten als het wat is geworden tussen jou en M.
Oud 13-01-2005, 15:13
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
als jij zo goed bevriend met je ex bent, dan moet ze niet zo zeuren en hoef ze niks over jou liefdesleven te beslissen. dat doe jij immers ook niet. als jullie echt zo bevriend zijn, dan accepteer ze het wel dat jij met haar wilt. en anders is ze gewoon nog wat jaloers! praat er eens over!
Oud 13-01-2005, 15:35
Cola
Cola is offline
weetje die k is best een bich ik bedoel jij mag van haar geen vriendin en zij neemt vrolijk een vriendje.....volgens mij wil k jou gewoon niet blij zijn ofzo of ze heeft gewoon de pest hekel aan m maar dan noch als jullie zo goed bevriend zijn dan zou ze jou juist moeten helpen of zo
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:34
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
gewoon doen, als je de vriendschap hierdoor kwijtraakt was het toch al niks
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:00
bracelance
bracelance is offline
als k echt je vriendin is dan zou ze blij voor je zijn dat je iemand gevonden hebt, ook al is ze van mening dat ze je gaat gebruiken.
Oud 13-01-2005, 17:56
Luna
Luna is offline
wil je nou verder met je leven of wat..?!
Oud 25-01-2005, 09:24
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Ik heb hier even een up-date.
Ik had al gezegd dat ik er gewoon voor ging en had een afspraak met M gemaakt voor gisteravond. Nou had ik al wat door laten schemeren en kwam ik gistermiddag op het idee om (heel romantisch) een bos rozen te sturen naar haar huis met een kaart erin waaraan ze direct kon zien dat ie van mij kwam.
Hartstikke lache en nieuw voor me om te doen.
Maar goed ’s avonds komt ze dus naar mijn huis toe om gezellig te praten en ze begon over de rozen en zei dat ze ze erg leuk en mooi vond enzo maar dat ze ook de stille hint wel begreep.
Ik zeg: “ja sorry dat ik het niet gewoon kan zeggen en het op zo’n manier moet” “geeft niks maar ik wil het er ff over hebben want ik denk dat ik het niet kan” “oh…” “ja vind het gewoon moeilijk, wil niet dat onze vriendschap eronder gaat lijden, dus dan kan ik het gewoon ff niet.”
Dussssss…. Klein beetje blauwtje gelopen….
Maar janken doe ik er nie om…
Beetje jammer ja dat wel….

Maar goed K zei al dat ze dit verwacht had dus die had weer ff lol gister maar ze vond het wel jammer dat ik eigenlijk zo op me bek was gegaan...
Dus ja wat ik daarvan moet denken.. weet nie maar goed ze zoeken het maar lekker uit.
ik ben weer single (voorlopig)
Reageren

Regels voor berichten