Luzac lijkt me echt niets.. heb er zelf vorig jaar over nagedacht maar vond er veel minpunten aan zitten. Om je vragen te beantwoorden:
Het is echt prijzig ja..
VWO € 12.920,-
HAVO € 12.320,-
VMBO-TL € 11.160,-
en daarbij komen dan nog je boeken die ook wel 1000-2000 euro zijn (zijn boeken voor 2 jaar natuurlijk... je kan ze ook tweedehands kopen, ben je al een stuk goedkoper uit of ze proberen ergens te huren)
Slagingspercentage is heel erg hoog maar dat mag ook wel, je maakt er echt hele lange dagen en als je iets niet snapt of niet af hebt moet je op zaterdag ook naar school, zaterdags is daar ook de dag om je toetsen te maken dus je hebt bijna geen vrij meer.
Het geld had ik er dus niet voor over om 2 jaar in 1 te doen en om me nu 9 maanden echt alleen met school bezig te houden, heb je verder ook geen leven meer.
Je krijgt er wel echt heel veel aandacht en daardoor doe je het niet allemaal alleen wat je na het behalen van je diploma dus wel moet doen maar of je die motivatie dat nog hebt..
Zelf doe ik dit jaar 5+6 vwo maar niet via het luzac, via het volwassenonderwijs. Dat is een stuk minder prijzig en je wordt veel minder geholpen (minder dan op de middelbare school dus je moet wel zelfstandig kunnen zijn) maar dat verschilt misschien wel per locatie, dat weet ik niet.
Vind dat iig wel veel fijner dan het luzac me lijkt, heb teminste meer vrije tijd

Misschien is dat ook een idee voor je zusje ipv luzac?
Als je daar meer over wilt weten mail je me maar of add je me op msn ofzo..