Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2005, 22:17
rosijntje
rosijntje is offline
Hallo allemaal,

ik heb sinds bijna 2 jaar een vriend en we wonen nu een paar maanden samen.

Het gaat opzich heel goed, weinig ruzie, we zijn goede maatjes, doen leuke dingen samen en zitten ook wel op 1 lijn.

Het probleem is alleen, dat we een beetje langs elkaar heenleven. We weten dit allebei en praten er ook over, maar we weten geen oplossing.

Het gaat momenteel niet goed met mij, en mijn vriend weet dat, maar als ik erover begin, doet hij of heel lomp, of loopt weg. Hij bedoelt het zeker niet zo, maar hij weet niet wat hij er mee moet. Laatst kwam het hoge woord eruit dat het met hem persoonlijk ook niet goed gaat. Ik had dit wel door, omdat hij vaak nogal stil was etc. Maar hij begon er ook niet over ofzo.

Ik ga lekker mijn eigen gang hier in huis en eigenlijk gaat het allemaal wel prima. Maar als ik dieper kijk naar de relatie dan vraag ik me af of we dit wel zo volhouden.

Die beelschermen leiden ons ook zo af, bij thuiskomst gelijk achter de pc, etc. We verwijten elkaar ook dat we zoveel achter de PC zitten, maarja ik ga ook maar internetten omdat mijn vriend zolang achter de pc zit. En hij zegt hetzelfde over mij.

Bovendien krijg ik soms het gevoel, dat hij altijd gelijk moet hebben. Als me iets dwars zit, zeg ik het altijd, en dan komt het na lang praten erop neer dat hij gelijk heeft. Hij weet het dan ook zo te redeneren dat hij idd gelijk heeft maar later denk ik dan: verdomme, maar ik erger me nog wel dood!

Ook ons seksleven staat op een laag pitje, wat dan voornamelijk door mij komt. Ik heb bijna nooit zin en ik weet dat goede seks ook voor beter contact met elkaar kan zorgen, maar ik wil niets tegen mijn zin doen.

Hoe komen wij in godsnaam uit deze negatieve sleur...en hoe krijgen we meer aandacht voor elkaar???

Relaties zijn moeilijker dan je soms denkt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2005, 23:45
Verwijderd
Ja, dat is zeker zo. Welnu, onderneem eens een paar leuke dingen met elkaar en praat er veel over, is mijn eerste idee. Laat de pc eens een keer uit.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 23:54
Verwijderd
Misschien meer buiten de deur leuke dingen gaan doen samen? Om daar mee te beginnen? En vooral eerlijk en open blijven naar elkaar toe..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 00:06
Verwijderd
De verliefdheid lijkt over te zijn, als ik dit zo lees. Dat wordt dus kindjes poepen, anders duurt deze relatie waarschijnlijk niet zo lang meer.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 09:00
WolterB
WolterB is offline
Zoals hierboven al staat: ga leuke dingen samen doen.
Zet een keer de pc uit allebei, ga samen weg of blijft thuis en doe iets anders samen.
Oud 06-02-2005, 09:07
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
WolterB schreef op 06-02-2005 @ 10:00 :
Zoals hierboven al staat: ga leuke dingen samen doen.
Zet een keer de pc uit allebei, ga samen weg of blijf thuis en doe iets anders samen.
Oud 06-02-2005, 19:10
groovy
groovy is offline
Plan in ieder geval 2 avonden per week in voor elkaar, zonder pc en zonder tv (tenzij jullie samen naar een romantische film gaan kijken), een avondje voor elkaar. Lekker praten, knuffelen, wie weet komt de zin in meer dan ook wel terug..en probeer hem uit te leggen hoe je je voelt, en hoezeer je hem nodig hebt, ik denk dat ie het dan wel uit zijn hoofd laat om zomaar weg te lopen..

Relaties zijn inderdaad moeilijk, maar probeer er beiden echt moeite in te steken, en tijd voor elkaar vrij te maken.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 19:21
elledc
elledc is offline
Een goede relatie is inderdaad gebaseerd op goeie communicatie maar ook op sex... Sex hebben kan veel goed maken, je voelt je zodanig met elkaar verbonden dat je kleine probleempjes simpelweg vergeet of vergeeft. Het zou jammer zijn om dit zomaar te laten uitdoven. Om een relatie goed te houden moet je eraan werken! Geloof me, door niets te ondernemen en door alles zijn gang te laten gaan wordt het maar een saaie boel!
Jullie wonen samen en kunnen het goed met elkaar vinden... dan lijkt me 1 optie de beste: initiatieven nemen, PC UITschakelen!!! (want wat een rotding!), en misschien eens samen naar een sexfilmpje kijken?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 19:34
Qimm
Qimm is offline
Ga iid lekker samen weg, doe samen leuke dingen, herontdek elkaar
Oud 06-02-2005, 20:21
waves
waves is offline
Citaat:
Qimm schreef op 06-02-2005 @ 20:34 :
Ga iid lekker samen weg, doe samen leuke dingen, herontdek elkaar
en als dat niet werkt kun je altijd nog naar n relatierterapeut gaan?
Oud 07-02-2005, 10:12
Verwijderd
Zoals hierboven ookal staat, ga leuke dingen doen met elkaar. En spreek ook vaste dagen/ avonden af dat jullie er voor elkaar zijn ipv voor de pc. Je kan zoveel leuke dingen samen doen, dat het sonde is om altijd maar alleen achter de pc te zitten.

En verder, toch wat meer praten met elkaar mss. Het zal wel ff lastig zijn in het begin, maar begin gewoon met kleine dingen aan elkaar vertellen, praat over persoonlijke dingen, maar ook over dagelijkse dingen die je hebt meegemaakt die dag (nou ja ik weet natuurlijk niet in hoeverre jullie dit doen).

Probeer allebei wat opener naar elkaar te worden. Ik denk dat je dan mss ook weer wat meer zin in seks krijgt. Het is in totaal een beetje een wisselwerking op elkaar, als het een niet goed is, gaat het ander ook weer minder goed...

Lukt het niet om te veranderen, dan moet je maar weer eens gaan nadenken wat je dan wilt. Maar eerst ff weer poberen het leuk te krijgen samen .
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 10:23
Verwijderd
Ik vind het idee van Groovy inderdaad goed

En als jij achter de computer blijft zitten omdat hij achter de zijne zit, zeg dat dan eens tegen hem. Als het op dat moment zo is dat hij alleen op jou wacht, weten jullie dat tenminste van elkaar, en dan kun je ermee ophouden.

Wat betreft je zin in seks: die kan natuurlijk verminderd zijn doordát jullie langs elkaar heen leven, en vanzelf weer terugkomen als het beter gaat. Maar vergeet niet dat je je best mag laten verleiden . Je hoeft geen zin in seks te hebben voor een uitgebreide zoenpartij, maar die zou wel weer zo fijn kunnen zijn dat je daardoor zin in seks krijgt. Het is misschien ook een idee om hierover met hem te praten, en hem bijvoorbeeld tips te geven over hoe hij kan zorgen dat jij zin krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten