Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2005, 14:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
'U hebt recht op de verplichte ziekenfondsverzekering zodra u iedere week
werkzaam bent en een regelmatig inkomen ontvangt waarop ziekenfondspremie wordt
ingehouden.'

Dit kreeg ik dus in een mailtje van agis. Wat is een ziekenfondspremie dan precies? Wat ik las ergens op de site van de belastingdienst dat als er premie wordt ingehouden van je loon dit wel 30 procent van je loon is ofzo En dáár heb ik dus geen zin in en géén behoefte aan. Ik wil wel belasting betalen, maar ik zal geen ziektewetdagen opnemen ed. Ik ga er maar een half jaar werken en ik woon nog thuis.

Naja, ik hoop dus niet dat al dat geld straks ingehouden wordt. Dan kan ik net zo goed niet werken (nou ja, dat is nou ook weer niet waar, bij wijze van zeg maar).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2005, 17:28
Verwijderd
Gewoon, als je gaat werken moet je in het ziekenfond ziekenfonds, en dus per maand een bepaald bedrag betalen. meestal zo rond de 50 euro. Je kan volgens mij ook nog bij je ouders particlier blijven als zij dat ook zijn via een bepaalde manier.

Maar reken er maar gewoon op dat je lekker mag dokken, doe ik ook al jaren en ik heb er nog niks aan gehad. Ik ben op het moment particulier omdat ik even geen baantje heb en dat kost je nog meer dus wees blij dat je ziekenfonds mag.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Danique schreef op 27-01-2005 @ 18:28 :
Gewoon, als je gaat werken moet je in het ziekenfond ziekenfonds, en dus per maand een bepaald bedrag betalen. meestal zo rond de 50 euro. Je kan volgens mij ook nog bij je ouders particlier blijven als zij dat ook zijn via een bepaalde manier.

Maar reken er maar gewoon op dat je lekker mag dokken, doe ik ook al jaren en ik heb er nog niks aan gehad. Ik ben op het moment particulier omdat ik even geen baantje heb en dat kost je nog meer dus wees blij dat je ziekenfonds mag.
Ja dat snap ik, dat ik die ziekenfonds moet betalen. Dat doe ik al een tijdje, dat verschil maakt niet zoveel uit. Het gaat mij erom of er nog éxtra geld van mn salaris wordt ingehouden. Ik ga maar 6 maanden werken en daarna ga ik weer studeren...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-01-2005 @ 19:40 :
Ja dat snap ik, dat ik die ziekenfonds moet betalen. Dat doe ik al een tijdje, dat verschil maakt niet zoveel uit. Het gaat mij erom of er nog éxtra geld van mn salaris wordt ingehouden. Ik ga maar 6 maanden werken en daarna ga ik weer studeren...
Ik dacht dat het geld idd werd ingehouden op je loon maar als je kan bewijzen dat je dubbel verzekerd bent (door je werk en zelf) dat je het terug kon vragen. Ik weet alleen niet waar, hoe enzo.
Reageren

Regels voor berichten