![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb op mijn pc 2 gewone HD's (C:\ & D:\)
en 2 SCSI schijven (E:\ > Progs & F:\ > Films) De SCSI schijven zijn Quantum Atlas 5 schijven laatst was er 1 gekapt. (F:\) Ik wist niet waardoor, maar ik denk dat het kwam doordat op de flatkabel een van de aansluitingen een beetje los zit. Dus ik heb die weer vastgezet maar de HD maar op een andere connectie plek gezet. Nu werkte de HD weer ![]() Maar had mijn pc de schijven omgedraaid waardoor E:\ F:\ was geworden. Dit veroorzaakte dat al mijn programma's die op die schijf staan niet weer werkten. Nou dacht ik ok, volgorde waarop ze aan kabeltje zitten veranderen, maar dat hielp niet. Uiteindelijk ook met de jumpers gekloot, maar dat lukte ook niet. Orgineel zaten er alleen jumpers op de Front Option Connector en niet op de Rear. Orgineel stonden ze zo: (FRONT) E:\ Jumpers > 7-8 F:\ Jumpers > 3-4 & 7-8 Maar als ik nu de pc op start is F dus E en E = F. Dit wil ik dus weer omdraaien, mijn vraag: Hoe draai ik deze schijven om. Ookal zet ik degene die ik als E wil op een eerdere ID, dan alsnog komt hij als F te staan. Ook als ik alleen die schijf erin zet en de ander eruit laat, staat hij als F:\ Hoe draai ik dit om? Iemand? Hier een pdfje van de jumper settings van die schijven.. Daar kwam ik ook niet helemaal uit (met of ik nou FRONT en REAR moest doen enz..) Jumper Settings for Atlas V O, en het rare is, als hij ze checkt tijdens het opsraten met INITIO dan komt wel de goeie als E:\ En nog 1 ding de SCSI controller (INITIO 9100U) zit op de ID07 En dus zijn er nog vrij: ID01 - ID06 Laatst gewijzigd op 26-01-2005 om 08:47. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|