Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2005, 12:24
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
ik zit met de volgende situatie:
vader staat al 20 jaar ofzo ingeschreven bij rochdale amsterdam, alleen hij heeft er nooit gebruik van gemaakt en woont inmiddels in een andere gemeente.

dus hij zou er nog gebruik van mogen maken lijkt mij, maar hij heeft dus ook een huis in een andere gemeente (via makelaar).

Het punt is dat ik dus een huisje zoek en gebruik wil maken van deze 20jaar wachten. Wat zijn de opties, hoe zit dat precies met die rechten?

tis me niet echt duidelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2005, 15:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat als je vader nu een huis zou huren dat hij dan voorang zou krijgen omdat hij al 20 jaar op de wachtlijst staat. Als je vader dan het huis huurt en jij de huur aan hem overmaakt zou jij zo snel aan een huis kunnen komen lijkt me.
Oud 30-01-2005, 19:26
Nona
Nona is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-01-2005 @ 16:40 :
Ik denk dat als je vader nu een huis zou huren dat hij dan voorang zou krijgen omdat hij al 20 jaar op de wachtlijst staat. Als je vader dan het huis huurt en jij de huur aan hem overmaakt zou jij zo snel aan een huis kunnen komen lijkt me.
Ja. Alleen op een uitwonende beurs hoef je niet te rekenen aangezien je dan in onderhuur zit.
Oud 30-01-2005, 21:07
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 30-01-2005 @ 20:26 :
Ja. Alleen op een uitwonende beurs hoef je niet te rekenen aangezien je dan in onderhuur zit.
Formeel hoef je niet in onderhuur te zitten. En je hebt een eigen adres. Maar ik denk dat de meeste woningbouwverenigingen wel in hun contracten zetten dat de hoofdhuurder op het adres ingeschreven moet staan (in dit geval dus je vader).
Het doorgeven van de wachttijd is sowieso geen mogelijkheid.

Wil je echt weten hoe het zit met het hebben van 2 woningen op 1 naam, neem dan contact op met de woningbouwvereniging. Zij moeten wel weten hoe het zit
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 01:35
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
ye thanks, ik loop van de week wel even langs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten