Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Stel je gelooft in het scheppingsverhaal: Zou God dan opzettelijk de wereld zo geschapen hebben volgens al die regeltjes of is het toeval dat de wereld die ontstaan is hieraan voldoet? Als je gelooft in de oerknal-theorie: Hoe kan het dat uit zo'n chaos een wereld ontstaat die voldoet aan zoveel wetmatigheden en regelmaat? Is dit toeval of hoe zou dit anders verklaard kunnen worden?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Vroeger werd ook aangenomen dat zwaardere dingen sneller zouden vallen dan lichte dingen en zo stom is dat idee eigenlijk niet. Waarom kan de natuur zich dan niet zo gedragen? Okee, misschien zit daar ook wel een wetmatigheid in dan.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is de tweede wet van de thermodynamica een hoofdwet, wat wil zeggen dat het niet is te bewijzen. Wellicht gold deze wet ten tijde van de oerknal helemaal niet. |
![]() |
|
![]() |
We nemen aan dat het heelal adiabatisch expandeert (Geen warmte van buitenaf wordt eraan toegevoegd). Dat betekent dus dat dS=0, dus dat de entropie constant is.
Omdat ik ook niks te doen had heb ik er even een boek bijgepakt en daarin zie ik staan dat de foton-entropie constant is en een waarde van 2.2*10^40 erg/K heeft (1 erg = 10^-7 Joule) Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 21:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van binnen wordt nl wel energie toegevoegd, lijkt me dus onwaarschijnlijk dat het heelal adiabatisch expandeert. Zeker gezien het feit dat het heelal exponentieel expandeert. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Iets wat exponentieel toeneemt, leidt tot een groter aantal botsingen van sterrenstelsels. Bij botsing van een spiraalstelsel treedt fusie op met het interstellaire gas. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vat je verder niet zo... meer botsingen doordat alles verder uit elkaar komt te liggen? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hier kan je (laatste alinea) ook lezen dat de melkweg en andromena zullen gaan botsen. ![]() En zo zijn er dus meerdere gevallen, was ook nog een speciaal cluster (begon met een V). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kritische geest, hè. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ik denk dus ik ben? AsianDF | 120 | 14-04-2006 21:57 | |
geloof jij in toeval of in het lot? Maurice | 104 | 02-10-2004 20:18 | |
Hoe diep jij je geloof uit? Verwijderd | 100 | 06-09-2004 16:34 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |