Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2005, 09:38
Konijn
Konijn is offline
Ik heb de laatste paar weken ineens last van roos.
Niet zo erg, het was hier thuis zelfs nog niemand opgevallen, maar toch stoor ik me er aan.
Nou heb ik ook veel jeuk op mn hoofd de laatste tijd, ik merkte ineens dat ik onbewust toch regelmatig krab. Kan het nou zijn dat ik door dat krabben die schilfertjes veroorzaak, of hoort jeuk bij roos?
En komt roos zomaar op, of kan het te maken hebben met bv nieuwe shampoo of het verven van mn haar?
(owja, ik heb dus geen luis, heb al iemand laten controleren)
Oud 04-02-2005, 09:56
Verwijderd
Ik heb het ook, al heel lang... en het gaat bij mij helaas niet weg. Als je er echt last van blijft houden zou je eens Balneum anti-roos kunnen proberen, dat kun je wel bij de apotheek kopen, zijn een soort grote tubes. Maar eerst andrelon anti-roos die werkt ook wel
Verder weet ik niet waar het van komt, alleen dat het heel irritant is
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 09:57
Verwijderd
Door die schilfertjes krijg je jeuk, en door te krabben krijg je meer schilfertjes. Het is dus een vicieuze cirkel. Iig moet je dus ophouden met krabben, dat verergert het alleen maar.
En roos kan idd komen door veranderen van shampoo, verven van je haar kan denk ik ook wel.. het zijn toch allerlei dingen die je hoofdhuid kunnen irriteren. Het kan geloof ik ook door stress komen, en sommige mensen hebben er gewoon meer last van dan anderen.

Ik zou je hoofdhuid anders ff rust geven.. ff een tijdje niet verven.. een tijdje dezelfde (milde) shampoo gebruiken, enz. Anti-roos shampoo zou ik niet doen, want ik heb weleens gehoord dat dat een nogal slechte invloed op je haarkleur heeft als je het geverfd hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-02-2005 @ 10:57 :
Ik zou je hoofdhuid anders ff rust geven.. ff een tijdje niet verven.. een tijdje dezelfde (milde) shampoo gebruiken, enz. Anti-roos shampoo zou ik niet doen, want ik heb weleens gehoord dat dat een nogal slechte invloed op je haarkleur heeft als je het geverfd hebt.
Anti-roos shampoo is vaak slecht (ook voor ongeverfd haar) zeggen ''ze''...
Milde shampoo, bijvoorbeeld baby-shamppo, die doet geen vlieg kwaad, is zacht voor je hoofdhuid.

Alleen van baby-shampoo wordt je haar niet echt schoon, dus als je haar snel vet is kan je dat dan denk ik beter niet goed.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 13:36
MieX
MieX is offline
Ik heb een tijdje terug hetzelfde probleem gehad (gewoon zomaar, ik had niets veranderd in de richting van shampoo of haar verven), dan moet je gewoon een beetje op zoek gaan naar een shampoo die bij jou goed helpt, bij mij was dat de antiroosshampoo van de Lidl, bij een vriendin van me werkte alleen een hele dure shampoo van de apotheek dus dat is wle voor iedereen anders
Oud 07-02-2005, 09:42
Konijn
Konijn is offline
Bedankt voor de reacties.
Ik wil inderdaad liever geen anti-roosshampoo proberen, omdat die vaak aggressief zijn, ook tegen je kleur.
Bovendien heb ik het idee dat het daar (eerst in ieder geval) erger van wordt..
Ik kijk wel even of een andere shampoo (mn oude merk maar weer) dan wel helpt.

Regels voor berichten