maandag 31 januari 2005
Maandag de dag na zondag de dag dat het nog weekend was.
Weekend: werken, uitgaan, films kijken, zoenen en veel te lang
in je nest liggen. Vreemd je kunt je weekend toch beter
gebruiken.
Maar goed vandaag is het maandag. Deze is niet zoals de andere.
Deze maandag ben ik er achter gekomen dat links echt links is en
Rechts, rechts. Klinkt raar niet? Ik ben links dat mag je best weten, geef mijn mening daar ook over. Meestal is het in mijn voordeel maar dit keer werd ik er hard afgerekend.
Er werd mij gezegd “ik ben extreem rechts en dat vind jij niet goed”. Oh, dat heb ik nooit gezegd. Ik sta op mijn eigen punten, wil er nog wel eens iets over zeggen. Dat betekend niet dat ik rechts niet goed is. Rechts moet er ook zijn anders is er geen tegen partij. En er is een recht op meningsuiting of dit niet meer?
Na mijn weekend lekker puber zijn, begint dit ook aan mij te knagen. Is er nog wel tijd om lekker niks te doen? Of moet ik nu echt wakker blijven om voor mijn eigen standpunt uit te komen? Kan dit later nog wel? Kan nu wel uit komen voor mijn standpunt maar word er naar mij geluisterd?
In sommige opzichten niet maar in anderen weer wel.
Voor de staat ben ik te jong voor een mening, ik mag niet stemmen, maar toch moet ik wel beslissen bij wie ik wil wonen al mijn ouders zouden willen gaan scheiden. Dan zal je misschien denken, dat zijn toch twee heel andere dingen? Ik weet het niet. Misschien zijn sommige jongeren een stapje voor op de anderen. Of liggen de mensen die ik tegen kom wel heel veel achter. Het is te vraag?