Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik moest voornamelijk lachen om de benaming van het stadje: Butthole Gulch.
Er staan nog wat fouten in, maar die kun je er zelf wel uithalen door het een keer te scannen. Inhoudelijk valt er verder niets over te zeggen. Een vermakelijk verhaaltje. niam ]
|
LUH schudt de flauwe grappen weer uit zijn mouw! Waar haal je die inspiratie vandaan!? Komen al die grappen vanzelf?
Slechts éen zinnetje vond ik niet zo mooi: "...de voorheen dappere cowboy..." Voorheen vind ik een beetje vreemd staan, omdat het om een tijdsverschil gaat van slechts enkele seconden, niet om een verschil van jaren. Het lijkt nou net of 'ie nooit meer dapper wordt.
|
Verwijderd
|
Bedankt voor de reacties.
Ik denk niet dat hij een Pinokkio is. De houten ellebogen waren iets waar ik volgens mij nog een grap mee wilde uithalen, maar waar ik niet meer aan toe kwam. Dus liet ik het maar staan, omdat ik zelf de laatste tijd last heb van houten ellebogen als ik een middag lang gelezen heb aan een tafel. ![]() Butthole Gulch is eigenlijk een afgezwakte versie van een ouder verhaal dat ik ooit schreef. Daarin kwam een cowboy in Dry Arse City binnen. En die foutjes komen er vanzelf wel uit. Ik ben wel benieuwd wat het einde van Falling Down is, want ik heb geen idee waar je het over hebt. Gaat daar ook een cowboy dood met een winterpeen in plaats van een revolver in zijn handen? Die vergezochte bandiet had ik al langer in gedachte. Ik las een Lucky Luke en daarin was één of andere Dalton de meest gezochte bandiet. Meest gezochte lijkt op vergezochte, op een bepaalde manier, en zo kwam ik op het idee. Eerst wilde ik er een interview van maken, want ik had ook nog een gelijksoortig idee (Albaster Gnumann die een atheïstisch klooster opricht ) waar ik al een half interview van gemaakt had. Toen bedacht ik me dat dat niet werkte en dat het veel leuker zou zijn om er een belachelijke Western van te maken. Grappen als 'Dat smaakte naar meer, en hij haatte ...' komen tijdens het schrijven op. Ik wist niet hoe ik die zin goed af kon maken, dus deed ik het maar zo. Toen ik begon met schrijven wist ik alleen dat die kerel de meestvergezochte bandiet zou zijn en dat iemand in de saloon hem aan zou spreken. De rest zijn allerlei dingen die bij me opkomen als ik aan cowboys denk (zijn paard water geven in plaats van het zelf te drinken komt uit Lucky Luke, de tumbleweed uit elke western, enz.). Het is gewoon spelen met stokoude clichés en zo gemakkelijk scoren. Als er interesse voor is, kan ik 'Die middag in Dry Arse City' ook nog wel posten. Dat vind ik zelf een leukere western-parodie, maar ik denk dat daarin de stijl minder is, omdat die al twee jaar oud is. LUH-3417 |
![]() |
|
![]() |
In dat beginstukje zitten zinnen die mijn inziens niet lekker lopen.
"Dagenlang had hij niets anders gegeten dan zand en het water dat hij nog had, gaf hij aan zijn paard." Zou ik van maken: "Dagenlang had hij niets anders gegeten dan zand. En het water dat hij nog had, gaf hij aan zijn paard." en "Als zijn rijdier zou sterven, kwam hij nooit meer uit de woestijn, terwijl hij nog wel een kans had het te overleven als zijn paarde het overleefde hij zelf doodging." Daar vergeet je volgens mij ergens een woord. Maar goed, het verhaal is leuk om te lezen, om maar antwoord op je vraag te geven.
|
Verwijderd
|
Bedankt voor de reacties.
Die zin over zelf overleven en zijn paard laten sterven (nee, andersom) is inderdaad slordig. Woord vergeten en een letter teveel achter paard. Wat een rommel. Ooit ga ik hem goed nalezen. Ik post zo die andere... ik kan me niet voorstellen dat ik die nog nooit eerder hier gezet had, maar ik vind hem niet via de zoekmachine. Niet schrikken als je hem herkent, dus. En Sort; houd je in. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En terecht. |
![]() |
||
Verwijderd
|