Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 12:10
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Aan iedereen die het lezen wil (en liefst daarna ook nog ff hun mening willen neerpoten), gegroet!

Ik en mijn vriend hebben nu ongeveer al 9 maanden iets moois. Weliswaar met ups en downs, maar die zijn er altijd wel, toch..

Maar soms heb ik het gevoel dat ik er meer energie insteek dan hij, dat ik er meer voor over heb, etc..

Normaal is het zo dat we elkaar in het weekend zien, van zaterdagmorgen tot zondagavond. In België hebben we nu vb 1 weekje vakantie. Balen, hij heeft niet echt vakantie, maar stage. Ik stelde gisteren voor, om toch een beetje van dit extra te kunnen genieten, om vrijdagavond al iets leuks te doen.

Nu, normaal spenderen we de vrijdagavond apart, met onze vrienden. Maar ik dacht: 1 keer ofzo kunnen we daar wel eens van afwijken. Maar blijkbaar niet, hij staat erop dat hij vrijdagavond zijn vrienden ziet. De voorbije week heeft hij nochtans zijn vrienden dagelijks, meestal van 's middags tot 's nachts, gezien. Nu nog kan het niet 1 keer anders zijn..

Ik ben teleurgesteld, alhoewel ik hem ergens wel begrijp! Wat zouden jullie denken?

Nu, ik liet het maar over mij heen gaan..Toen begonnen we over de vakantie. We gingen eerst mee voor 1 weekje met mijn ouders naar Frankrijk, maar dat gaat niet, want hij had stage. Too bad.

Maar mijn ouders stelden dan voor om mee te gaan in de zomervakantie, maar dit zou voor 2 weken zijn. Dit ziet hij echt niet zitten, te lang, zegt hij..

Maar ben je normaal niet blij dat je er eens kan tussenuit kruipen met je vriend(in)?? Gewoon eventjes genieten van elkaar?

Volgens mij ziet hij het gewoon niet zitten, onwille van zijn vrienden. Omdat hij ze dan 2 weken niet kan zien. Dit vind ik enorm spijtig, maar dit gesprek zal ik volgende week nog met hem voeren.

Nu dat doet mij eigenlijk twijfelen, niet over zijn liefde naar mij toe, maar in hoeverre hij dingen wil laten "staan" voor mij. Het is vb de 2e keer dat ik vraag om samen de vrijdagavond te spenderen, nu en met kerst. Dit is toch niet overdreven, en toch gaat dit niet..

Dit zijn nu de 2 zaken waar ik eventjes meningen over wil horen, er zijn nog dingetjes, maar die moet ik zelf maar weten uit te zoeken. 'k Weet eigenlijk niet meer of ik hier nog mee wil doorgaan, met de relatie. Maar ik zie hem zo graag !

Alvast zwaar bedankt voor de komende reacties!
'k Hoop dat ik alles zowat gezegd hebt en dat jullie mij ff kunnen helpen.. Hoe meer meningen, hoe beter!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2005, 13:11
ExVaal
ExVaal is offline
Hij is gewoon niet toe aan een 'hutje-mutje' relatie en wil ook nog veel tijd vrijmaken voor zijn vrienden. Geef hem de vrijheid in zijn keuzes en heb respect voor zijn leven. Hij bepaalt zelf of hij meer tijd bij jou of bij zijn vrienden door wilt brengen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:01
-(L)-
Mijn beste vriendin kreeg ongeveer een half jaar geleden een vriend. Eerst deden we alles samen en gingen overal samen heen. Nu is 't anders, soms heb ik zelfs 't gevoel dat ze me volledig heeft laten zitten. Nooit meer komt er iets van haar kant uit, ik moet altijd degene zijn die vraagt; 'zullen we dat en dat gaan doen?'
Om dat maar eens als voorbeeld te noemen. Volgens mij zie je steeds vaker dat iemand zijn/haar vrienden/vriendinnen laat zitten tijdens een relatie. Heeft hij dat misschien al eens meegemaakt (of heeft een vriend hem al eens in de steek gelaten)? Misschien maakt hij zich zorgen zijn vrienden kwijt te raken? (bv met de gedachte alleen te staan als 't ooit uitgaat?)
Ik denk dat je 't beste eens met hem over kan gaan praten.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:05
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Ik ben zijn eerste vriendin, hijzelf heeft het dus nog niet meegemaakt. Maar een vriend van hem heeft een poosje een serieuze relatie gehad, en die vriend liet dan ook inderdaad heel weinig van hem horen.. En ze zagen hem nog maar zelden!

En dat wil hij niet, en dat versta ik ! Maar als ik het af en toe (lees: twee maal op 9 maanden) eens vraag, moet dat toch eens kunnen? Toch?

En wat met de reis?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:09
-(L)-
Citaat:
vrancken_anke schreef op 07-02-2005 @ 15:05 :
Ik ben zijn eerste vriendin, hijzelf heeft het dus nog niet meegemaakt. Maar een vriend van hem heeft een poosje een serieuze relatie gehad, en die vriend liet dan ook inderdaad heel weinig van hem horen.. En ze zagen hem nog maar zelden!

En dat wil hij niet, en dat versta ik ! Maar als ik het af en toe (lees: twee maal op 9 maanden) eens vraag, moet dat toch eens kunnen? Toch?

En wat met de reis?
2x in 9 maanden is inderdaad niet vaak. Ik zou er gewoon eens met hem over praten. Ik denk inderdaad dat 't probleem is dat hij bang is zijn vrienden te laten vallen. Wat betreft die vakantie; 2 weken moet inderdaad kunnen voor een keer. Zijn vrienden gaan toch zeker ook op vakantie? Dan ziet hij ze toch ook niet?! Weet je zeker dat er geen andere reden achter zit waarom hij niet mee wil? Ik vind 't een beetje raar, ik zou 't net leuk vinden om mee te gaan als ik hem was!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:11
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-02-2005 @ 15:09 :
Ik denk inderdaad dat 't probleem is dat hij bang is zijn vrienden te laten vallen.
Zijn vrienden laten vallen moet/ mag hij zelfs niet, maar inderdaad, af en toe eens, waarom niet? Het maakt mij onzeker!

En de toestand ivm de reis maakt mij nog onzekerder!
Het zou naar frankrijk zijn, in de bergen! Dus veel wandelen, zwemmen, etc etc. Hij zegt dat het op de duur saai gaat worden, dat je daar niet veel kan doen!

2 weken op vakantie met je vriendin noem je toch niet saai

Damn, hier zit toch iets niet juist! En nochtans, alles gaat zo goed... We hebben zo een prachtig weekend gehad, etc.. En ik weet gewoon dat hij mij graag ziet, dat merk ik, dat zie ik,..

We gaan wel met zijn familie misschien 4 daagjes naar Engeland.
Dat wil hij dan weer wel. Het is dus niet dat hij niets durft te plannen in de toekomst.. Damn, ik versta het niet
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:33
-(L)-
Citaat:
vrancken_anke schreef op 07-02-2005 @ 16:11 :
Zijn vrienden laten vallen moet/ mag hij zelfs niet, maar inderdaad, af en toe eens, waarom niet? Het maakt mij onzeker!

En de toestand ivm de reis maakt mij nog onzekerder!
Het zou naar frankrijk zijn, in de bergen! Dus veel wandelen, zwemmen, etc etc. Hij zegt dat het op de duur saai gaat worden, dat je daar niet veel kan doen!

2 weken op vakantie met je vriendin noem je toch niet saai

Damn, hier zit toch iets niet juist! En nochtans, alles gaat zo goed... We hebben zo een prachtig weekend gehad, etc.. En ik weet gewoon dat hij mij graag ziet, dat merk ik, dat zie ik,..

We gaan wel met zijn familie misschien 4 daagjes naar Engeland.
Dat wil hij dan weer wel. Het is dus niet dat hij niets durft te plannen in de toekomst.. Damn, ik versta het niet
't enige wat ik erover kan zeggen (en wat ik ook al gezegd heb); praat erover met 'm.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:46
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
ik heb het zelfde, toch van dat gevoel dat ik er veel meer energie in stop dan hem...
En dat is indd heel frusterend...
Maar misschien ziet hem het niet zo zitte voor met je ouders ofzo zo lang op reis te gaan? Of is hun band heel goed?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:53
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Hun band is meer dan oké.. En ik denk niet dat het dat is dat hem dwars zit.

Overigens lopen we uiteraard niet altijd bij mijn ouders, we zouden met eigen auto gaan, etc etc.. We kunnen dus zeker genoeg ons eigen ding doen..

Pls meer reacties? thx
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:12
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Vaal schreef op 07-02-2005 @ 14:11 :
Hij is gewoon niet toe aan een 'hutje-mutje' relatie en wil ook nog veel tijd vrijmaken voor zijn vrienden. Geef hem de vrijheid in zijn keuzes en heb respect voor zijn leven. Hij bepaalt zelf of hij meer tijd bij jou of bij zijn vrienden door wilt brengen.
Ze zegt zelf dat hij zijn vrienden in deze vakantieweek elke dag van 's middags tot 's avonds ziet... Dus ik denk dat hij die vrijheid meer dan voldoende krijgt. Ik vind het niet meer dan logisch dat hij dan de vrijdag eens tijd kan maken voor zijn vriendin! Als mijn vriend dat niet wil doen, dan zou ik daar ook over vallen. Dat ze geen respect voor zijn leven zou hebben, is ook onzin.

Over vakantie... Raar, maar misschien vindt hij het idee om met je ouders op reis te gaan onwennig. Misschien kan je 1 weekje meegaan. Nuja, in elk geval ik zou een vakantie met mijn vriend zeker niet saai vinden!!! Integendeel...

Mja praten...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:29
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Inderdaad, hij is nu alweer weg met vrienden!

Zucht..

'k Voel hartzeer opkomen voor mij. Soms denk ik dat ik er beter mee kap, maar dan denk ik aan alle mooie momenten, ... en ik sla in paniek. Ik kan niet zonder hem, denk ik.

't Was 1 keer bijna uit en ik verloor het helemaal. Ik ben bang om nog eens zo'n moment te hebben. Dat deed zo'n pijn
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:40
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat je niet teveel van je vriend vraagt zoals je het nu beschrijft. Maar waarom hij dat doet kan ik niet zo beoordelen. Het kan inderdaad zijn dat er meer aan de hand is, dat hij misschien iets achter houdt. En dat kan natuurlijk van alles zijn...

Maar ik heb ook wel eens relaties gezien die qua wat jij beschrijft hierop lijken. Het geval was gewoon dat de jongen dan heel anders dacht over de relatie. Niet dat hij niet van haar hield of dergelijke, maar die jongen hield ontzettend veel van zijn vrijheid en wilde gewoon eigenlijk dat zijn leven niet teveel zou veranderen door het krijgen van een vriendin. Was soms wel moeilijk te begrijpen voor die vriendin, maar hij hield absoluut van haar...

Ik ben het wel eens met de mening van de anderen: praten praten praten en accepteren dat sommige mensen niet altijd het antwoord zullen geven die je graag wilt horen. Hoe lullig dan ook, het kan gewoon zijn dat je vriend jullie relatie anders ziet dan jij.

Heel veel sucses met alles!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:43
-(L)-
Citaat:
vrancken_anke schreef op 07-02-2005 @ 19:29 :
Inderdaad, hij is nu alweer weg met vrienden!
Misschien kun je een keer meegaan als hij met vrienden weggaat? Of vindt hij dat niet leuk?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:44
Verwijderd
Soms ben ik blij dat ik vrijgezel ben, je zou maar zo'n ontzettende zeikerd als vriendin hebben
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:44
stralende ster!
stralende ster! is offline
Zoals al is gezegd kun je het beste met hem praten.. Tuurlijk hoeft hij zijn vrienden niet te laten vallen, maar dat is ook niet wat je vraagt..

Miscchien wil hij niet 2 weken op vakantie met jou en je ouders omdat ie bang is dat ie heimwee krijgt ofzo.. Tja ik noem maar wat, ik weet het ook niet.. Maar dat zou kunnen..

Ik zou met hem praten en vragen wat er dwars zit.. Ik zou er nu nog maar niet over denken om het uit te maken of wat ook, dat is nog niet nodig waarschijnlijk, maar vraag eerst opheldering..

Succes ermee!
Oud 07-02-2005, 18:45
stralende ster!
stralende ster! is offline
Citaat:
Alex schreef op 07-02-2005 @ 19:44 :
Soms ben ik blij dat ik vrijgezel ben, je zou maar zo'n ontzettende zeikerd als vriendin hebben
Je zou maar zo'n eikel van een vriend als jij hebben.. Jeetje, ze komt hier niet om afgezeken te worden!!

Hou je commentaar voor je als je niks zinnigs weet te zeggen!
Oud 07-02-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
stralende ster! schreef op 07-02-2005 @ 19:45 :
Je zou maar zo'n eikel van een vriend als jij hebben.. Jeetje, ze komt hier niet om afgezeken te worden!!

Hou je commentaar voor je als je niks zinnigs weet te zeggen!
Het is een forum, je mag hier (bijna) alles zeggen wat je wil. Ik wil gewoon even duidelijk maken dat ze niet zo moet zeuren. Hij wil vrijdagavond bij zijn vrienden zijn, dit zal wel een vaste stapavond zijn ofzo. Niks raars aan, waarom moet hij dat aanpassen, ze zien elkaar toch het weekend al?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:52
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Hij maakt al wel veranderingen voor mij. We wonen wel een eindje van elkaar en kunnen elkaar daarom alleen in het weekend zien.

En normaal (voor hij mij leerde kennen) spendeerde hij vrijdag, zaterdag en soms ook wel de zondag met zijn vrienden. En nu zo plots een heel weekend weg, hij zegt dat dat voor hem al een grote aanpassing is.. En dat zal wel zo zijn, maar ik vraag geen onmenselijke dingen!

Dit weekend ga ik er inderdaad met hem over praten! Had ik beter vorig weekend al gedaan, maar nu pas zie ik dat het echt wel nodig is! Zucht, nog zo lang wachten op dat gesprek.

Ik wil mij goed kunnen voelen, maar het gaat niet.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:54
Konijn
Konijn is offline
Ik ben het wel met Alex eens, ik moet ook vaak kiezen om het weekend met mn vriend of met mn vrienden te vieren, en ik kies echt niet áltijd voor mn vriend..
En over twee weken weg zou ik ook flink over na moeten denken..
Oud 07-02-2005, 18:54
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-02-2005 @ 19:43 :
Misschien kun je een keer meegaan als hij met vrienden weggaat? Of vindt hij dat niet leuk?
Ik kan moeilijk 2 uur rijden (heen en terug dan wel) om 1 avondje mee te gaan stappen..

Af en toe gebeurt dit wel eens, dus neen, heeft hij geen problemen mee. Ik begin zijn vrienden nu langzaam aan goed te kennen, dat zit wel goed.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:56
Verwijderd
Als hij jou in het weekend ziet dan kan hij sommige vrienden alleen op vrijdag zien. Hij verliest natuurlijk al de zaterdag en zondag...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 19:02
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Citaat:
Alex schreef op 07-02-2005 @ 19:56 :
Als hij jou in het weekend ziet dan kan hij sommige vrienden alleen op vrijdag zien. Hij verliest natuurlijk al de zaterdag en zondag...
"Verliezen" .. Je moet iets over hebben voor je relatie hé!
En hij zit nu ook bij zijn vrienden, hij zit zijn vrienden de laatste weken meer dan ik. En al wat ik vraag is 1 avondje extra, onwille van de vakantie..

Ik denk niet dat je dat onder de noemer: 'zeiken' kan plaatsten dan, btw...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 19:04
-(L)-
Citaat:
vrancken_anke schreef op 07-02-2005 @ 19:54 :
Ik kan moeilijk 2 uur rijden (heen en terug dan wel) om 1 avondje mee te gaan stappen..

Af en toe gebeurt dit wel eens, dus neen, heeft hij geen problemen mee. Ik begin zijn vrienden nu langzaam aan goed te kennen, dat zit wel goed.
O sorry, dan heb ik eroverheen gelezen dat jullie zo ver uit elkaar wonen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:02
Brammetje-88
Brammetje-88 is offline
tis ook niet verstandig om je vriendschap te onderbreken ook al hou je zoveel van je lover, liefde kan tijdelijk zijn(tuurlijk niet altijd) maar vriendschap blijft vaak heel lang, vooral in je jeugd, als je ouder word word het vaak zelf minder en kies je meer voor vastigheid, maar ik vind het wel raar, dat hij niet 1x weg kan van zijn vrienden, en als jij zo beschrijft dat hij volgende week zijn kameraden vaak ziet, snap ik hem niet,maar goed ik ken hem ook niet persoonlijk, k zou hem gewoon laten gaan, als het vaker gebeurt zou je er wel eens goed over namoeten denken, succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:21
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Als het nog eens gebeurt? Tja, eum, ik zal blijkbaar een héle goede reden moeten hebben om eens iets te kunnen doen op vrijdag alleen met hem.

Mja, hij zei het ook gewoon: ja kijk, sorry, vrijdagavond doe ik dan liever iets met mijn vrienden. Ik zie jou toch al zaterdag en zondag.. Mja das wel waar, maar ja..

Ach, fucked up allemaal, ik zou inderdaad beter mijn conclusies trekken.. 'k Ben tenslotte nog jong
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2005, 20:22
waves
waves is offline
praat..

vrienden zijn belangrijk, maar jouw vragen zijn, in mijn ogen, toch echt niet absurd.
Reageren

Regels voor berichten