Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 10:28
Kreator
Kreator is offline
Constant komen er weer berichten in het nieuws e.d. dat christelijke groeperingen hun ideologie aan anderen willen opleggen, bijvoorbeeld in de VS waar er een serieus debat gaande is over de evolutieleer gelijkgetrokken moet worden aan de christelijke versie van de scheppingsleer.

Ik ben atheïst en ik voel me gewoonweg beledigd als ik door een stel bekeerzuchtige gristenen wordt aangesproken (zie stuk hieronder) die denken dat ik bezeten ben door de satan en niet meer weet wat ik doe. Alsof zij het bij het rechte eind hebben.

Is het nou zó moeilijk om je voor te kunnen stellen dat jouw religie misschien niet de ultieme waarheid is?

Citaat:
Hallo kerk / gemeente / stichting / organisatie / vereniging / lid van de samenleving,

Via deze mail willen wij als een gebedsteam van Burgum u vragen om versterking in verband met de komende ‘Wâldrock’ (Burgum ligt in de wouden. Vandaar woud-rock, voor de niet Friezen onder ons).

Wâldrock is een ééndaags festival voor liefhebbers van de hardere muziek (Black / death - metal, hardrock e.d.) Het festival heeft een openlucht - en een tent podium en er spelen ongeveer 14 bands verdeeld over de twee podia. Het festivalterrein biedt ruimte aan maximaal 12.000 bezoekers.

De bands die hier gaan optreden zijn: Megadeth, Dimmu Borgir, DIO, Metal Church, Accept, Soilwork, Life of Agony, Meshuggah, Black Label Society, Strapping Young Lad, Entombed, Mastodon, Cephalic Carnage en Epica. Een aantal namen spreken al voor zich. Meer informatie over deze bands kunt u vinden op www.waldrock.nl. Door op de naam van een band te klikken komt u op hun persoonlijke website.

De bands presenteren dood, wanhoop, duisternis, gebondenheid, gevangenschap, vernietiging, pijniging, leugen, etc aan het publiek.

Als u de interviews leest met bandleden komt heel duidelijk naar voren dat ze geïnspireerd worden door Satan zelf.

Misschien denkt u, het is allemaal niet zo erg, de jongeren verstaan de teksten toch niet en wat voor kracht ligt er nou in muziek? De Bijbel zegt in Spreuken 18:21 dat dood en leven zijn in de macht der tong.

Meer: verhaal van Reinier.

In Gods Woord staat dat de duivel rond gaat als een brullende leeuw op zoek naar wie hij kan verslinden. (1Petr. 5:8) Dit probeert hij o.a. door Wâldrock. Elk jaar komen er jongeren op af die zich van geen kwaad bewust zijn en de kans lopen om verslonden te worden.

Wâldrock valt te vergelijken met een uitstorting van zwarte olie. Zwart wat staat voor duisternis met een glinsterende doch funeste aantrekkelijkheid. Een witte en vrije vogel die in contact komt met olie en hierdoor besmeurd wordt, zit gevangen.

Zo is de muziek te vergelijken met de olie en onze jonge mensen met de witte vogel.

De vraag is, laten wij de duivel zijn gang gaan op 4 juni? Blijven we zitten waar we zitten, houden we onze adem in en verroeren wij ons niet als christenen? Of… komen we in actie en gaan we op de bres staan voor deze generatie?

Graag willen wij u stimuleren om voor de laatste optie te gaan.

Op dezelfde dag dat Wâldrock plaats vindt willen wij tegenstand bieden aan het werk van de duivel door God te bidden om in te grijpen, Hem groot te maken en te proclameren dat Hij Heer is. Hierbij weten we dat Satan al verslagen is op het kruis van Golgotha.

Van 12.00 tot 24.00 uur mogen we gebruik maken van het Baptisten centrum ‘De Sprankel’ aan de Kon. Julianastraat 14. Hier vinden gebedsblokken plaats van een uur. Verder fungeert de sprankel als basis van waaruit we verschillende activiteiten aansturen. Zo wordt er bijv. koffie uitgedeeld aan de bezoekers van Wâldrock, vindt er een gebedswandeling en gebedsfietstocht plaats, wordt op bepaalde punten d.m.v. muziek en zang God groot gemaakt, etc. ’s Avonds vindt er een praisedienst plaats in De Sprankel die om 20.00 uur begint.

Verder vindt een week van te voren een tijd van vasten en gebed plaats.

Van 30 mei tot 3 juni wordt u uitgenodigd om van 19.00 – 20.00 uur aan de Weinmakkerstrjitte 11, deel te nemen aan een tijd van gebed i.v.m. Wâldrock.

Bij deze willen wij u van harte uitnodigen om samen met ons, in liefde op de bres te staan voor deze generatie. God wil niet dat er iemand verloren gaat.

We zouden het erg op prijs stellen als u ons op de hoogte stelt als u deel wilt nemen op

welke wijze dan ook. Dit kan in Burgum zijn, thuis, binnen gebedsgroepen,

jeugdgroepen, noem maar op.

Hartelijke groet en hopelijk tot ziens,

Gebedsgroep Burgum
Oud 03-06-2005, 10:33
T_ID
T_ID is offline
Lol, wat is het e-mail adres waarvan dit vertuurd wordt? Ik ga naar Waldrock, mocht ik nog gebedsgroepen tegen komen dan zal ik die helaas moeten bekeren.

En idd, dit soort oproep is beledigend, etnocentristisch en roept op de vrijheid van anderen in te perken.

Aangezien de gristenmaffia te diep in de tweede kamer zit is minachting voor dit soort gebedsgroepen echter alles dat er aan gedaan kan worden.
Oud 03-06-2005, 10:38
Verwijderd
Ja, gritstenen zijn doorgaans bekrompen. Dat geldt eigenlijk voor alle mensen, maar ongelovigen zijn doorgaans iets minder vaak bekrompen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 10:47
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-06-2005 @ 11:33 :
Lol, wat is het e-mail adres waarvan dit vertuurd wordt? Ik ga naar Waldrock, mocht ik nog gebedsgroepen tegen komen dan zal ik die helaas moeten bekeren.

En idd, dit soort oproep is beledigend, etnocentristisch en roept op de vrijheid van anderen in te perken.

Aangezien de gristenmaffia te diep in de tweede kamer zit is minachting voor dit soort gebedsgroepen echter alles dat er aan gedaan kan worden.
http://www.wakeuproep.nl/

ik ben dr ook bij, dus ik ga even hartgrondig vloeken zodra ik deze lui zie.
Oud 03-06-2005, 10:57
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-06-2005 @ 11:38 :
Ja, gritstenen zijn doorgaans bekrompen. Dat geldt eigenlijk voor alle mensen, maar ongelovigen zijn doorgaans iets minder vaak bekrompen.
Ja ongelovigen zijn ook zo superieur enzo.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 11:07
Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 11:57 :
Ja ongelovigen zijn ook zo superieur enzo.
Dat zegt ie toch ook niet. Het is wel vaak zo dat christenen je hun geloof op willen dringen, en als dat niet lukt dan dreigen ze met hel en verdoemenis. Atheïsten/agnosten doen dat veel minder. (Al zijn ze soms wel veels te respectloos tegenover christenen/moslims etc, maar dat terzijde)
Oud 03-06-2005, 11:08
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik ben zelf Christen, en ik voel me beledigd door jouw generalisatie. Want Christenen zijn niet dorogaans bekrompen. Niet álle Christenen.

Ik ben zelf van mening dat iedereen zijn eigen geloof mag hebben, en ik zal er niemand om veroordelen. Echt niet.
Oud 03-06-2005, 11:09
Donny must die
Citaat:
Sleeves schreef op 03-06-2005 @ 12:07 :
Dat zegt ie toch ook niet. Het is wel vaak zo dat christenen je hun geloof op willen dringen, en als dat niet lukt dan dreigen ze met hel en verdoemenis. Atheïsten/agnosten doen dat veel minder. (Al zijn ze soms wel veels te respectloos tegenover christenen/moslims etc, maar dat terzijde)
er zijn genoeg ongelovigen die gelovigen 'haten' . Die zich 'gediscrimineerd' voelen. En vinden dat wat zij voor staan 'superieur' is. Dan ben je volgens mij net zo 'bekrompen' als elk ander gelovige
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 11:52
haplo
haplo is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 03-06-2005 @ 12:08 :
Ik ben zelf Christen, en ik voel me beledigd door jouw generalisatie. Want Christenen zijn niet dorogaans bekrompen. Niet álle Christenen.

Ik ben zelf van mening dat iedereen zijn eigen geloof mag hebben, en ik zal er niemand om veroordelen. Echt niet.
Ik denk dat de TS ook wel begrijpt dat niet elke christen (of elke andere gelovige) zo is, maar het is nogal frustrerend om elke keer weer (voornamelijk) christenen te moeten duidelijk maken dat je niet bekeerd wilt worden.

Daarnaast kun je gemiddeld best stellen dat gelovigen bekrompener zijn dan ongelovigen. De meeste ongelovigen zijn al bekrompen op praktisch elk gebied, maar bij gelovigen komen daar nog eens de religieuze dogma's bij.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 11:56
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 03-06-2005 @ 12:08 :

Ik heb heel bewust voor de spellingswijze met G gekozen.
Oud 03-06-2005, 12:52
Darth Samurai
Darth Samurai is offline
Citaat:

Hoe beperken zij jouw vrijheid
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 13:02
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Darth Samurai schreef op 03-06-2005 @ 13:52 :
Hoe beperken zij jouw vrijheid
als't even kan een verbod op euthanasie, drugs, sex voor't huwelijk en andere rechten die we tegenwoordig hebben die niet stroken met de bijbel.
Oud 03-06-2005, 13:05
Darth Samurai
Darth Samurai is offline
Citaat:
Kreator schreef op 03-06-2005 @ 14:02 :
als't even kan een verbod op euthanasie, drugs, sex voor't huwelijk en andere rechten die we tegenwoordig hebben die niet stroken met de bijbel.
Hij had het over de oproep in de openingspost en daar werd volgens mij geen enkele vrijheid ingeperkt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 13:23
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Darth Samurai schreef op 03-06-2005 @ 14:05 :
Hij had het over de oproep in de openingspost en daar werd volgens mij geen enkele vrijheid ingeperkt.
Het is wel dezelfde categorie. En als zij hun zin zouden krijgen dan zou Wâldrock niet meer bestaan.
Oud 03-06-2005, 13:48
Darth Samurai
Darth Samurai is offline
Citaat:
Kreator schreef op 03-06-2005 @ 14:23 :
Het is wel dezelfde categorie. En als zij hun zin zouden krijgen dan zou Wâldrock niet meer bestaan.
Categorie mischien wel maar dat doet er niet toe. En wat er zou gebeuren als ze hun zin krijgen evenmin. Ik zie niet hoe ze , door een dergelijke oproep, zijn vrijheid inperken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 14:20
para siempre
para siempre is offline
Ik vind dat atheïsten proberen de wereld hun religie op te dringen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Zo! Zo! Ging ik bijna!

Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:27
Verwijderd
Citaat:
para siempre schreef op 03-06-2005 @ 15:20 :
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:41
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Tja, dat is blijkbaar erg moeilijk ja.

maar boeie
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
para siempre schreef op 03-06-2005 @ 15:20 :
"Atheism will dominate the world!"

De beperking van vrijheid zit erin dat ze tegen dit soort evenementen zijn zonder rationele reden, en vaak proberen zoiets in de buurt te stoppen.

Uberhaupt, tenzij ze hun belachelijke beweringen kunnen staven zie ik het zelfs als laster, een beetje beweren dat elke groep die daar komt optreden bijbedoelingen heeft. Aan de andere kant, panische gristenen zijn wel goede publiciteit voor een evenement als dit.
Oud 03-06-2005, 16:00
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Lol, wat is het e-mail adres waarvan dit vertuurd wordt? Ik ga naar Waldrock , mocht ik nog gebedsgroepen tegen komen dan zal ik die helaas moeten bekeren.

jij
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 16:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-06-2005 @ 17:00 :
jij
Je zou het niet verwachten he?

Ik luister van top40 tot hardcore, alleen het 'urban' gedoe heb ik een hekel aan.
Oud 03-06-2005, 16:22
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 03-06-2005 @ 17:14 :
Je zou het niet verwachten he?

Ik luister van top40 tot hardcore, alleen het 'urban' gedoe heb ik een hekel aan.
Ontopic aub.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 16:45
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 17:22 :
Ontopic aub.
waarom? het is een kuttopic en het is algemeen bekend dat sommige strenge gristenen echt zo reageren op dit soort onzin. Evenals sommige moslims.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 16:55
Donny must die
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-06-2005 @ 17:45 :
waarom? het is een kuttopic en het is algemeen bekend dat sommige strenge gristenen echt zo reageren op dit soort onzin. Evenals sommige moslims.
en sommige ongelovigen reageren dom op christelijke concerten. poeh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2005, 17:02
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik begrijp niet zo goed wat bekrompenheid met je geloof opdringen heeft te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-06-2005 @ 18:02 :
Ik begrijp niet zo goed wat bekrompenheid met je geloof opdringen heeft te maken.
Het niet kunnen of willen inzien dat anderen er niet van gediend zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:15
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
Kreator schreef op 03-06-2005 @ 12:56 :
Ik heb heel bewust voor de spellingswijze met G gekozen.
waarom?
Oud 03-06-2005, 17:21
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2005 @ 18:07 :
waarom uberhaupt je leven leiden voor anderen?

Ik ebn blij dat ik bekrompen ben. Death metal is idd satanistisch muziek.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:23
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
vrijheid beperken???? Juist door christen te zijn ben je vrij!!!!!

preek preek

maar goed, kijk zon mailtje zou erg goed zijn als ze het alleen naar christenen sturen, ik kan begrijpen dat nietchristenen het irritant vinden, maar hoe komen ze zowiezo aan jouw email adres??
ik vind de christenen die mij tegenkomen op bij een jeugdkerk, of bij een christelijk cabaretvoorstelling, en mij rechtstreeks vragen (alleen in wat andere woorden) ben jij al bekeerd? ook een beetje irritant, maar goed, ik denk maar, ze bedoelen het goed.
wanneer is dat waldrock? Bidden lijkt me idd een goed idee.
Oud 03-06-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 18:21 :
Ah, dus jij houdt nooit rekening met anderen, op welke wijze dan ook?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:43
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2005 @ 18:07 :
Het probleem zit hem er niet in dat de gelovige niet inziet dat de atheist niet gedient is van zijn praatjes, maar dat de gelovige probeerd duidelijk te maken dat de atheist een heet oord tegemoet gaat. Als je je dan even in de schoenen van de gelovige plaatst, zie je dat je een afweging moet maken, tussen dat je nu iemand irriteerd, of dat die in de hel zal gaan branden.

Zulke afwegingen worden door atheisten ook gemaakt, voor gelovigen. Er zijn bijvoorbeeld mensen in streken als staphort, waarin men tegen inenting is, maar toch moeten ook daar de kinderen ingeënt worden.

Ik denk niet dat het bekrompenheid is, maar medeleven. (misschien in opdracht van god, dat weet ik niet). Verder denk ik dat men niet moet overdrijven. Aan mijn deur is er nog nooit een gelovige komen prediken. 1 Keer heb ik zo iemand in de stad tegen voorbijgangers zien prediken, maar de manier waarop was niet opdringerig ofzo. Mensen moeten niet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Death metal is idd satanistisch muziek.
Opeth - When

Red sun rising somewhere through the dense fog.
The portrait of the jaded dawn who had seen it all before.

This day wept on my shoulders.
Still the same as yesterday.
This path seems endless, body is numb.
The soul has lost its flame.
Walking in familiar traces to find my way back home.

So there I was.
Within the sobriety of the immortals.
A semblance of supernatural winds passing through.
The garden sighs, flowers die.

The gate was closed that day, but I was bound to carry on.
She could not see me through the windows.
In dismay, strangest twist upon her lips.
Graven face, she said my name.

Once inside I heard whispers in the parlour.
The gilded faces grin, aware of my final demise.

And I cried, I knew she had lied.
Her obsession had died, it had died.

When can I take you from this place?
When is the word but a sigh?
When is death our lone beholder?
When do we walk the final steps?
When can we scream instead of whisper?

When is the new beginning,
the end of this sad MADRIGAL.

Satanistisch man, die liefdesliedjes.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Wiltine schreef op 03-06-2005 @ 18:15 :
waarom?
Hint: zwarte kousen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-06-2005 @ 18:43 :
Het probleem zit hem er niet in dat de gelovige niet inziet dat de atheist niet gedient is van zijn praatjes, maar dat de gelovige probeerd duidelijk te maken dat de atheist een heet oord tegemoet gaat. Als je je dan even in de schoenen van de gelovige plaatst, zie je dat je een afweging moet maken, tussen dat je nu iemand irriteerd, of dat die in de hel zal gaan branden.

Zulke afwegingen worden door atheisten ook gemaakt, voor gelovigen. Er zijn bijvoorbeeld mensen in streken als staphort, waarin men tegen inenting is, maar toch moeten ook daar de kinderen ingeënt worden.

Ik denk niet dat het bekrompenheid is, maar medeleven. (misschien in opdracht van god, dat weet ik niet). Verder denk ik dat men niet moet overdrijven. Aan mijn deur is er nog nooit een gelovige komen prediken. 1 Keer heb ik zo iemand in de stad tegen voorbijgangers zien prediken, maar de manier waarop was niet opdringerig ofzo. Mensen moeten niet zeuren.
Dat medeleven willen we dus niet.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:59
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2005 @ 18:26 :
Ah, dus jij houdt nooit rekening met anderen, op welke wijze dan ook?
Als je van bekrompenheid gelukkig wordt, waarom zou je dan uberhaupt voor andere mensen ongelukkig worden. Wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 18:59 :
Als je van bekrompenheid gelukkig wordt, waarom zou je dan uberhaupt voor andere mensen ongelukkig worden. Wat een onzin.
Dat is dus niet wat ik bedoel. Ik zeg dat anderen er niet van gediend zijn (van bekeringsdrang dus) en jij antwoordt dat het je niet kan schelen omdat jij er gelukkig van wordt. Wat ik bedoel is dat je moet geven en nemen. Daarom vroeg ik je of jij je nooit iets aantrekt van anderen. Want als je altijd alleen maar doet waar jij gelukkig van wordt en de belangen van anderen negeert, dan maak je jezelf niet bepaald geliefd.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:05
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2005 @ 18:57 :
Dat medeleven willen we dus niet.
Kijk dit is een schoolvoorbeeld van échte bekrompenheid.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:05
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-06-2005 @ 18:46 :
Hint: zwarte kousen.
Ik snap m niet
Oud 03-06-2005, 18:29
Verwijderd
It's not god I dislike, it's his fanclub
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:31
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 17:55 :
de meeste mensen die naar deze 'duivelse' muziek luisteren boeit het geen ene fuck wat gristenen luisteren.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:32
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:

Ik ebn blij dat ik bekrompen ben. Death metal is idd satanistisch muziek.
heb je daar bewijs voor?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:39
haplo
haplo is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-06-2005 @ 19:05 :
Kijk dit is een schoolvoorbeeld van échte bekrompenheid.
Goed, dus als jij voortaan met enige regelmaat wordt lastig gevallen door atheïsten die willen dat jij stopt met geloven dan vind je dat heel meelevend van ze?

Dit soort dingen stoort mij dus echt. Als ik voor de kerk ga staan en liedjes zingen over dat de kerk schuldig is aan genocide omdat ze het gebruik van condooms afkeuren dan ben ik fout. Maar als ik dan naar een concert wil gaan en ik erger mij aan bekerende christenen dan ben ik ook fout. Niemand zit op dergelijke onzin te wachten, als ik gelovig wil worden kan ik dat prima zelf beslissen en daarvoor hoef ik niet eerst te horen dat metal satanistische muziek is.

Daarnaast heeft bekeringsdrang weinig te maken met medelijden met atheïsten, maar meer met de absurde drang naar één enkele religie.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:48
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Wiltine schreef op 03-06-2005 @ 18:15 :
waarom?
Simpel. De categorie christenen die dit soort acties houdt, ronduit intolerant is, SGP stemt en in dorpen als Staphorst woont die staan erop dat je ze gristenen noemt. (dus niet met ch als k-klank uitgesproken)
Oud 03-06-2005, 18:54
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 03-06-2005 @ 17:55 :
Alsof het mij ene aarsch kan roesten dat jullie over jezus blèren met een gitaartje erbij. Ga ik dan ook naast het hek staan met een bord "God bestaat niet, stop met het verdoen van je waardevolle tijd!" ? Nee, ik heb betere dingen te doen.

Het enige dat daar irritant aan is is dat op zondagochtend bijna alle TVkanalen eucharistie etc etc uitzenden.

Ik word er gewoon strontziek van dat andere mensen voor mijn zieltje gaan bidden, alsof ik zelf zo achterlijk ben dat ik verdomme niet eens door heb waar ik mee bezig ben.
Dat is zó gruwlijk arrogant, men denkt het licht gezien te hebben en daarom boven de rest te staan in zo'n mate dat ze hen de weg moeten wijzen, dat ik daar gewoon kotsneigingen van krijg.
Oud 03-06-2005, 18:54
Verwijderd
het universum haat die middeleeuwers.

voor menig bevolkingsgroep is het idee van de 21e eeuw wel heel moeilijk te bevatten.
"oh nee, we zijn een stelletje debiele boeren die niks van de tekst snappen maar aan de hand van het geschreew moet het wel de duivel zijn

even denken.... NEE
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 19:00
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Havock schreef op 03-06-2005 @ 19:54 :
het universum haat die middeleeuwers.

voor menig bevolkingsgroep is het idee van de 21e eeuw wel heel moeilijk te bevatten.
"oh nee, we zijn een stelletje debiele boeren die niks van de tekst snappen maar aan de hand van het geschreew moet het wel de duivel zijn

even denken.... NEE
Ja, en daarmee slaan ze de plan volledig mis. Dé definitie van Black metal is namelijk dit:

TV-ruis met snelle drums en kaboutergekrijs over geitenneuken

daar zie ik echt geen satan
Oud 03-06-2005, 19:06
one.
one. is offline
Citaat:
Death metal is idd satanistisch muziek.
Oud 03-06-2005, 19:18
Verwijderd
Niet dat de teskten doorgaans zo gecompliceerd zijn
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 20:18
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Kreator schreef op 03-06-2005 @ 20:00 :
Ja, en daarmee slaan ze de plan volledig mis. Dé definitie van Black metal is namelijk dit:

TV-ruis met snelle drums en kaboutergekrijs over geitenneuken

daar zie ik echt geen satan
Dankjewel! Ik zoek al tijden naar een goeie definitie van black metal.

Ik kan wel begrijpen dat die christenen, nu ze eenmaal die overtuiging hebben, de behoefte hebben om zoveel mogelijk mensen de hel te besparen. Ik zie alleen echt niet hoe mensen aan zo'n overtuiging komen. Maar waarom zou je je hier uberhaupt aan ergeren? Het lukt ze nooit om evenementen echt te dwarsbomen en het is best komisch om het ze elke keer te zien proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten