Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 11:36
JessieL
JessieL is offline
Al sinds mijn tweede staat mijn linkeroog een beetje scheel. ben vroeger eraan geopereerd (toen stond het behoorlijk scheel en was ik bijna blind aan dat oog) Tegenwoordig valt het allemaal mee. sommige zien het amper, maar ik vind dat soms niet.

Mijn bril corrigeert 'het scheel kijken' en lenzen doen dat, volgens mijn oogarts, niet. Nou ken ik iemand (lensdragend) die meent dat als hij zijn lenzen uitdoet hij ook behoorlijk scheel is. Mijn vraag is of jullie weten of lenzen dit probleem idd, ook al is het maar een beetje, corrigeert
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:36
Verwijderd
Ligt aan de oorzaak; als ik mijn lenzen uit doe, dan kijk ik met links naar binnen. Dat is omdat ik met links niet kijk, ik kan er wel mee zien, maar omdat ik een stuk minder goed met links zie dan met rechts (en omdat dat verwarrend is voor mijn hersenen; ze krijgen een dubbel beeld) gebruik ik links niet. Daardoor gaat hij er maar een beetje bij hangen, en dus lekker ontspannen richting neus draaien.
Daar zouden lenzen en een bril wel tegen kunnen helpen; die zorgen ervoor dat links toch goed ziet - of in ieder geval op z'n best kan zien - en mee kan komen met rechts. Hij ontspant zich niet.

Mijn nichtje is scheel omdat haar oogspieren niet goed werken, bij haar helpt daar niets tegen - alleen een operatie, maar zelfs dan staat haar oog nog niet compleet recht.

Als je wil weten hoe het bij jou zit, zou je eens moeten informeren bij je oogarts (vraag om een uitleg; waarom zouden lenzen niet werken maar een bril wel?) en een opticien.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 13:35
JessieL
JessieL is offline
Ik heb dus ook last van oogspieren. Punt is alleen dat een operatie bij mij veel risicos met zich meebrengen. Omdat mijn oog al 18 jaar zo staat zijn mijn hersenen er gewend aan geraakt. Mocht ik een operatie ondergaan dan is er grote kans dat ik last krijg van dubbelzien. En dat is niet meer terug te draaien. Dus voor mij moet van zo'n operatie af worden gezien.

Ik ga toch lenzen proberen, want soms dat valt het reuze mee en valt het niet zo op. Het is een kwestie van uitproberen lijkt mij en maar aankijken hoe ik me er bij voel
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten