Ik heb een netwerk met een e-tech router en de nieuwste firmware.
Isp: Chello
probleem:
Het internet valt soms zomaar weg, wat me opvalt is dat als ik aan het downloaden ben met bittorent/azureus dat het dan juist uitvalt...
Zeer wazig, waar zou dit aan liggen kunnen
SaisPas schreef op 01-02-2005 @ 17:28 : Dat heeft te maken met het feit dat bittorrent heel veel connecties maakt met andere pc's/servers. E-tech is een el cheapo merk dat zoveel verbindingen niet aan kan.
WTF?
Anywho, gebruik je vaste ip's? probeer dhcp eens uit te zetten..
Anywho, gebruik je vaste ip's? probeer dhcp eens uit te zetten..
uhmm, hij kan gelijk hebben, ooit zijn de verbindingen op dat had ik vroeger met een freesco routertje.... die hield de oude verbindingen telang vast, waardoor er geen plek weer was voor nieuwe. Dat was vooral net na het zoeken naar counterstrike servers.
Heeft niets te maken met DHCP, wat SaisPas zegt klopt. Dat is het nadeel van een (goedkope) hardwarerouter. Limiteer de hoeveelheid connecties die je P2P software gebruikt of koop een betere router (of een linux server whatever).
Kijk in Azureus eens bij Tools, Configuratie, Overdracht. Zorg dat "Maximum aantal connecties per torrent" niet meer is dan 30 (en dan natuurlijk niet 10 torrents tegelijk openen, want dan heb je alsnog 300 connecties ).