Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2005, 01:53
pietervdb
pietervdb is offline
Beste lezer,

Ik vraag me af of je verplicht bent belasting te betalen als je een EIGEN gemaakt spel of andere software over het internet wil verkopen.
Nu heb ik het niet over het legale gebeuren, bijv. waarin het spel geschreven is (de SDK) of over het licenseren van de third party components zoals mp3 playback.

Ik vraag me alleen af of de overheid belasting kan vragen over de software die je via het internet verkoopt? Of is iedereen vrij zijn software aan te bieden en daar winst op te maken.

Bij voorbaat dank

Laatst gewijzigd op 15-02-2005 om 02:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2005, 02:15
flamez
flamez is offline
lijkt me beter

, maar zolang je het ongezien kan doen denk ik niet dat het enige problemen op zal leveren
Oud 15-02-2005, 08:03
Verwijderd
Als het een bijverdienste is (ik geloof max 1500,- per jaar) dan zul je niemand moeilijk horen doen.

Als je meer gaat verdienen ermee zul je je in moeten schrijven bij de KVK (kost maar 60,- p/j) en krijg je een BTW nummer.
Dan moet je dus 19% BTW gaan heffen, maar als je niet meer dan 1300,- BTW per jaar binnenkrijgt mag je het houden.

Maar als je nog StuFI kijgt moet je zorgen dat je niet meer dan 10.000 ,- winst per jaar maakt, want dan ben je je StuFi kwijt.
Dus veel kosten maken (TFT's kopen ed ).
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 08:42
Manuzhai
Manuzhai is offline
WGR lijkt me inderdaad beter voor dit topic.
Oud 15-02-2005, 12:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Officieel mag het niet, je moet belasting betalen. Maar je kunt alles uiteindelijk weer terugvorderen, dus opzich zou ik er niet teveel problemen van maken en je gewoon inschrijven. Het kan ook zo z'n voordelen hebben.

Voor een paar tientjes per jaar zou ik het trouwens niet doen...
Oud 15-02-2005, 13:48
pietervdb
pietervdb is offline
Okay bedankt allemaal. Het lijkt me zeer aantrekkelijk om software te verkopen via het internet. Allemaal bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 21:43
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 15-02-2005 @ 09:03 :
Maar als je nog StuFI kijgt moet je zorgen dat je niet meer dan 10.000 ,- winst per jaar maakt, want dan ben je je StuFi kwijt.
Dus veel kosten maken (TFT's kopen ed ).
Als je meer 10.000 verdiend dan is stufi een luxe. Geld dat wel gemist kan worden.

Wanneer zien mensen dat nou eens in!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 22:28
probeer
probeer is offline
mag ik vragen wat je wilde verkopen?
Oud 17-02-2005, 00:25
pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 16-02-2005 @ 23:28 :
mag ik vragen wat je wilde verkopen?
Haha tuurlijk mag dat. Eerlijk gezegt heb ik nog nooit iets bijzonders gehad om te verkopen, hetgeen wat ik tot nu heb gemaakt heb ik nooit afgemaakt. Maar ik zou het kunnen doen.
Het gaat mij ook niet zo zeer om het geld verdienen. Meestal start je een project omdat je het leuk lijkt en bijvoorbeeld omdat het je hobbie is. Als het blijkt dat je er geld mee kan verdienen is dat natuurlijk ook leuk. Ik hou me al een tijdje bezig met programeren in DarkBasic, VisualBasic, en AGS. Dat laatste is een adventure game studio.
Dus nu antwoord op je vraag wat ik wilde verkopen. Verlopig nog niks . ......Ik was alleen erg benieuwd. Maar ik heb wel een paar projecten die eventueel commercieel iets zouden kunnen worden.

Wie weet in de toekomst.

Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 00:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten